Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-11-12, 12:13   #15511
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
Men om hon ska spendera en heldag med en tjejpolare behöver hon inte säga det?
Du frågade det precis vilket jag tyckte att jag svarade rätt specifikt på.
Menar du att det är en kön-orättvisa eller vad är din poäng?

Men om jag ska ta din fråga lite seriösare: Det beror på i vilket sammanhang. Om jag inte hört av mig till min tjej på hela dagen behöver hon inte berätta om sina tjejkompisar. Om jag däremot frågar om vi ska hitta på något men hon säger att hon inte orkar eller rent av ljuger så hade jag blivit lite sårad om hon taggas av någon tjejpolare på facebook sen "Woooh fan vad vi har kul". Hade inte skällt ut henne men hon hade ju tappat några pluspoäng .
Om hon smyger med att träffa killpolare däremot är det mycket värre - om det var det du egentligen fråga.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 12:15   #15512
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Det känns inte så kul att ens tjej försätter sig i situationer där man har stora misstankar om att det enda killkompisen vill är att ligga..
Precis den poängen jag har, det är det som är irreterande o sårande, att hon inte;

1) fattar uppsåtet att han hoppas sex
2) ignorerar att det skulle kännas jobbigt för mig om hans uppsåt trots allt (dah) var så, med ursäkten "inte från min sida, du litar väl på mig? bla bla bla"

Det är alltså själva poängen, att vara mer verklighetsförankrad jag eftersöker
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997

Senast redigerad av MrBoris den 2011-11-12 klockan 12:17.
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 12:16   #15513
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Måste f.ö. tillägga att jag är väldigt obeskyddande när det kommer till tjejer som raggar på min dam. Jag vet inte varför. Det måste vara någonting instinktivt. Men jag blir inte ens svartsjuk om min tjej hånglar och dansar med en av sina tjejpolare. Lite okonsekvent av mig men jag kan inte ljuga om mycket. Så länge jag inte blir bortpetad ur leken dvs haha. Hon får visa vem hon älskar bara!

Senast redigerad av Filthy den 2011-11-12 klockan 12:19.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 12:19   #15514
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Precis den poängen jag har, det är det som är irreterande o sårande, att hon inte;

1) fattar uppsåtet att han hoppas sex
2) ignorerar att det skulle kännas jobbigt för mig om hans uppsåt trots allt (dah) var så, med ursäkten "inte från min sida, du litar väl på mig? bla bla bla"
Men då får hon ju inte umgås med 100 killar. Om hon säger att hon inte tror att han vill ligga har hon fel och du blir irriterad. Om hon säger att hon fattar att han nog vill ligga så tycker du att det är jobbigt, irriterande och sårande. Så, hon får umgås med 100 bögar?
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 12:22   #15515
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Men då får hon ju inte umgås med 100 killar. Om hon säger att hon inte tror att han vill ligga har hon fel och du blir irriterad. Om hon säger att hon fattar att han nog vill ligga så tycker du att det är jobbigt, irriterande och sårande. Så, hon får umgås med 100 bögar?
Jag tror du misstolkar med flit för att rättfärdiga umgänge med sugna killar.
Många tjejer nöjer sig tyvärr inte med bekräftelse från enbart sin pojkvän.

