Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-31, 14:34   #46
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av sissa Visa inlägg
Lägger ni ner mkt pengar/tid/kraft på ert utseende?
Kanske lite förutsägbart svar när man frågar på ett träningsforum då rätt många nog är rätt kropps/utseende-medvetna.
Inte alls. Hur mycket man ägnar sig åt utseende i form av kläder och mode har enligt mina erfarenheter inte alls så mycket med hur mycket man tränar att göra.


Jag lägger ner ganska mycket pengar på kläder för att vara rätt. Det erkänner jag utan omsvep. Kanske inte så mcyekt i form av de senaste jeansbyxorna från Armani, utan att istället för att köpa skoöverdrag från Giordiana köper jag Shimano eller liknande. Assos är sportens Hugo Boss. Snyggt och bra.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 14:36   #47
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av Dnepr Visa inlägg
Klart man ska ta hand om sig själv. har inte sagt nåt annat.


Klart att det inte är tufft att kunna få många tjejer /ljuger\

Det jag menade med honom var att han hade DET - han var attraktiv i kvinnors ögon utan att ha det där klassiska som många killar tror det handlar om.

KUNNA få ja, men han slampade ju runt - det är inte lika intressant. Han var inte så kräsen har jag fått för mig.

DET är viktigast, kan bara hålla med. DET vinner både över kropp å tillfix hur mkt som helst, när vi snackar utseende.
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 14:37   #48
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Den ska totalrenoveras och byggas om för att sparka stjärt på bana. Har mest tråkiga demonteringsbilder än så länge - inte mycket att se. CRX;en är en kvalificerad skrothög så det är inte heller något att se, jag ska göra mig av med den.

näähäpp, elmia nästa helg då?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 14:53   #49
Fettecke
Registered User
 
Fetteckes avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Östersund
Inlägg: 4 018
snackar inte mkt direkt per månad... en hundring kanske...

använder varken vax, ansiktsvård eller nått liknande.... kör med lite finare deo samt lite annat vid vanliga tillfällen...

har ett ganska skitigt jobb så jag prioriterar inte utseendet under veckorna, under helgen blir det bättre

när jag lyxar till det rejält så kör jag med mitt snuskdyra champo/balsam samt gnussar in nått såntdär dyrt-som-en-njure medel så man blir som en barnröv i nyllet samt go´deo samt bad på det.
Fettecke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 14:54   #50
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
näähäpp, elmia nästa helg då?
Tyvär inte. Får försöka till nästa år.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 14:57   #51
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia4_4 Visa inlägg

Ja, justdet, det glömde jag ju.
Det funkar jätte bra.
Jag måste jobba lite på utséendet bara. Just nu flyr alla i skräck när jag kör min morgonrutin.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 14:59   #52
HerrArne
Grand Dreadlord Extraordinaire
 
HerrArnes avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 492
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
CRX;en är en kvalificerad skrothög så det är inte heller något att se, jag ska göra mig av med den.
Säker på att den inte bara behöver lite kärlek? I form av säg, en K20A2 + Jackson racing kompressor?
__________________
Milde tid...
HerrArne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 15:04   #53
Jaws
Svampig bröstvårta.
 
Jawss avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Någonstans vid kusten.
Inlägg: 423
Jag är utseendefixerad som in i helvete fåfäng också, även fast att jag vet att jag ser bra ut utan att hålla på en massa, men sen älskar jag att hålla på med mig själv (missuppfatta inte) så det säger sig självt.

Duschar kanske 1 timme inklusive ordentlig schampoonering och balsamering, är naken tills det mesta av vattnet har runnit av mig annars kanske min bruna hy slits av i det hetsiga handduks-torkandet. Sätter sedan på mig parfym, tar många krämer i ansiktet och en speciell under ögonen osv.
Är snaggad nu också och då tjänar jag massa energi och pengar på wax och frisyrmeck.

Sen väljer jag noga ut mina kläder, vardagligt men ändå personligt, matchar inte tröjan/byxorna så byter jag eller om dom sitter illa. Har en garderob som tar upp halva mitt rum och ett 50-tal skor.

