Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-15, 13:29   #67171
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
(Filmen bladerunner hade iofs ett fantastiskt sätt att lösa den fysiska biten på också... )
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-15, 13:33   #67172
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Eller kommer det helt enkelt kännas för artificiellt i längden? Att liksom veta att ditt AI egentligen är en spegling av dig, och inte en egen person med eget bagage, egna problem, egna egenheter?
Det tror jag.

Om vi börjar med alla sexlösa män som inte törs prata med kvinnor. Stor del av deras depp handlar ju om att de inte kan attrahera en kvinna. Visst saknar de sällskap och närhet men jag tror ändå det värsta hos vuxna oskulder är avsaknaden av något "alla" andra har.

Alla har haft en torka där man börjar ifrågasätta sig själv och undra om man duger. Man faller lite djupare för varje dag som går tills det tillslut kommer en vändning, man träffar en tjej och plötsligt är det över lika fort som det kom. Man går på moln ett par dagar och lyckades ta sig ur svackan. Hade den torkan brutits av att man fick semesterersättning och därmed råd med en robot tror jag knappast att känslan blir densamma.

Jag hade i alla fall känt mig som ett riktigt jävla wierdo om jag gick runt hemma och pratade med ett ting, än värre om jag smällde på det.

Köpt kärlek fungerar inte ens när det är en människa man köper. Folk som handlar prostituerade i Thailand har ju i stort sett sådana som ni pratar om ovan, som går med på vad som helst på grund av desperation och pengar, och ändå känner sig torskar som misslyckanden för att de var tvungna att handla kärlek.

Folk har länge pratat om problemen med porr men det tas inte riktigt på allvar och jag tror sexrobotar och AI kan bli porr upphöjt med tusen. Som någon skrev tidigare kommer droger, en docka och en virtuell värld bli folks verklighet.

Skrämmande som fan men jag kommer streta emot med näbbar och klor.
Blomkål är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-15, 14:03   #67173
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Talking

Jag har "hört" sjuka stories om folk som skrivit hur bra allt är i deras förhållande medan de ändå gått bakom ryggen på varandra i otrohet. "Hörde" senast om någon som var otrogen mot sin man innan hon gick och gifte sig med honom och hela tiden också utåt på sociala medier "var så förälskad i honom och inte kunde bärga sig att få gifta sig med honom".

Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Det tror jag.

Om vi börjar med alla sexlösa män som inte törs prata med kvinnor. Stor del av deras depp handlar ju om att de inte kan attrahera en kvinna. Visst saknar de sällskap och närhet men jag tror ändå det värsta hos vuxna oskulder är avsaknaden av något "alla" andra har.

Alla har haft en torka där man börjar ifrågasätta sig själv och undra om man duger. Man faller lite djupare för varje dag som går tills det tillslut kommer en vändning, man träffar en tjej och plötsligt är det över lika fort som det kom. Man går på moln ett par dagar och lyckades ta sig ur svackan. Hade den torkan brutits av att man fick semesterersättning och därmed råd med en robot tror jag knappast att känslan blir densamma.

Jag hade i alla fall känt mig som ett riktigt jävla wierdo om jag gick runt hemma och pratade med ett ting, än värre om jag smällde på det.

Köpt kärlek fungerar inte ens när det är en människa man köper. Folk som handlar prostituerade i Thailand har ju i stort sett sådana som ni pratar om ovan, som går med på vad som helst på grund av desperation och pengar, och ändå känner sig torskar som misslyckanden för att de var tvungna att handla kärlek.

Folk har länge pratat om problemen med porr men det tas inte riktigt på allvar och jag tror sexrobotar och AI kan bli porr upphöjt med tusen. Som någon skrev tidigare kommer droger, en docka och en virtuell värld bli folks verklighet.

Skrämmande som fan men jag kommer streta emot med näbbar och klor.
Snarare tragiskt, inte så att du kommer att drabbas av att andra håller sig inne ensamma med droger, dockor och virtuella världar? Så tillvida inte det är någon du känner och som du bryr dig om.

Jag är personligen i en svacka just nu, har inte pratat med en kvinna (i raggningssyfte) på över ett år i nyktert tillstånd. Riktigt sjukt patetiskt när jag tänker efter.

Måste få tillbaka glöden och självförtroendet igen, har för flera år sedan lyckats fått hem damer men som jag inte vågat "avsluta" det hela med, så de tog sitt p-piller, satt en stund och sedan gick hem för att jag inte gjorde något.