Räcker det inte med att du umgås med dina ÄKTA killkompisar? måste du träffa de som bara vill komma innanför trosorna? Det är som sagt väldigt lätt att inse vem som är reko eller inte. Ibland dyker en varg i fårakläder upp men det kan man inte undvika. Det är ovärt att noja över också isf måste man göra som du säger. Förbjuda allt förutom bögar. Men det gör nog ingen
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 12:23   #15516
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Men då får hon ju inte umgås med 100 killar. Om hon säger att hon inte tror att han vill ligga har hon fel och du blir irriterad. Om hon säger att hon fattar att han nog vill ligga så tycker du att det är jobbigt, irriterande och sårande. Så, hon får umgås med 100 bögar?
Men du är som vanligt dryg med flit va? Det är skillnad på situation o situation, och är killen pushig o vill dricka kaffe åtta på kvällen när de knappt umgås, vs ut o äta på restaurang en vanlig söndagseftermiddag/kväll.
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 13:26   #15517
Ljuvligt
Registered User
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 212
Jag har lite svårt att se hur man enligt herrarna här ska kunna göra "rätt" som tjej. Det känns lite som att man som tjej, i ett förhållande i princip ska säga upp kontakten med alla sina killkompisar för att vara "safe" utifrån vad jag läser här.
Ljuvligt är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 13:27   #15518
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Spelar ingen roll vad killen har för agenda man borde kunna lite på sin tjej iaf. Annars är det ju ingen ide att vara tillsammans.
__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 13:29   #15519
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Jag tror du misstolkar med flit för att rättfärdiga umgänge med sugna killar.
Jag tror att du försöker misskreditera mig utan att veta något alls om mig. Att säga att det är toklätt att veta vilka killar som bara vill ligga, och ja, i vissa fall är det, men om man har inställningen att nästan alla killar bara vill ligga så blir det betydligt svårare.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 13:33   #15520
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuvligt Visa inlägg
Jag har lite svårt att se hur man enligt herrarna här ska kunna göra "rätt" som tjej. Det känns lite som att man som tjej, i ett förhållande i princip ska säga upp kontakten med alla sina killkompisar för att vara "safe" utifrån vad jag läser här.
Jag förstår inte hur man i det grövsta kan missförstå diskussion på det sättet? Jag tycker att det är irreterande att vissa tjejer inte förstår i vilka situationer det är vänskap o i vilka situationer det är något annat killen vill, det är endast det som stör mig. 1000killkompisar, 100 000killkompisar, whatever. O tricce, har som sagt (återigen) inte med brist på tillit att göra, utan att det känns obekvämt att tjejen ska umgås med någon som bara tänker på att sätta på henne. Om det är en helt oskyldig vän som absolut inte tänker så, fine with me då kan hon få sova med killen om hon så vill
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 13:44   #15521
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
men om man har inställningen att nästan alla killar bara vill ligga så blir det betydligt svårare.
Vem har sagt att man ska ha den inställningen? Bara att vara mindre naiv är allt som efterfrågas, exemplet med kaffe åtta på kvällen "out of the blue without any more intentions than friendship" med någon hon inte träffat på länge, är inte det ett typexempel på naivitet att tro att han skulle komma endast för kaffe?
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 13:45   #15522
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuvligt Visa inlägg
Jag har lite svårt att se hur man enligt herrarna här ska kunna göra "rätt" som tjej. Det känns lite som att man som tjej, i ett förhållande i princip ska säga upp kontakten med alla sina killkompisar för att vara "safe" utifrån vad jag läser här.
I och med att den här tråden i stor utsträckning är typ ett kondensat av samlade manliga (eller pojkiga) ångestar och nojor, så är det nog rätt omöjligt att ur den få ut hur man som tjej kan bete sig "rätt".

Mini äger svartsjukediskussionen, inte helt otippat. En intressant detalj i sammanhanget är att om alla killar har inställningen "alla killar vill ligga jämt utom jag" så betyder det ju att det är safe att låta flickvännen umgås med vem som helst, eftersom ingen kille vill ligga jämt.

Senast redigerad av Tolkia den 2011-11-12 klockan 13:46.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 13:52   #15523
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
I och med att den här tråden i stor utsträckning är typ ett kondensat av samlade manliga (eller pojkiga) ångestar och nojor, så är det nog rätt omöjligt att ur den få ut hur man som tjej kan bete sig "rätt".

Mini äger svartsjukediskussionen, inte helt otippat. En intressant detalj i sammanhanget är att om alla killar har inställningen "alla killar vill ligga jämt utom jag" så betyder det ju att det är safe att låta flickvännen umgås med vem som helst, eftersom ingen kille vill ligga jämt.
O ändå fortsätts det att misstolkas o misstolkas, trodde du hade ditt nick av en orsak jaja, vi säger så, Mini har rätt, min tjej får bara umgås med bögar precis vad jag skriver. O sen skriver jag att tjejer får inte ha killkompisar utan ska kedjas fast vid spisen och de får inte titta åt en man ens för då kastar jag ut dem. Precis så skriver jag. Tråd låst
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997

Senast redigerad av MrBoris den 2011-11-12 klockan 13:54.
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 13:58   #15524
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Många här som har 0 koll på vad balans innebär ser jag. Även grovt klappande kompisar på ryggen istället för att öppet disskutera saken.

Misstolka om ni vill med flit. Bara jävligt barnsligt enligt mig.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-12, 13:59   #15525
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg

Och ibland undrar man bara vad det är med folks naiva tro o det här med att inte förstå att de flesta killar vill ligga.
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Vem har sagt att man ska ha den inställningen?
Du? Martyrmössan klär dig inte. Hur menar du att man ska föstå det första stycket om inte som att din inställning är att de flesta vill ligga?

Alltså, vill inte typ alla ligga men har förmåga att välja med vem?
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)