Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-30, 14:50   #52126
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Oh yea. Bästa boken ever!

Synd att jag är för gamal för dig då, och bor i skogen. Dang!
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Inte direkt...

Snarare degvita och degmjuka kroppar utan tatueringar (hinns ju inte med pga alla långa spelpass) om jag får dra till med en något stereotyp bild. Skägg kan de dock ha men då av slarvig karaktär som ger ett utseende inte helt olikt en skabbräv.
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Hurdå, menar du?
Vänta, jag ska försöka formulera något vettigt, osäker dock om det går
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 14:55   #52127
AeternusRex
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Ort: kalmar
Inlägg: 305
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Precis, jag har inte haft en enda flickvän som stämmer in på vad jag tycker är en optimal partner. Det är snarare så att man älskar en viss % av personen så mycket att man står ut med resten. Det kommer aldrig hända att man hittar någon som är "perfekt".

Står ut med resten? Det låter sabla kärvt. Hade jag behövt "stå ut" med något hade jag fotat ut den. Även om man hittar den perfekta partnern så slutar dom oftast vara det men det är bara naturligt att vi dras till nåt annat. Sen är bara frågan om man är man nog att köra på eller skita i det blå skåpet.

Dom flesta av oss blir kära flera gånger genomlivet trots att vi har någon. Det gäller bara att ha lite självinsikt och tukta eventuella lustar som uppstår. Speciellt om någon "fel" har samma känslor tebax.
__________________
I'm sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am

Insta: aeternus_rex
AeternusRex är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 14:56   #52128
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
För ca ett år hade jag börjat dejta en kille som var min "typ": drygt 2m lång, vältränad, skägg, tattoos, humor etc och alfa!
Plötsligt från ingen vart dyker en ny kille upp, helt motsatta, rätt tillbakadragen, grå och vardaglig, normal kroppsbyggnad
Utseendemässigt inte alls min smak, långsam och lite dyster eller deppig. Iaf så påbörjades en märklig kontakt i form av diskussioner och filosoferande. Trots att han inte var en kille jag ens skulle lägga märke till normalt så otroligt tagen av hans "djup" och sättet han talade till mig, så pass att jag kände nästan att jag "gick bakom den andra killens rygg" så jag avslutade vårt dejtande med alfan och stod helt förvirrad över vad som händer. Efter mycket om och men inleder jag en relation med låt oss kalla honom "beta". Vi har typ inget gemensamt, humorn är som dag och natt, musiken ännu längre ifrån, fritidsintressen är helt okända för mig (dock var det intressant att få lära sig nytt) energier på olika nivåer osv
Det enda som var helt sjukt starkt var kemin, vi klickade direkt, laddningen mellan oss var magisk, så fort vi inom några meter ifrån varandra var det magnetstyrka. Så man tänkte att resten fixar sig. Men det gör det inte, då jag inte är van vid sådan beta- beteende hade jag svårt att klara av hans svagheter och svårigheter med att vara bestämd och osäkerheten samt ältandet. Jag började leta ursäkter till att inte ses så ofta, och blev bara frustrerad av hans velande och gnäll.

Vad jag menar är, det går att "falla" för någon som inte alls prickar de egenskaper man har på sin lista, men det är ofta(inte alltid) också dömt att misslyckas. Vår relation slutade i en mindre katastrof och den upplevelsen har stärkt min åsikt ang att jag behöver en alfa kille ( eller en som har några av de egenskaperna åtminstone) och fungerar inte med beta.
Alltså bäst att hålla sig till preferenser ?
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 15:06   #52129
AeternusRex
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Ort: kalmar
Inlägg: 305
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
För ca ett år hade jag börjat dejta en kille som var min "typ": drygt 2m lång, vältränad, skägg, tattoos, humor etc och alfa!
Plötsligt från ingen vart dyker en ny kille upp, helt motsatta, rätt tillbakadragen, grå och vardaglig, normal kroppsbyggnad
Utseendemässigt inte alls min smak, långsam och lite dyster eller deppig. Iaf så påbörjades en märklig kontakt i form av diskussioner och filosoferande. Trots att han inte var en kille jag ens skulle lägga märke till normalt så otroligt tagen av hans "djup" och sättet han talade till mig, så pass att jag kände nästan att jag "gick bakom den andra killens rygg" så jag avslutade vårt dejtande med alfan och stod helt förvirrad över vad som händer. Efter mycket om och men inleder jag en relation med låt oss kalla honom "beta". Vi har typ inget gemensamt, humorn är som dag och natt, musiken ännu längre ifrån, fritidsintressen är helt okända för mig (dock var det intressant att få lära sig nytt) energier på olika nivåer osv
Det enda som var helt sjukt starkt var kemin, vi klickade direkt, laddningen mellan oss var magisk, så fort vi inom några meter ifrån varandra var det magnetstyrka. Så man tänkte att resten fixar sig. Men det gör det inte, då jag inte är van vid sådan beta- beteende hade jag svårt att klara av hans svagheter och svårigheter med att vara bestämd och osäkerheten samt ältandet. Jag började leta ursäkter till att inte ses så ofta, och blev bara frustrerad av hans velande och gnäll.

