Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-06, 12:27   #67876
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Apropå mitt snedsteg med transan, som jag för övrigt tyckte såg extremt bra ut för att vara en +30-åring. Hur ser datingklimatet ut om 10 år med tanke på debatten om könstillhörigheter mm? Kommer män söka sig mer till hen's eftersom hen's ser bättre ut än kvinnor i samma ålder? Kommer kvinnor lockas av hen's eller är det så att det mest är män som kommer dras till hen's eftersom kvinnor bara vill ha primärvalet vilket är 2% av män?
Det är väl ganska väldokumenterat att transor har svårt att få tag på villiga män. Vilket inte är konstigt ur ett evolutionärt perspektiv iom att de inte kan få barn.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 12:31   #67877
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Det är väl ganska väldokumenterat att transor har svårt att få tag på villiga män. Vilket inte är konstigt ur ett evolutionärt perspektiv iom att de inte kan få barn.
Att transor inte är biologiska kvinnor kan nog också spela in lite.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 12:48   #67878
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Att transor inte är biologiska kvinnor kan nog också spela in lite.
Menar du att en penix är en deal-breaker?
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 12:59   #67879
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Att transor inte är biologiska kvinnor kan nog också spela in lite.
Det kan man nog rätt riskfritt anta ja...
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 13:03   #67880
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
De flesta tycks ju vara livrädda för att alstra barn ändå, så det borde ju gå bra
__________________
Mental är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 13:17   #67881
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Någon mer än jag som enbart använder tinder för att få uppmärksamhet? Hur många på kolo letar efter kärleken via tinder?
PatekPhillipe är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 13:18   #67882
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
De flesta tycks ju vara livrädda för att alstra barn ändå, så det borde ju gå bra
De flesta fattar inte att det blir betydligt mer komplicerat från 35-40. Dom vill bestämma sig senare. Kanske borde vara nått man tar upp i skolan.

Men jag förstår vad du menar. Gillar man transor så har man bra möjligheter.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 13:22   #67883
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe Visa inlägg
Någon mer än jag som enbart använder tinder för att få uppmärksamhet? Hur många på kolo letar efter kärleken via tinder?
Tinder i sig är upplagt för att ge dopaminkickar som folk sedan jagar. Varför man börjar använda det och varför man fortsätter använda det kan skilja sig men appen är designad för att vara beroendeframkallande och det är delvis varför den är så populär.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 13:24   #67884
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Tinder i sig är upplagt för att ge dopaminkickar som folk sedan jagar. Varför man börjar använda det och varför man fortsätter använda det kan skilja sig men appen är designad för att vara beroendeframkallande och det är delvis varför den är så populär.
Hur känner du för att dejta trans kvinnor? Då slipper du tjej-problem och har ganska god marknad.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 13:28   #67885
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Hur känner du för att dejta trans kvinnor? Då slipper du tjej-problem och har ganska god marknad.
Inget för mig. Vad är det för tjej-problem du syftar på?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 17:03   #67886
MrLomax
Registered User
 
MrLomaxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Swedensland
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag svajpar vänster på alla som saknar presentation. Därefter svajpar jag vänster på alla som:

Är för fula
Kommunicerar genom emojis
Är veganer
Studerat på Konstfack
Studerat på Södertörns Folkhögskola
Endast skriver sin längd
Använder begrepp som "fuckboys"
Skriver att de inte vill ligga
Gör meningslösa listor på saker de gillar (möjligt undantag om "fjällen, hästar, skidåkning, mys och lådvin" mot förmodan byts ut mot "pizza, dvärgporr och shemales")
Bara skriver vad de förväntar sig av killarna
Inte har något mer intressant än att de är snälla och gillar myz
Har udda hårfärg
Är söder-hipsters
Skriver på engelska trots att de är svenska
Inte behärskar varesig svenska eller engelska på en god nivå
Definierar sig genom Myers-Briggs
Skriver ut sin instagram och/eller snapchat
Är soctanter, kommunalkärringar eller volontärarbetare
Bara har Derp-bilder
Har för många bilder från skidbacken, fallskärmshoppningen eller hästhagen
Är överdrivet positiva
Beskriver sig i motsägelsefulla termer, exempelvis "gillar äventyr och gobbla chips i soffan"
...
....

Kommer inte på mer just nu. Kanske gör en längre utläggning när jag har fredagsgroggen i hand och byggt upp lite ånga under veckan.
Jag måste varna för hästtjejer och även dom som har andra husdjur som hobby. Hästtjejerna är värst. Den lukten går inte att duscha bort. Även tjejer som jobbar på bondgård eller liknande.

