Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-07, 00:20   #61
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Det är rätt intressant. Åldringar har ju förlorat så mycket testosteron att man kan argumentera för att återföra en del på artificiell väg. Det borde väl inte finnas några egentliga negativa effekter med att en 75-åring återfår en normal testosteronnivå för en yngre person.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-07, 07:39   #62
jmk
Registered User
 
jmks avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Det är rätt intressant. Åldringar har ju förlorat så mycket testosteron att man kan argumentera för att återföra en del på artificiell väg. Det borde väl inte finnas några egentliga negativa effekter med att en 75-åring återfår en normal testosteronnivå för en yngre person.
Ja håller me barn borde också inkluderas, tänk dig 400% siffrorna är talande
jmk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-07, 20:22   #63
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av jmk Visa inlägg
Ja håller me barn borde också inkluderas, tänk dig 400% siffrorna är talande
Är du lite bakom eller vad är problemet? Det finns massor av studier som går ut på att äldre ska viktträna just för att behålla muskler. Åldringar har enorma problem med tynande muskulatur vilket ger upphov till t.ex. fallskador - vilket kostar pengar för samhället och stort lidande för individen (det är inte kul att få en fraktur när man är 80). Kan man på ett enkelt sätt utan biverkningar behålla delar av sin muskelmassa längre är det givetvis värdefullt.

Sedan du tycka att det är onormalt bäst du vill. Det är strålbehandling, hjärnkirurgi och mediciner också.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-07, 21:30   #64
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Jag tror detta lite kontroversiella ämne kommer vara en självklarhet i framtiden.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-08, 06:58   #65
jmk
Registered User
 
jmks avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Är du lite bakom eller vad är problemet? Det finns massor av studier som går ut på att äldre ska viktträna just för att behålla muskler. Åldringar har enorma problem med tynande muskulatur vilket ger upphov till t.ex. fallskador - vilket kostar pengar för samhället och stort lidande för individen (det är inte kul att få en fraktur när man är 80). Kan man på ett enkelt sätt utan biverkningar behålla delar av sin muskelmassa längre är det givetvis värdefullt.

Sedan du tycka att det är onormalt bäst du vill. Det är strålbehandling, hjärnkirurgi och mediciner också.
Ja helt bakofram! Det finns massa studier. mhm. hjälper de dig med tänkandet? Kostar pengar ja det gör nog trt med eller vad har jag missat. Tycker det är helt onormalt att dö överhuvudtaget vilket jag nämnt tidigare. mvh johnny

Senast redigerad av jmk den 2019-10-08 klockan 06:59.
jmk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-08, 07:04   #66
jmk
Registered User
 
jmks avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Jag tror detta lite kontroversiella ämne kommer vara en självklarhet i framtiden.
if u got the money baby
jmk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-08, 12:03   #67
Burksoppa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Det är rätt intressant. Åldringar har ju förlorat så mycket testosteron att man kan argumentera för att återföra en del på artificiell väg. Det borde väl inte finnas några egentliga negativa effekter med att en 75-åring återfår en normal testosteronnivå för en yngre person.
Så resonerade man kring äldre kvinnor och östrogen+progesteronbehandling tidigare, med stor ökning av bröst- och endometriecancer till följd. Så du ska nog ha mer på fötterna än killgissningar innan du uttalar dig i den frågan.
Burksoppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-15, 12:54   #68
jmk
Registered User
 