Vad jag menar är, det går att "falla" för någon som inte alls prickar de egenskaper man har på sin lista, men det är ofta(inte alltid) också dömt att misslyckas. Vår relation slutade i en mindre katastrof och den upplevelsen har stärkt min åsikt ang att jag behöver en alfa kille ( eller en som har några av de egenskaperna åtminstone) och fungerar inte med beta.
Alltså bäst att hålla sig till preferenser ?

Bra grejer. Jag håller helt med. Det går inte gå enbart och nu förenklar jag. En god själ... Det kanske räcker när det är nytt och spännande men sen går det åt skogen. Min nuvarande är världens veligaste person som gärna vill att jag leder och eftersom jag något av en bulldoser funkar det ypperligt för min del. Men nu velar hon över velandet och över "mina" beslut så oftast blir det att vi sittter och tjabbar om nåt så tramsigt som vilken kanal vi ska glo på. Jag visste sekunden jag kom in i rummet så för mig är det ohyggligt enerverande.
__________________
I'm sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am

Insta: aeternus_rex
AeternusRex är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 15:08   #52130
benya
Registered User
 
benyas avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 209
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
För ca ett år hade jag börjat dejta en kille som var min "typ": drygt 2m lång, vältränad, skägg, tattoos, humor etc och alfa!
Plötsligt från ingen vart dyker en ny kille upp, helt motsatta, rätt tillbakadragen, grå och vardaglig, normal kroppsbyggnad
Utseendemässigt inte alls min smak, långsam och lite dyster eller deppig. Iaf så påbörjades en märklig kontakt i form av diskussioner och filosoferande. Trots att han inte var en kille jag ens skulle lägga märke till normalt så otroligt tagen av hans "djup" och sättet han talade till mig, så pass att jag kände nästan att jag "gick bakom den andra killens rygg" så jag avslutade vårt dejtande med alfan och stod helt förvirrad över vad som händer. Efter mycket om och men inleder jag en relation med låt oss kalla honom "beta". Vi har typ inget gemensamt, humorn är som dag och natt, musiken ännu längre ifrån, fritidsintressen är helt okända för mig (dock var det intressant att få lära sig nytt) energier på olika nivåer osv
Det enda som var helt sjukt starkt var kemin, vi klickade direkt, laddningen mellan oss var magisk, så fort vi inom några meter ifrån varandra var det magnetstyrka. Så man tänkte att resten fixar sig. Men det gör det inte, då jag inte är van vid sådan beta- beteende hade jag svårt att klara av hans svagheter och svårigheter med att vara bestämd och osäkerheten samt ältandet. Jag började leta ursäkter till att inte ses så ofta, och blev bara frustrerad av hans velande och gnäll.