Nu minns jag inte din ålder, men kvinnor med vuxna barn är guld! Dom vill fasiken inte börja om.

Två av mina vänner som är 45-47 år gamla träffade unga tjejer för 5-10 år sedan. Vad tror ni hände? Dom har idag barn som är 2 år. Hahaha. Den ena, vi kan kalla han J, gick in i väggen och är helt tom i blicken. Han är så deprimerad för det här barnet. Min kompis T är lite mer positiv. Men det sjuka är att han har barn som är +20 från tidigare förhållande.
J's tjej har barn sedan tidigare också. Om jag minns rätt två flickor på 10-12 år.

Själv känner jag att livet börjar NU. Min sambos son flyttar ut på söndag, han fyller 20 om en vecka. Min dotter (12) bor hos sin mamma (80 mil bort) och besöker oss på loven. Jag och sambon är för första gången helt BARNFRIA! *yeah* Det är bara vi nu.
Ny bil, lägenhet på +90 kvm, planer på att köpa husvagn. Vi tjänar båda mycket bra och kan spendera och göra precis vad vill. Inga bekymmer. Inget som låser oss. Vi reser ofta bort och gör saker. Går på restaurang/krogen åtminstone varannan helg.

Eller jo, en liten sak låser oss lite. Vi har hund. Den följde med henne när hon skilde sig för 4 år sedan. Han är gammal och har inte många år kvar. Men vi har ganska lätt att fixa hundvakt.

Jag saknar inte dejtingstressen. Om två månader tänker jag fria till sambon. Hon har faktiskt efterlyst det ett tag nu. Kom med förslag på romantiskt frieri.

Hur går det för er?
MrLomax är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 17:12   #67887
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MrLomax Visa inlägg
Jag måste varna för hästtjejer och även dom som har andra husdjur som hobby. Hästtjejerna är värst. Den lukten går inte att duscha bort. Även tjejer som jobbar på bondgård eller liknande.

Nu minns jag inte din ålder, men kvinnor med vuxna barn är guld! Dom vill fasiken inte börja om.

Två av mina vänner som är 45-47 år gamla träffade unga tjejer för 5-10 år sedan. Vad tror ni hände? Dom har idag barn som är 2 år. Hahaha. Den ena, vi kan kalla han J, gick in i väggen och är helt tom i blicken. Han är så deprimerad för det här barnet. Min kompis T är lite mer positiv. Men det sjuka är att han har barn som är +20 från tidigare förhållande.
J's tjej har barn sedan tidigare också. Om jag minns rätt två flickor på 10-12 år.

Själv känner jag att livet börjar NU. Min sambos son flyttar ut på söndag, han fyller 20 om en vecka. Min dotter (12) bor hos sin mamma (80 mil bort) och besöker oss på loven. Jag och sambon är för första gången helt BARNFRIA! *yeah* Det är bara vi nu.
Ny bil, lägenhet på +90 kvm, planer på att köpa husvagn. Vi tjänar båda mycket bra och kan spendera och göra precis vad vill. Inga bekymmer. Inget som låser oss. Vi reser ofta bort och gör saker. Går på restaurang/krogen åtminstone varannan helg.

Eller jo, en liten sak låser oss lite. Vi har hund. Den följde med henne när hon skilde sig för 4 år sedan. Han är gammal och har inte många år kvar. Men vi har ganska lätt att fixa hundvakt.

Jag saknar inte dejtingstressen. Om två månader tänker jag fria till sambon. Hon har faktiskt efterlyst det ett tag nu. Kom med förslag på romantiskt frieri.

Hur går det för er?
Vad tusan skaffade du barn för?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 17:44   #67888
MrLomax
Registered User
 
MrLomaxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Swedensland
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vad tusan skaffade du barn för?
Ett svagt ögonblick för 13 år sedan....

Fem inlägg till så är du 6666. Bad ass!
MrLomax är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 18:04   #67889
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MrLomax Visa inlägg
Fem inlägg till så är du 6666. Bad ass!
Jävlar! Tror dock inte det räknas i Allmänt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-06, 18:46   #67890
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det spelar ingen större roll nu, du har gjort vad du har gjort sen går man vidare.
Du verkar överkänslig om man utgår från dina inlägg, mår du verkligen bättre av att ge dig in i diskussioner som blir lite hårda?
Leeee är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)