Har testat fleshlight för länge sen, men där är det mer fantasin om hur det kmr att kännas att använda den som är mer njutande än själva fysiska njutningen med att använda sig av den. Sedan kommer den sexuella skammen som får mig att fundera om det är liknande känsla som kvinnor med slynastämpeln?

Sexleksaker imho ska användas för att krydda till ett förhållande med sin partner, inte ersätta en partner. Alla får göra vad de vill med sina kroppar, samtidigt som det är en skam mot sina egna gener att ta den lätta utvägen med sexleksaker istället för att kämpa att träffa sexpartners IRL.

Ok, off-topic och TMI

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2017-11-15 klockan 14:04.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-15, 14:38   #67174
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag funderade faktiskt massor på det där efter filmen, för precis som du säger så skulle det kunna vara så att AI faktiskt konkurrerar ut mänskligheten så pass hårt att det populationen minskar.

Ännu värre, tänk om AI't bara börja gilla AI själv? :P
Spoiler om annan film:


Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Nu var det i det närmaste en utopisk beskrivning jag hade. På det mänskliga planet är det rätt svårt att hitta den kombon + attributet singel + attributet vill skaffa barn + attributet fysisk attraktion. Därav ser jag flera av de intresseområdena som bonus bara.

Hade jag fått skräddarsy en AI så hade jag velat att det åtminstone fanns konversationsmöjligheter kring de olika intresseområdena. AI't behöver nödvändigtvis inte dela alla intressen, men att kunna ha en dialog om det hade varit utvecklande. Få en djupare analys av möjlighetern för en Everestbestigning 2018, kanske rentav en datorkalkylerad riskbedömning ha ha, för att sedan diskutera makronuielenter i nästa experiment av ostkaka.

Det man skulle sakna är fysisk beröring då det också ingår i vår behovspyramid, men det saknar man ju som ensam också. På riktigt tror jag att ett vasst AI hade kunnat hjälpa mängder av ensamma och deprimerade människor.
Haha, att ha med sitt AI på Everestbestigning hade kanske inte varit fel! Så länge hon går att ladda med energisnål solcellsladdare eller nåt då

Sexet i Bladerunner var den del som kändes mest deprimerande, helt klart, och det tycks imho vara mycket längre bort att konstruera en robot av något slag som känns fysiskt mänsklig, även om vi skulle lyckas med ett AI som överglänser människan intellektuellt och emotionellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Det tror jag.

Om vi börjar med alla sexlösa män som inte törs prata med kvinnor. Stor del av deras depp handlar ju om att de inte kan attrahera en kvinna. Visst saknar de sällskap och närhet men jag tror ändå det värsta hos vuxna oskulder är avsaknaden av något "alla" andra har.

Alla har haft en torka där man börjar ifrågasätta sig själv och undra om man duger. Man faller lite djupare för varje dag som går tills det tillslut kommer en vändning, man träffar en tjej och plötsligt är det över lika fort som det kom. Man går på moln ett par dagar och lyckades ta sig ur svackan. Hade den torkan brutits av att man fick semesterersättning och därmed råd med en robot tror jag knappast att känslan blir densamma.

Jag hade i alla fall känt mig som ett riktigt jävla wierdo om jag gick runt hemma och pratade med ett ting, än värre om jag smällde på det.

Köpt kärlek fungerar inte ens när det är en människa man köper. Folk som handlar prostituerade i Thailand har ju i stort sett sådana som ni pratar om ovan, som går med på vad som helst på grund av desperation och pengar, och ändå känner sig torskar som misslyckanden för att de var tvungna att handla kärlek.

Folk har länge pratat om problemen med porr men det tas inte riktigt på allvar och jag tror sexrobotar och AI kan bli porr upphöjt med tusen. Som någon skrev tidigare kommer droger, en docka och en virtuell värld bli folks verklighet.

Skrämmande som fan men jag kommer streta emot med näbbar och klor.
Absolut, det är väl den aspekten som talar emot. Dvs att köpt sex, liksom ett köpt förhållande med en AI, alltid kommer vara just - köpt. Och det krävs ganska stora mått av självbedrägeri för att inte känna av detta.

Dock - när ny teknik långsamt blir kutym tenderar "wierdo"-stämpeln att suddas ut. Kass jämförelse kanske, men i internets barndom var ju online-dejting supersuspekt och idag är det mainstream och kanske t.o.m. det vanligaste sättet att träffa en partner på? Kanske kommer AI'n i framtiden vara en helt normal del av folks vardag, och med det följer även kärlek- och sexbitarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-15, 15:06   #67175
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Mja, statistiken från SCB är ganska svår att feltolka :p


Total befolkningsmängd
9 967 637

Kvinnor
4 970 359

Män
4 997 278

Således är det 4 997 278 - 4 970 359 ~ 30 000 fler män än kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Det är främst bland unga människor ration har kommit av sig helt. Väldigt mycket "män".