Vad jag menar är, det går att "falla" för någon som inte alls prickar de egenskaper man har på sin lista, men det är ofta(inte alltid) också dömt att misslyckas. Vår relation slutade i en mindre katastrof och den upplevelsen har stärkt min åsikt ang att jag behöver en alfa kille ( eller en som har några av de egenskaperna åtminstone) och fungerar inte med beta.
Alltså bäst att hålla sig till preferenser ?
Du vet helt enkelt att du kan få the whole package(more or less), med lite tålamod. Pondus!
Hur var sexlivet med beta-filosoufen?
benya är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 15:24   #52131
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Citat:
Ursprungligen postat av AeternusRex Visa inlägg
Bra grejer. Jag håller helt med. Det går inte gå enbart och nu förenklar jag. En god själ... Det kanske räcker när det är nytt och spännande men sen går det åt skogen. Min nuvarande är världens veligaste person som gärna vill att jag leder och eftersom jag något av en bulldoser funkar det ypperligt för min del. Men nu velar hon över velandet och över "mina" beslut så oftast blir det att vi sittter och tjabbar om nåt så tramsigt som vilken kanal vi ska glo på. Jag visste sekunden jag kom in i rummet så för mig är det ohyggligt enerverande.
Oj, det var en velig en
Tror du inte ni tjafsar över småsaker för att det egentligen ligger ett större missnöje som ni låtit bli att tala ut om?

Citat:
Ursprungligen postat av benya Visa inlägg
Du vet helt enkelt att du kan få the whole package(more or less), med lite tålamod. Pondus!
Hur var sexlivet med beta-filosoufen?
Jo, fanns stunder då jag tyckte jag varit en idiot som böt bort fullpotten mot en nitlott
Vet inte om det berodde på hans betaegenskap, men det var rätt frustrerande då han inte vågade så mycket, man fick lära upp honom som en liten hundvalp
Och då man haft en dominant pojkvän innan var detta väldigt tråkigt
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 15:39   #52132
AeternusRex
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Ort: kalmar
Inlägg: 305
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
Oj, det var en velig en
Tror du inte ni tjafsar över småsaker för att det egentligen ligger ett större missnöje som ni låtit bli att tala ut om?

Klart det gör. :-D men i velighetens anda är det omöjligt att angripa från hennes sida. Jag har testat allt jag kunnat komma på i 3 år snart
__________________
I'm sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am

Insta: aeternus_rex
AeternusRex är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 15:47   #52133
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
För ca ett år hade jag börjat dejta en kille som var min "typ": drygt 2m lång, vältränad, skägg, tattoos, humor etc och alfa!
Plötsligt från ingen vart dyker en ny kille upp, helt motsatta, rätt tillbakadragen, grå och vardaglig, normal kroppsbyggnad
Utseendemässigt inte alls min smak, långsam och lite dyster eller deppig. Iaf så påbörjades en märklig kontakt i form av diskussioner och filosoferande. Trots att han inte var en kille jag ens skulle lägga märke till normalt så otroligt tagen av hans "djup" och sättet han talade till mig, så pass att jag kände nästan att jag "gick bakom den andra killens rygg" så jag avslutade vårt dejtande med alfan och stod helt förvirrad över vad som händer. Efter mycket om och men inleder jag en relation med låt oss kalla honom "beta". Vi har typ inget gemensamt, humorn är som dag och natt, musiken ännu längre ifrån, fritidsintressen är helt okända för mig (dock var det intressant att få lära sig nytt) energier på olika nivåer osv
Det enda som var helt sjukt starkt var kemin, vi klickade direkt, laddningen mellan oss var magisk, så fort vi inom några meter ifrån varandra var det magnetstyrka. Så man tänkte att resten fixar sig. Men det gör det inte, då jag inte är van vid sådan beta- beteende hade jag svårt att klara av hans svagheter och svårigheter med att vara bestämd och osäkerheten samt ältandet. Jag började leta ursäkter till att inte ses så ofta, och blev bara frustrerad av hans velande och gnäll.

Vad jag menar är, det går att "falla" för någon som inte alls prickar de egenskaper man har på sin lista, men det är ofta(inte alltid) också dömt att misslyckas. Vår relation slutade i en mindre katastrof och den upplevelsen har stärkt min åsikt ang att jag behöver en alfa kille ( eller en som har några av de egenskaperna åtminstone) och fungerar inte med beta.
Alltså bäst att hålla sig till preferenser ?
Okej, det var en bra förklaring.

