Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-22, 13:36   #67276
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Mippe Visa inlägg
....

Att hon skrev till mig i söndags efter två veckors tystnad tolkar jag som att hon iafl har mig i tankarna vad det nu betyder. Som ni ser är här väldigt många frågetecken, men tyvärr har jag fått spekulera väldigt mycket till min nackdel de senaste två månaderna.

Finns där något bättre sätt att approacha detta på än att fråga neutralt om hon vill gå ut med mig. Åter igen kanske det är för kort tid med en vecka utomlands för att hon ska ha hittat sig själv, men å andra sidan har jag inte lust att vänta väldigt mycket längre om jag inte får något väldigt konkret svar.
Det verkar som om du redan har en uppfattning och en tro på hur skutan ligger, så får bara hoppas på att det är så verkligheten också ser ut och att du inte förblindar dig själv. Kärleken är en fantastisk drivkraft till naivitet, no offence

Jag tror det är bra för din egen del om du drar en gräns dock. Det hade du ju redan gjort, men nu har du startat om processen igen. Hur hanterar du ett "vet inte"-svar (i någon form) när hon kommer hem?. Det finns en risk i att det kommer skina igenom på dig att du nu förväntar dig ett go/nogo från henne direkt efter hennes resa. Alltså på nytt så gör du just en sådan press på henne som hon blev stressad av senast.

Samtidigt om du inte ställer henne mot väggen när hon kommer hem, så kanske du heller inte får något annat än "jag vet inte"-svar, eller passivitet. Hur hanterar du om hon svarar att hon inte har tid/orkar den där bion pga hennes jobb (igen)?

Jag känner igen mig i din beskrivning på så många olika sätt, inte minst då jag är en resultatorienterad drivande person som vill komma till skott med saker och ting. Jag avskyr själv velighet och anser att leva i ovisshet gör ondare än att leva med ett negativt besked. Att sväva mellan hopp och tvivel är så j-a jobbigt, så det är skönare att bara ta skiten negativt, gråta ut en skvätt och sedan gå vidare. Jag har själv oftast satt en deadline och har det inte skett någon utveckling till den deadlinen, så har jag gått vidare och stoppat tjejen till historieböckerna.

Det är en svår balansgång det där dock. Det är lite som att ha en relation med en missbrukare som varje gång lovar att "nu var det sista gången, ge mig en till chans bara" och så ska man vänta ut något som man egentligen aldrig vet när det kommer (om det kommer).
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-22, 14:25   #67277
Mippe
Hardcore
 
Mippes avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Lund
Inlägg: 27
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
.............

Jag känner igen mig i din beskrivning på så många olika sätt, inte minst då jag är en resultatorienterad drivande person som vill komma till skott med saker och ting. Jag avskyr själv velighet och anser att leva i ovisshet gör ondare än att leva med ett negativt besked. Att sväva mellan hopp och tvivel är så j-a jobbigt, så det är skönare att bara ta skiten negativt, gråta ut en skvätt och sedan gå vidare. Jag har själv oftast satt en deadline och har det inte skett någon utveckling till den deadlinen, så har jag gått vidare och stoppat tjejen till historieböckerna.

Det är en svår balansgång det där dock. Det är lite som att ha en relation med en missbrukare som varje gång lovar att "nu var det sista gången, ge mig en till chans bara" och så ska man vänta ut något som man egentligen aldrig vet när det kommer (om det kommer).
Jag är naiv, det känner jag själv till viss del. Men det är den här 1% chansen, hoppet kanske man kallar det att hon misstolkat allt jag sagt och skrivit till henne. Särskilt att jag visade mig väldigt needy/desperat vilket jag inte är, men efter 7 års singel när man verkligen träffar någon som allt känns så jävla bra med så var det svårt att hålla tillbaka. Nu har jag däremot som sagt inte hört av mig alls på ett par veckor, så kanske att det är så att jag med detta visat att jag faktiskt inte är så jävla desperat. Det känner jag inte av i nuläget iafl, tänker mycket på henne men har någonstans vant mig vid tanken att det troligen inte blir något av detta.