Alla dessa manliga migranter lär ju inte vara med i dessa siffror eftersom de inte är medborgare. Egentligen ännu större överskott av män alltså.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-15, 15:25   #67176
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Alla dessa manliga migranter lär ju inte vara med i dessa siffror eftersom de inte är medborgare. Egentligen ännu större överskott av män alltså.
Befolkning tar inte hänsyn till medborgarskap, du har ju massor av medborgare som bor utomlands t.ex. befolkning är de som bor här. dvs är skrivna i sverige och har minst uppehållstillstånd.
__________________
Mental är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-15, 15:30   #67177
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Befolkning tar inte hänsyn till medborgarskap, du har ju massor av medborgare som bor utomlands t.ex. befolkning är de som bor här. dvs är skrivna i sverige och har minst uppehållstillstånd.
Enligt min erfarenhet är det en hög % av de som kom under hösten 2015 som fortfarande ännu inte fått besked om uppehållstillstånd. Så du har nog x antal tiotusentals män som inte räknas med i officiell statistik.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-15, 15:44   #67178
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Det tror jag.

Om vi börjar med alla sexlösa män som inte törs prata med kvinnor. Stor del av deras depp handlar ju om att de inte kan attrahera en kvinna. Visst saknar de sällskap och närhet men jag tror ändå det värsta hos vuxna oskulder är avsaknaden av något "alla" andra har.

Alla har haft en torka där man börjar ifrågasätta sig själv och undra om man duger. Man faller lite djupare för varje dag som går tills det tillslut kommer en vändning, man träffar en tjej och plötsligt är det över lika fort som det kom. Man går på moln ett par dagar och lyckades ta sig ur svackan. Hade den torkan brutits av att man fick semesterersättning och därmed råd med en robot tror jag knappast att känslan blir densamma.

Jag hade i alla fall känt mig som ett riktigt jävla wierdo om jag gick runt hemma och pratade med ett ting, än värre om jag smällde på det.

Köpt kärlek fungerar inte ens när det är en människa man köper. Folk som handlar prostituerade i Thailand har ju i stort sett sådana som ni pratar om ovan, som går med på vad som helst på grund av desperation och pengar, och ändå känner sig torskar som misslyckanden för att de var tvungna att handla kärlek.

Folk har länge pratat om problemen med porr men det tas inte riktigt på allvar och jag tror sexrobotar och AI kan bli porr upphöjt med tusen. Som någon skrev tidigare kommer droger, en docka och en virtuell värld bli folks verklighet.

Skrämmande som fan men jag kommer streta emot med näbbar och klor.
Jag skulle vilja säga mot dig lite, för i stor mån så köps det rätt mycket kärlek i form av kvinnor från Ryssland, Baltikum och Asien (Thailand mm). Inte tusan kommer de hand i hand med Rutger 68 med dunderölmage för att han är attraktiv och en fantastisk man. Jag bor i ett område där det formligen kryllar av svenska män som har importfruar, framför allt ryskor och thailändskor.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-15, 15:53   #67179
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Lite gammal statistik men ändå en fingervisning;

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-15, 15:55   #67180
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
a) Det föds något fler pojkar än flickor, men pojkar dör i förtid i större utsträckning än flickor.

b) Kvinnor lever längre än män, så högt upp i åldrarna kommer du ha ett naturligt kvinnoöverskott.

c) För ett litet antal år sedan kom ett massivt antal flyktingar till Sverige. De allra flesta män (c.a 80% kanske?), i varierande ålder, men som hävdar att de är yngre. Oavsett egentlig ålder så får de väl på sätt och vis räknas till den ålder samhället behandlar dem som.

d) Det finns de som gjort den här matten, och kollat i olika åldersgrupper och sett att det är ett kraftigt mansöverskott i unga åldrar.

e) Källor du referar till har tydligen inte gjort den matten.

f) Nej, jag tänker inte länka källor som stöder mitt uttalande, för jag orkar inte anstränga mig mer än såhär för att bevisa något som borde vara uppenbart.
Alright vi släpper det då, jag orkar inte heller leta upp fler källor för att fortsätta argumentera om det. Det är knappast en hjärtefråga för mig :p

Dock så har jag personligen inte märkt någon skillnad i förhållandet mellan antal män/kvinnor runt mig senaste 10 åren. Om något så har tjejer ökat i antal, eftersom det blivit mer populärt att utöva de sporter/motionsformer samt läsa utbildning som jag gör. Men det har ju uppenbarligen inte med befolkningsmängd att göra, utan snarare intresse och "sociala normer".

Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Nu menade jag att Hans Rosling nämnde specifika åldersgrupper.
Då fungerar inte generell statistik på medborgare. Du får dela upp det i rätt ålders spann. Och sedan jämföra med migrationsverkets statistik och addera de som fått uppehållstillstånd.
Ah, har ingen koll på Hans statistik.

Ursprungspåståendet från Leee som jag svarade på var ju dock att det råder könsobalans i LANDET, utan avseende på ålder :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-15, 18:47   #67181
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Anledningen till att de som byter partner hyfsat ofta alltid träffar "världens bästa kille", är för att de är nykära hela tiden. När man är nykär är man jävligt jobbig och pantad, och är man då nån slags seriemonogamist som bara har korta payser i sin nykärhet tills de bli nykära igen så kommer man helt enkelt vara en jävligt jobbig och pantad person

Jag tror man skall tolerera att andra är sådana ibland, jobbiga och nykära men om nån går hela livet sådär så skall ni inte skämmas för att ni tar bort personen från er sociala medier.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-15, 19:48   #67182
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Anledningen till att de som byter partner hyfsat ofta alltid träffar "världens bästa kille", är för att de är nykära hela tiden. När man är nykär är man jävligt jobbig och pantad, och är man då nån slags seriemonogamist som bara har korta payser i sin nykärhet tills de bli nykära igen så kommer man helt enkelt vara en jävligt jobbig och pantad person

Jag tror man skall tolerera att andra är sådana ibland, jobbiga och nykära men om nån går hela livet sådär så skall ni inte skämmas för att ni tar bort personen från er sociala medier.
Det är ett inlärt beteende, det är väldigt svårt att bryta inlärda mönster och vanor. Även om du vet att beteendet är dåligt för dig.

Folk har en tendens att upprepa sina dåliga mönster om och om igen tills de verkligen tar tag i dem.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-16, 00:19   #67183
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Snarare tragiskt, inte så att du kommer att drabbas av att andra håller sig inne ensamma med droger, dockor och virtuella världar? Så tillvida inte det är någon du känner och som du bryr dig om.

Jag är personligen i en svacka just nu, har inte pratat med en kvinna (i raggningssyfte) på över ett år i nyktert tillstånd. Riktigt sjukt patetiskt när jag tänker efter.

Måste få tillbaka glöden och självförtroendet igen, har för flera år sedan lyckats fått hem damer men som jag inte vågat "avsluta" det hela med, så de tog sitt p-piller, satt en stund och sedan gick hem för att jag inte gjorde något.

Har testat fleshlight för länge sen, men där är det mer fantasin om hur det kmr att kännas att använda den som är mer njutande än själva fysiska njutningen med att använda sig av den. Sedan kommer den sexuella skammen som får mig att fundera om det är liknande känsla som kvinnor med slynastämpeln?

Sexleksaker imho ska användas för att krydda till ett förhållande med sin partner, inte ersätta en partner. Alla får göra vad de vill med sina kroppar, samtidigt som det är en skam mot sina egna gener att ta den lätta utvägen med sexleksaker istället för att kämpa att träffa sexpartners IRL.

Ok, off-topic och TMI
Om jag ska börja med att vara egoistisk och svara på ditt första stycke; Jo, jag har till och med redan drabbats. Hade det inte varit för tv och datorer hade folk varit så jävla uttråkade hemma att de hade velat ses hela tiden men nu sitter de istället hemma, som vuxna människor, och spelar Candy Crush eller drömmer sig bort i serier istället för att göra något åt sina egna liv.

Och när man umgås i verkligheten finns telefonen med där hela tiden. Så fort den vibrerar till hugger de på luren som en kobra. För vad?! Inte ett jävla skit. Så jo, jag har redan drabbats och det blir bara värre.

För det andra så bryr jag mig om sådana som dig. Jag tycker synd om er och hade gärna visat och hjälpt till men någonstans tar min energi slut. Att försöka vägleda någon som hela tiden gnäller om att det är omöjligt, går inte och att det är jobbigt tar tillslut knäcken på en.

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg

Absolut, det är väl den aspekten som talar emot. Dvs att köpt sex, liksom ett köpt förhållande med en AI, alltid kommer vara just - köpt. Och det krävs ganska stora mått av självbedrägeri för att inte känna av detta.

