Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-12, 22:04   #11971
Vivaldi
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 299
Att jag tappat mina favoritskinnhandskar värda 600:- på en buss eller i värsta fall på gymmet där de garanterat blivit norpade av någon som tyckte de såg fina ut.

Har råd med nya, skall kontakta busshittegodset imorgon och min exakta modell finns sparad på sidan där jag köpte dem ... men PERKELE vad jag hatar att tappa saker ... man känner sig plötsligt så otroligt dum och okapabel till i princip allt ...
Vivaldi är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 00:50   #11972
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
 
Oxes avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Inte hemma tyvärr
Inlägg: 420
Min valp driver mig till vansinne, eller kanske mer grejen att tjejen vill köra mjuk uppfostran, skit jobbigt och resultaten är noll... har gett det 1,5 vecka till innan jag tar itu med det på hederligt sätt
__________________
"Oderint dum metuant"
"Do you want to know the truth ? It dont matter, because you cant handle the truth !"
"Mitt samvete är helt rent då det aldrig har använts"
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Oxe är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 01:12   #11973
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe Visa inlägg
Min valp driver mig till vansinne, eller kanske mer grejen att tjejen vill köra mjuk uppfostran, skit jobbigt och resultaten är noll... har gett det 1,5 vecka till innan jag tar itu med det på hederligt sätt
Har du stor hund är det nog bra att ha lite pli på den . Den är ju då stark (eller kommer att bli) så det blir väldigt jobbigt om den drar mycket i kopplet. Samt att den är hög och kommer lät åt mat på vissa ytor, då vill man inte behöva kasta sig över rummet för att hindra det utan det är skönt om det räcker med ett bestämt "nej". Även att kunna lugna hunden när den börjar hoppa, snurra och springa som en tok i lägenheten kan vara skönt.

Min stora hund 55 kg (och kommer bli upp mot 70 kg) blir så extremt glad när han ser en att han nästan röjer allt i rummet.
__________________
Journal

Senast redigerad av en stor stark den 2014-02-13 klockan 01:14.
en stor stark är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 09:12   #11974
gratefuldead
Registered User
 
gratefuldeads avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 586
Att det är morgon.
__________________
Grisbänk på NNIF.

Filmjölk om varför det marklyfts mindre än det böjs...
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
gratefuldead är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 09:16   #11975
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe Visa inlägg
Min valp driver mig till vansinne, eller kanske mer grejen att tjejen vill köra mjuk uppfostran, skit jobbigt och resultaten är noll... har gett det 1,5 vecka till innan jag tar itu med det på hederligt sätt
Viktigare att vara konsekvent än att vara "hård".
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 15:22   #11976
Tyrwing
Registered User
 
Tyrwings avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: HPC Växjö
Inlägg: 1 909
Den konstanta jävla "stacken" på vissa servrar i NS2.

Stack = När alla bra spelare samlas på ett lag.
Det är bara en långsam och utdragen förlust från första sekunden. Så jävla trist...
__________________
Total: [ 635 ] Knäböj: [ 235 ] Bänkpress: [ 140 ] Marklyft: [ 260 ] @ 112,1
Tyrwings Journal
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
... givetvis trillar någon in på styrkelyft och då får man acceptera det.
Tyrwing är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 15:54   #11977
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
 
Oxes avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Inte hemma tyvärr
Inlägg: 420
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Har du stor hund är det nog bra att ha lite pli på den . Den är ju då stark (eller kommer att bli) så det blir väldigt jobbigt om den drar mycket i kopplet. Samt att den är hög och kommer lät åt mat på vissa ytor, då vill man inte behöva kasta sig över rummet för att hindra det utan det är skönt om det räcker med ett bestämt "nej". Även att kunna lugna hunden när den börjar hoppa, snurra och springa som en tok i lägenheten kan vara skönt.

Min stora hund 55 kg (och kommer bli upp mot 70 kg) blir så extremt glad när han ser en att han nästan röjer allt i rummet.
Han ligger bara på ca15kg nu dryga 11veckor gammal, uppskattar väldigt mycket att leka med tänderna osv...

Jag är lite för gör dumt råka ut för bestraffning, gör bra belöning... nu är det bara belöningar hela tiden känns det som...

Jag har hellre en hund som är lite rädd för mig och är lydig än en som skiter i mig och allt annat också. Finns skräckexempel här som måste gå med munkorg och dom är inte fysiskt kapabla att hålla sina hundar så dom måste gå omvägar

försöker ju manipulera med att skall han bita i handen så ger man ett ben istället osv

Han är en blandras mamman +60, pappan dryga 35 så han kan hamna på allt mellan 50-60kg hoppas att han blir modellen mindre då det är så mycket smidigare... iofs förra hade mindre föräldrar och slutade upp på 65 så blandraser vet man ju aldrig med
__________________
"Oderint dum metuant"
"Do you want to know the truth ? It dont matter, because you cant handle the truth !"
"Mitt samvete är helt rent då det aldrig har använts"
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Oxe är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 16:01   #11978
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe Visa inlägg
Han ligger bara på ca15kg nu dryga 11veckor gammal, uppskattar väldigt mycket att leka med tänderna osv...