Det blir lite att starta om processen precis som du säger, men nu har liksom allt drama dött, iafl för min del och jag tänker inte be om ursäkt mer då associeras jag bara med något dåligt känner jag. Innan har mina meddelande alltid varit med "förlåt för..." och "jag vill ha dig, är tid det du behöver ska du få det" och liknande. Nu har jag fått säga mitt face to face vilket kändes jävligt bra och tänker istället se om det finns något intresse öht för oss att börja dejta igen.

Som jag ser det framför mig är det att hon kommer ta två-tre dygn på sig att svara och då hoppas jag hon tagit sig i kragen och ger mig ett ja eller nej-svar. Om hon ber om tid eller säger att hon inte vet kommer jag anse detta vara över och påbörja annat dejtande igen. Jag har utav respekt för henne inte träffat någon annan ännu, vilket iofs är självklart för mig.

Precis så känner jag i detta, jag befinner mig mellan hopp och tvivel just nu och det är det värsta jag någonsin upplevt gällande kärlek. I allt detta handlar det väl lite också om att jag är envis. När hon skriver "det var faktiskt du som valde att avsluta detta" sätter det igång något i mig. Hur i hela fridens namn kan hon skriva något sådant? Men det är också just den meningen som gör att jag inte redan lämnat allt detta bakom mig.

Min plan är att, förutsatt hon inte skriver före, ge henne till nästa helg sedan får jag bara släppa henne totalt (detta har jag sagt två gånger innan dock) för att hon ska svara på min inbjudan. Det svaret eller icke-svaret känner jag ger mig allt, sen får hon fanimej skylla sig själv hoppas jag hon inser. Att man inte kan bänka någon i flera månader utan att denne personen sticker.

Det har delvis blivit lättare att kunna lämna detta pga. vårt möte i söndags, där fick jag verkligen säga allt jag gått och tänkt på. Jag öppnade upp mig som jag aldrig någonsin tidigare gjort för en människa och berättade hur mycket hon betyder för mig. Om hon skiter i det och mina känslor så är jag rätt nöjd med att det inte fortsatte faktiskt, då klarar jag mig bättre utan henne. Som sagt det är den 1% chansen jag ska spela på.

Hur gör du för att hantera att bara lägga någon till historieböckerna förresten? Jag är nyfiken då det kanske blir jag som ska göra det nästa vecka.
Mippe är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-22, 14:57   #67278
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Går man in i väggen på riktigt, så räcker det inte med 1v utlandsresa för att komma på fötter, utan det är en process som kan ta väldigt lång tid att läka sig ur. I de bästa fall pratar vi ett halvår, i de värre fallen pratar vi flera år.
Så sant, jag gick in I väggen 2004 och har aldrig återhämtat mig fullt ut, klarar précis av att jobba och då har jag ändå ett väldigt fritt jobb och kan ta det extremt lugnt om jag behöver. 2 timmar är vad jag klarar innan jag behöver ta ett avbrott och helst sova 5-15 min, gäller oavsett jobb, träning eller sociala saker som fester etc.
Mats J är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-22, 15:10   #67279
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Hmm jag tycker det är lite oklart här, snackat med en tjej som är väldigt på. Frågade om hon ville ses helgen som var men då skrev hon att hon inte kunde på lördagen då hon skulle träffa en tjejkompis (fair enough jag frågade på fredagen).

Jag slutar då att skriva och hon frågar sen på söndagen om vi inte kan ses i veckan istället varpå jag föreslår lördag vilket hon tydligen inte kunde för att hon skulle träffa några kompisar då också, och fredag gick tydligen inte heller. Hon föreslår då en veckodag och jag säger att jag har mycket att göra i veckan men att jag kanske kan ses ons eller tors och vi bestämmer att jag ska höra av mig när jag vet.

Nu skrev jag nyss att jag kan ses imorgon kväll och då skriver hon att hon precis bokat in sig på ett träningspass med några tjejkompisar då. Hade det inte varit för att hon tagit initiativ till allting hela tiden (dvs stötte, fråga efter nummer osv) så hade signalen varit väldigt tydlig att hon inte är intresserad. Men nu vet jag inte, känns som att hon borde slutat svara om hon inte var intresserad men hon gör det ju väldigt tydligt att hon prioriterar sina kompisar mer.