Jag är sjuk i huvudet.
__________________
Dillon! You son of a bitch
[SIGPIC]http://img219.imageshack.us/img219/8...fabitchwg9.png[/SIGPIC]
Jaws är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 15:06   #54
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av HerrArne Visa inlägg
Säker på att den inte bara behöver lite kärlek? I form av säg, en K20A2 + Jackson racing kompressor?
Om vi säger såhär; ifall någon trevlig person kommer förbi och hämtar den, kan jag tänka mig att ge bort bilen gratis. Jag kallar den för "Skrutten" eller "Darth Vader" efter ljudet den gör när man stänger av motorn. Den köptes liksom för att jag ville ha en billig, men rolig, skrotbil.

Fan vad OT den här tråden blev. "R-däck" var tydligen ett magiskt ord.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 15:11   #55
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
R däck är alltid ett magiskt ord ja!!!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 15:15   #56
NiXPhoenix
Banned
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 243
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan Visa inlägg
Något jag däremot funderat jävligt mkt över är alla som lägger ner en förmögenhet på krämer, smink, frisyrer och sen ser ut som skit i kroppen. Det spelar ju ingen roll hur stajlad man är ifall man är degig på magen och plufsig i ansiktet. En snygg, vältränad kille är snygg i risiga jeans och en skitig t-shirt medans en tjock direktör ser förjävlig ut även i de snyggaste skjortorna och frisyrerna.


Kan hålla med om det där, och kan till viss del applicera det på mig själv fast då enbart när det gäller ansiktet.

Har inte förstått grejen med att, i alla fall som kille, hålla på med massa krämer och även smink! för att se bättre ut i ansiktet, när man har ett ganska fult ansikte att utgå ifrån. Ja även om man ser bättre ut så tycker jag det är ganska meningslöst, så stor skillnad gör det inte i nåt av fallen.
En kille med ett ganska fult ansikte kan inte göra sig riktigt snygg av att använda lite hudkrämer och smink. Ansiktsformen är det viktiga, det man ser på avstånd, inte huden.

Själv ser jag inget vidare ut i ansiktet, klart under medel om jag har en dålig dag och håret inte är med mig skulle jag säga. Självfallet har jag inget emot bra hy, skulle t ex gärna bli kvitt mina finnar som jag har i olika stor utsträckning men att orka hålla på med massa hudkrämer och grejer? Det jag är intresserad av är nåt som kan ta bort mörka påsar under ögonen, inget mer.

Tänker operera ansiktet nån gång i framtiden, kanske inte så mycket mer än hakan men där har jag i alla fall nåt som kan ge mig en rejäl förbättring till skillnad mot massa onödiga krämer.
NiXPhoenix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 15:16   #57
HerrArne
Grand Dreadlord Extraordinaire
 
HerrArnes avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 492
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Om vi säger såhär; ...
Fan vad OT den här tråden blev.
Ok. MASSOR av kärlek. Jag glömmer lätt hur gamla rexerna är nuförtiden...

Vad gäller OT så är halten i denna tråd fullständigt normal för en tråd i Allmänt. Låt oss skrapa tebax till ämnet, bilen kan ju naturligtvis vara en accesoar också.
Vilket jag uppdagade då jag kom hem med min senaste och frun inte sa 'vad fin den är' utan 'vad snygg du såg ut i den'
__________________
Milde tid...
HerrArne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 15:19   #58
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
R däck är alltid ett magiskt ord ja!!!
Vill du gifta dig med mig?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 16:57   #59
L-Sami
El grande salami
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 8 600
Citat:
Ursprungligen postat av Dnepr Visa inlägg


En snygg kille behöver inte lång tid på sig.
Jo, om man vill vara ännu snyggare än bara snygg så
__________________
Leg. sjukgymnast (OMT/Idrottsmedicin/Msc)

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 17:01   #60
Cerberus
Adam e söt.
 
Cerberuss avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: På en bananbåt utanför Colombias kust
Inlägg: 6 178
om man tänker kläder och sånt är det ganska nära 0kr per månad haha. Mat, träning osv kostar ju pengar dock..
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)