Jag är lite för gör dumt råka ut för bestraffning, gör bra belöning... nu är det bara belöningar hela tiden känns det som...

Jag har hellre en hund som är lite rädd för mig och är lydig än en som skiter i mig och allt annat också. Finns skräckexempel här som måste gå med munkorg och dom är inte fysiskt kapabla att hålla sina hundar så dom måste gå omvägar

försöker ju manipulera med att skall han bita i handen så ger man ett ben istället osv

Han är en blandras mamman +60, pappan dryga 35 så han kan hamna på allt mellan 50-60kg hoppas att han blir modellen mindre då det är så mycket smidigare... iofs förra hade mindre föräldrar och slutade upp på 65 så blandraser vet man ju aldrig med
Hunden behöver inte direkt vara rädd för dig för att lyda dock! Han måste bara respektera dig som ledare. Att det är ditt ord som gäller. Och då är det ofta bra att vara bestämd, tydlig och konsekvent.
Som du säger, gör han något dåligt så ska det var en tydlig markering, varje gång. Även om det är svårt när de är små och söta.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 16:10   #11979
DudX
Registered User
 
DudXs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Gjøvik, Norge
Inlägg: 1 325
Armerare från 60talet...

Armering i varenda hål som ska borras, självklart över axelhöjd med hiltis största borrhammare.......

Men det är rätt lugnt bara ca 1000 hål kvar...
3000 redan avverkat.
__________________
Målvikt: ~95kg
Försöker bli stark
DudX är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 16:22   #11980
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
 
Oxes avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Inte hemma tyvärr
Inlägg: 420
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Hunden behöver inte direkt vara rädd för dig för att lyda dock! Han måste bara respektera dig som ledare. Att det är ditt ord som gäller. Och då är det ofta bra att vara bestämd, tydlig och konsekvent.
Som du säger, gör han något dåligt så ska det var en tydlig markering, varje gång. Även om det är svårt när de är små och söta.
Var bara ett förtydligande om min ståndpunkt, vill absolut inte ha en hund som är rädd för mig...

Sen allt matrial där det står olika överallt, tom i texterna tycker jag dom talar mot varandra.

Jag har inga problem att nypa till en liten gullig valp i uppfostrande syfte, jag vet var han kommer sluta upp när han blir stor, och har man inte pli på han då är det jobbigt och han kommer att må dåligt också
__________________
"Oderint dum metuant"
"Do you want to know the truth ? It dont matter, because you cant handle the truth !"
"Mitt samvete är helt rent då det aldrig har använts"
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Oxe är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 17:18   #11981
Desertrat
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Någonstans i Svedala, Över eller under jord ser vi i december...
Inlägg: 49
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe Visa inlägg
Var bara ett förtydligande om min ståndpunkt, vill absolut inte ha en hund som är rädd för mig...

Sen allt matrial där det står olika överallt, tom i texterna tycker jag dom talar mot varandra.

Jag har inga problem att nypa till en liten gullig valp i uppfostrande syfte, jag vet var han kommer sluta upp när han blir stor, och har man inte pli på han då är det jobbigt och han kommer att må dåligt också
En hund skall man inte skrämma.
En hund kan, t.ex. om den biter på nåt den inte får bita på, ersätta det med något den får bita på.
Att avleda hundens intresse från det den inte får göra
Desertrat är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 17:25   #11982
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Valpar biter allt.
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 17:29   #11983
LeBron
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 702
Vet inte varför jag stör mig på den här snubben och bara det stör mig!

X kommer in i gymmet, kör ett set, plockar upp telefonen och ringer ett samtal, pratar 5-15 min. Kör 1-3set, drar upp telefonen och ringer ett till samtal, HELA. JÄVLA. TIDEN. VARJE. JÄVLA. PASS. Hans pass kanske är ~45min långa och utan att överdriva så är MINST 20 av dom med en telefon intill örat. For gods sake, skaffa iaf en öronsnäcka och babbla medan du kör?! Varför går man ens till gymmet?
LeBron är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 21:33   #11984
Hanken
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Hässelby
Inlägg: 80
Be han trevligt att gå ut och snacka.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Hanken är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-13, 21:48   #11985
R Scarpa27
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Godismonstret
Inlägg: 4 694
att behöva jobba,

mindre arbetstimmar åt folket skapar mer jobb & mer fritid.
R Scarpa27 är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)