Jag skulle kunna ses ikväll också men jag har verkligen ingen lust att gå ut ikväll och träffas just nu då jag inte hunnit planera för det... Jag tänker i banorna att jag ska vänta på att hon får inse att hon signalerar ett väldigt ointresse och att hon får föreslå ett annat tillfälle då hon kan träffas, gör hon inte det så tar jag bort hennes nummer och slutar slösa tid på henne... Låter det rimligt?

Senast redigerad av smerk den 2017-11-22 klockan 15:11.
smerk är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-22, 15:10   #67280
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Har för mig att Dio har sagt sig föredra tjejer i 25-årsåldern. Terminator kom 1984 och uppföljaren 1991. Tjejer i hans målgrupp var alltså inte ens påtänkta när filmerna kom dvs inte så sannolikt att nätraggning funkar med random replik från i deras ögon urgammal film.

Dessutom vet ju alla att kvinnor inte nördar ner sig i filmcitat utan snarare relaterar till känslan vid en specifik filmupplevelse. Onödigt begränsande att nischa sig så här stenhårt vid nätraggning alltså.
Jag var inte heller patankt nar forsta filmen kom och alskar den anda. Jag tror nog att kvinnor ar kapabla till det ocksa.

Dessutom vet ju alla att du bara trollar med ditt andra stycke.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.

Senast redigerad av J.V den 2017-11-22 klockan 15:11.
J.V är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-22, 15:30   #67281
SirreASDF
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Luleå
Inlägg: 204
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hmm jag tycker det är lite oklart här, snackat med en tjej som är väldigt på. Frågade om hon ville ses helgen som var men då skrev hon att hon inte kunde på lördagen då hon skulle träffa en tjejkompis (fair enough jag frågade på fredagen).

Jag slutar då att skriva och hon frågar sen på söndagen om vi inte kan ses i veckan istället varpå jag föreslår lördag vilket hon tydligen inte kunde för att hon skulle träffa några kompisar då också, och fredag gick tydligen inte heller. Hon föreslår då en veckodag och jag säger att jag har mycket att göra i veckan men att jag kanske kan ses ons eller tors och vi bestämmer att jag ska höra av mig när jag vet.

Nu skrev jag nyss att jag kan ses imorgon kväll och då skriver hon att hon precis bokat in sig på ett träningspass med några tjejkompisar då. Hade det inte varit för att hon tagit initiativ till allting hela tiden (dvs stötte, fråga efter nummer osv) så hade signalen varit väldigt tydlig att hon inte är intresserad. Men nu vet jag inte, känns som att hon borde slutat svara om hon inte var intresserad men hon gör det ju väldigt tydligt att hon prioriterar sina kompisar mer.

Jag skulle kunna ses ikväll också men jag har verkligen ingen lust att gå ut ikväll och träffas just nu då jag inte hunnit planera för det... Jag tänker i banorna att jag ska vänta på att hon får inse att hon signalerar ett väldigt ointresse och att hon får föreslå ett annat tillfälle då hon kan träffas, gör hon inte det så tar jag bort hennes nummer och slutar slösa tid på henne... Låter det rimligt?
Det kanske inte går, men försök planera en vardag längre fram än dagen efter du frågar kanske? Hon/du kan ju bara ha haft otur, hon kanske gillar att ha sina kvällar uppbokade bara, och därmed behöver mer framförhållning? Jag vet inte, skulle försöka att inte läsa för mycket in i det om jag var du.
SirreASDF är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-22, 16:09   #67282
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ditt andra stycke låter som nonsens.
Du tror alltså på allvar att frekvensen av "nördbeteenden" likt samlande på filmcitat/ölburkar/tv-spel etc är lika stor i populationen kvinnor som i populationen män?
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-22, 16:11   #67283
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Dessutom vet ju alla att du bara trollar med ditt andra stycke.
Nej, definitivt inte.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-22, 16:30   #67284
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Du tror alltså på allvar att frekvensen av "nördbeteenden" likt samlande på filmcitat/ölburkar/tv-spel etc är lika stor i populationen kvinnor som i populationen män?
Det sa du inte. Du sa att INGA kvinnor nördar ner sig i filmcitat.

"Dessutom vet ju alla att kvinnor inte nördar ner sig i filmcitat".