Ett annat exempel är om man t ex faller för någon som är kriminell, fast i knarkträsket eller liknande. Då är det nog bäst att kliva tillbaka även om man är kär.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 15:59   #52134
Jokester
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Qva
Inlägg: 1 428
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
Jo, fanns stunder då jag tyckte jag varit en idiot som böt bort fullpotten mot en nitlott
Vet inte om det berodde på hans betaegenskap, men det var rätt frustrerande då han inte vågade så mycket, man fick lära upp honom som en liten hundvalp
Och då man haft en dominant pojkvän innan var detta väldigt tråkigt
+1 spot on!

Heja feminismen! Jag är övertygad om att det är feminismens fel att vi idag har så många osäkra, fega och omanliga män. Jag antar att bristen på manlighet och dominans i dessa män är lika oattraktivt för kvinnor som det är för mig med feministkvinnor. Dessa kvinnor som är så totalt ofeminina och kontrollgalna att man blir helt avtänd, även om hon ser bra ut. En man behöver en riktig kvinna och vice versa, är övertygad om att exempelvis sexet lider annars.
En man behöver få vara mannen för att må bra, på samma sätt behöver kvinnan känna sig kvinnlig, både i och utanför sängen.
Jokester är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 17:27   #52135
Doggelito
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av Jokester Visa inlägg

+1 spot on!

Heja feminismen! Jag är övertygad om att det är feminismens fel att vi idag har så många osäkra, fega och omanliga män. Jag antar att bristen på manlighet och dominans i dessa män är lika oattraktivt för kvinnor som det är för mig med feministkvinnor. Dessa kvinnor som är så totalt ofeminina och kontrollgalna att man blir helt avtänd, även om hon ser bra ut. En man behöver en riktig kvinna och vice versa, är övertygad om att exempelvis sexet lider annars.
En man behöver få vara mannen för att må bra, på samma sätt behöver kvinnan känna sig kvinnlig, både i och utanför sängen.
Är det inte ett problem då att tjejer nu för tiden har så många att välja mellan att om man då ska vara manlig och hård, sätta ner foten, mm sticker tjejen till någon annan? Är det kanske därför många killar svansar efter tjejer i rädsla att förlora dem?
Doggelito är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 17:32   #52136
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Citat:
Ursprungligen postat av Doggelito Visa inlägg
Är det inte ett problem då att tjejer nu för tiden har så många att välja mellan att om man då ska vara manlig och hård, sätta ner foten, mm sticker tjejen till någon annan? Är det kanske därför många killar svansar efter tjejer i rädsla att förlora dem?
Finns minst lika många om inte ännu fler som gillar lite undergivna killar, många av de jag känner gillar att killen lyssnar och lyder och aldrig säger ifrån...
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 17:36   #52137
Doggelito
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 13
Jaså? Kunde jag aldrig föreställa mig.

Tror många killar har problem med sin mansroll idag, mycket av det kommer nog från det man blivit matad med sen barnsben, att visa tjejer respekt, bjuda tjejen, tjejerna först och så vidare. Allt det där är bara skitsnack och förvirrande. För det leder inte till ligg och när man ser killar totala motsatsen till det lägra de snyggaste tjejerna undrar man vad fan det är frågan om.
Doggelito är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 17:53   #52138
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Citat:
Ursprungligen postat av Doggelito Visa inlägg
Jaså? Kunde jag aldrig föreställa mig.

Tror många killar har problem med sin mansroll idag, mycket av det kommer nog från det man blivit matad med sen barnsben, att visa tjejer respekt, bjuda tjejen, tjejerna först och så vidare. Allt det där är bara skitsnack och förvirrande. För det leder inte till ligg och när man ser killar totala motsatsen till det lägra de snyggaste tjejerna undrar man vad fan det är frågan om.
vad har det med dominans att göra? Det du talar om är ju basic, bara hyfs med andra ord.
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 18:02   #52139
Doggelito
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 13
Va? Har inte ens sagt något om dominans?
Doggelito är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-30, 18:05   #52140
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Citat:
Ursprungligen postat av Doggelito Visa inlägg
Va? Har inte ens sagt något om dominans?
Det var ju det vi pratade om från början, vad menar du då?
jenni är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)