jmks avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 183
Inte ens den sammanlagda vikten av grubs och sverkers kulor verkar kunna rulla fram en tanke till syftet med studien. Kom igen. Vad är baktanken. Åldringarna slår ihjäl sig av könshormonbrist och 400% uteblivna resultat as we speak. För att inte tala om så är sexualprestationerna hutlöst lika obefintliga som argumenten och skägget är glest. Det h ä r är varken humant eller normalt eller optimalt. Varför ska det vara så här? Ge mig ett recept på nebido förihelvete! Ett Rakt och Ärligt Svar rakt in skinkan glöm inte be vitrockan aspirera bara
en vetenskapsman har iallafall kulor av renaste guld
jmk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-15, 21:53   #69
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av jmk Visa inlägg
Inte ens den sammanlagda vikten av grubs och sverkers kulor verkar kunna rulla fram en tanke till syftet med studien. Kom igen. Vad är baktanken. Åldringarna slår ihjäl sig av könshormonbrist och 400% uteblivna resultat as we speak. För att inte tala om så är sexualprestationerna hutlöst lika obefintliga som argumenten och skägget är glest. Det h ä r är varken humant eller normalt eller optimalt. Varför ska det vara så här? Ge mig ett recept på nebido förihelvete! Ett Rakt och Ärligt Svar rakt in skinkan glöm inte be vitrockan aspirera bara
en vetenskapsman har iallafall kulor av renaste guld
Alltså vad snackar du om egentligen? Man förstår knappt ett enda av dina inlägg i tråden.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-16, 06:08   #70
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Det är väl uppenbart att han hånar er som anser TRT är lösningen på alla problem och borde vara en självklarhet för alla som har låga nivåer av testosteron. Även äldre och yngre som naturligt har låga nivåer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-16, 06:59   #71
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Lösning och lösning. Det är ett viktigt hormon. Har man ingen produktion så påverkar det muskelmassa,ork, mentala hälsan och även andra grejjer kan det ha påverkan på som blodfetter osv. Det är inte så att vi skulle se rippade gamlingar som springer omkring direkt
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-16, 14:59   #72
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Det är väl uppenbart att han hånar er som anser TRT är lösningen på alla problem och borde vara en självklarhet för alla som har låga nivåer av testosteron. Även äldre och yngre som naturligt har låga nivåer.
Vad är poängen? Vadå lösningen på alla problem, ingen har sagt att det är lösningen på alla världens problem. Jag såg dock en person gå från en absolut latmask till en otroligt energisk driven man som älskade livet, efter att ha haft låg testosteron många år och sedan sättas på TRT. Testosteron verkar vara ett av nyckelhormonerna för män, utan detta bränsle fungerar inget som det ska.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-16, 18:58   #73
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Vad är poängen? Vadå lösningen på alla problem, ingen har sagt att det är lösningen på alla världens problem. Jag såg dock en person gå från en absolut latmask till en otroligt energisk driven man som älskade livet, efter att ha haft låg testosteron många år och sedan sättas på TRT. Testosteron verkar vara ett av nyckelhormonerna för män, utan detta bränsle fungerar inget som det ska.
Varför tjafsar du med mig? Jag översatte hans inlägg åt dig eftersom du hade svårt att förstå.

Men folk blir äldre,svagare, fetare m.m Man kan motarbeta det på flertal olika sätt förutom TRT. Och man kan fungera synnerligen normalt utan "normala"doser av test.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 02:53   #74
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Varför tjafsar du med mig? Jag översatte hans inlägg åt dig eftersom du hade svårt att förstå.

Men folk blir äldre,svagare, fetare m.m Man kan motarbeta det på flertal olika sätt förutom TRT. Och man kan fungera synnerligen normalt utan "normala"doser av test.
Ja men allt tyder på att testosteron är ett väldigt effektivt sätt, precis som HGH, så varför inte?
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 08:28   #75
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Men vad är "normala" nivåer? Uppenbarligen är det många lekmän som inte håller med sjukvården om vad som är normala nivåer även fast man har referensvärden. Man misstror den svenska sjukvården och pekar på samhällen med sjuk läkemedelsmarknad. Det finns inte ens en standardiserad "normal" nivå mellan länder. Vad är "låg" nivå? När man upplever nedsatt kvalitet på hälsa och välbefinnande?

Sjukvården belastas redan otroligt mycket av hypokondriker, hysteriker och människor som jagar den där "bara jag får det här mår jag bra" behandlingen/pillret. Det är ju bara att kolla på hur diskussionerna går kring "hälso"kost preparat och naturläkemedel. Det blir ju en mer machodiskurs i och med att det är tuffa aktiviteter kopplade till preparaten, men egentligen så är det samma sak som att man skulle prata om att typ Rosenkvarts ger större gains än Alabaster då det blir en annan aura i böjracket.

Kort och gott, många behöver ta sig i kragen och få en lavett.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)