Dock - när ny teknik långsamt blir kutym tenderar "wierdo"-stämpeln att suddas ut. Kass jämförelse kanske, men i internets barndom var ju online-dejting supersuspekt och idag är det mainstream och kanske t.o.m. det vanligaste sättet att träffa en partner på? Kanske kommer AI'n i framtiden vara en helt normal del av folks vardag, och med det följer även kärlek- och sexbitarna.
Så är det ju förstås vilket jag menar är halva faran med det. Jag har inte kollat porr på flera år och när jag säger det så reagerar folk jävligt häpet och trodde de hörde fel.

Dels för att det är så normaliserat och nästa punkt som tas upp är "men du gillar ju sex?". Jag brukar svara att anledningen till att jag gör det så mycket är för att jag inte slaktar min lust med sånt skit.

Nu blir det kanske lite flummigare men jag brukar också säga till folk att jag aldrig mer vill slå på en film och sitta och runka till en annan mans verklighet. Och utöver att många kollar på perversare och värre grejer än de egentligen gillar så undrar jag om inte skamkänslorna efter porr som många känner är på grund av det självbedrägeriet det är att kolla på när en annan man spänner på något han inte kunde få. Hur fan hade man känt sig om man nöjde sig med att hänga på polaren som fick till det en utekväll då man själv blev utan?

Undrar då om det inte skadar en ännu mer om man efter ett tag inser att man faktiskt pippar en robot, hur verklig man än lyckas lura sig att den känns.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag skulle vilja säga mot dig lite, för i stor mån så köps det rätt mycket kärlek i form av kvinnor från Ryssland, Baltikum och Asien (Thailand mm). Inte tusan kommer de hand i hand med Rutger 68 med dunderölmage för att han är attraktiv och en fantastisk man. Jag bor i ett område där det formligen kryllar av svenska män som har importfruar, framför allt ryskor och thailändskor.
Det kanske låter lite okänsligt nu men det jag menade var att de prostituerade var som AI-sexrobotar. Ni pratade om robotar som anpassar sig efter hur man är osv. Prostituerade som i desperation bara gör vad fan som helst. Någonstans tror jag inte att köparna är särskilt stolta över det.

Nej, och precis som du säger är ju hororna inte kära, precis som att en robot inte blir kär.
Blomkål är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-16, 16:25   #67184
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Dock - när ny teknik långsamt blir kutym tenderar "wierdo"-stämpeln att suddas ut. Kass jämförelse kanske, men i internets barndom var ju online-dejting supersuspekt och idag är det mainstream och kanske t.o.m. det vanligaste sättet att träffa en partner på? Kanske kommer AI'n i framtiden vara en helt normal del av folks vardag, och med det följer även kärlek- och sexbitarna.
Jag tror det finns lite olika perspektiv där, men jag tror att man köper det som "en rolig grej" kanske initialt. Eller så blir det en kombination. I Bladerunner så var det ett inslag med matlagning, men man kan tänka sig att det är en helhetsintegration med "smarta hem" och en hemdator på riktigt. Dvs det blir som en Siri som finns i var mans hem. Sedan att det finns en option för en kärleksrelation är en sak, men jag kan tänka mig att det även kan vara AI som fungerar som barnvakt (!) och den typen av funktioner.

Idag fungerar ju husdjur i mångt och mycket som "sällskapsersättning" för personer som inte har en partner. Man kommer hem från jobbet och pratar med ett pälsansikte och inbillar sig att den fyrbente förstår exakt vad man pratar om. I mångt och mycket är ju det lika fånigt som att prata med ett AI

Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Det kanske låter lite okänsligt nu men det jag menade var att de prostituerade var som AI-sexrobotar. Ni pratade om robotar som anpassar sig efter hur man är osv. Prostituerade som i desperation bara gör vad fan som helst. Någonstans tror jag inte att köparna är särskilt stolta över det.

Nej, och precis som du säger är ju hororna inte kära, precis som att en robot inte blir kär.
Det kan ju också gå att få AI'n som sätter sig på tvären, bråkar, bjuder på motstånd osv. Rentav så att man måste smöra och bete sig bra för att få något bra tillbaka. AI'n som blir skitsura om man missar en födelsedag osv. :P. Kanske rentav att man kan få ett bonus-AI i form av en asjobbig svärmor? Typ man får en ursnygg sexig AI-babe som är toksmart, men någon sadist har lagt till en svärmorsmodul som inte går att ta bort, så när man kommer hem en fredagskväll och ser fram emot att se på lite landskamp ihop med sin AI-brud så kommer plötsligt svärmor på besök i soffan
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-11-16, 17:39   #67185
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
En feministisk hacker byter ut alla AI-babes mot Gudrun Schyman.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)