Du skrev inte "de flesta" innan "kvinnor".

Sen behöver man inte "nörda ner sig" i saker för att kunna något om dem. Tror du alla människor som inte är nördar kan 0 filmcitat?

Och ditt argument om att de är för unga är ju bara bisarrt. Eller kollar folk bara på filmer som är skapade de senaste 20 åren nuförtiden?

Dessutom är repliken inte "random", den är en av de mer kända.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2017-11-22 klockan 16:32.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-22, 17:11   #67285
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det sa du inte. Du sa att INGA kvinnor nördar ner sig i filmcitat.

"Dessutom vet ju alla att kvinnor inte nördar ner sig i filmcitat".

Du skrev inte "de flesta" innan "kvinnor".

Sen behöver man inte "nörda ner sig" i saker för att kunna något om dem. Tror du alla människor som inte är nördar kan 0 filmcitat?

Och ditt argument om att de är för unga är ju bara bisarrt. Eller kollar folk bara på filmer som är skapade de senaste 20 åren nuförtiden?

Dessutom är repliken inte "random", den är en av de mer kända.
Precis, jag skrev: "Det vet ju alla att kvinnor inte nördar ner sig i filmcitat". Jag skrev alltså INTE att inga kvinnor gör det. Nåja semantik.

Märkligt att det är så svårt att ta till sig att unga kvinnor som inte var födda när filmen släpptes troligen inte har koll på en extrem actionfilm. Det vet ju alla att kvinnor inte har actionfilm som favoritgenre...
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-22, 17:15   #67286
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Precis, jag skrev: "Det vet ju alla att kvinnor inte nördar ner sig i filmcitat". Jag skrev alltså INTE att inga kvinnor gör det. Nåja semantik.

Märkligt att det är så svårt att ta till sig att unga kvinnor som inte var födda när filmen släpptes troligen inte har koll på en extrem actionfilm. Det vet ju alla att kvinnor inte har actionfilm som favoritgenre...
Tror du har lite skev bild av kvinnor. De gillar inte bara My Little Pony och romantiska komedier. Enligt min uppfattning gillar de actionfilm i ungefär samma utsträckning som män.

Sen vill jag att min tjej ska vara nördig, så det är inget problem att jag kör med en taktik som bara funkar på nördar...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-22, 18:24   #67287
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Min högst personliga fördom är att kvinnliga nördar fejkar sitt nörderi för att nörderiet gör dem attraktivare. En helt vanlig halvsnygg sju av tio kvinna blir ju en perfekt tia om hon hävdar att hon gillar walking dead mer än real housewives of orange county.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-22, 19:02   #67288
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Min högst personliga fördom är att kvinnliga nördar fejkar sitt nörderi för att nörderiet gör dem attraktivare. En helt vanlig halvsnygg sju av tio kvinna blir ju en perfekt tia om hon hävdar att hon gillar walking dead mer än real housewives of orange county.
Varför kan inte kvinnor ha "nördiga" intressen, menar du? Scifiserier, gaming, viss typ av litteratur är per definition manliga, då eller?
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-22, 19:03   #67289
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Fast det sa herr möbel inte. Jag tror att du kan tänka dig vilka tjejer han menar. Kolla valfri stream på twitch som en brud gör.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  
Gammal 2017-11-22, 19:07   #67290
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Mippe Visa inlägg
Hur gör du för att hantera att bara lägga någon till historieböckerna förresten? Jag är nyfiken då det kanske blir jag som ska göra det nästa vecka.
Biter i kudden och försöker fokusera på att klippa alla band. Bort med bilder, block på sociala medier, väck med allt som får tankarna på personen. Sedan fokusera på att göra saker som är roligt i livet, som får mig att må bra rent allmänt. Oftast kommer insikten rätt snabbt att det finns fler och kanske bättre damer där ute, kanske rentav någon som INTE börjar med att skapa tvivel och olustkänslor utan där allting besvaras på riktigt dag1 etc... det är sådana fragment som får det lättare att blicka framåt och låta gårdagens händelser vara historik istället för "repeat". I flera fall har jag kommit på lite senare saker som var rätt så negativa med personen också, men som jag blundat för mitt uppe i "naiviteten", förblindad av förälskelse osv...
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)