Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-16, 13:02   #1
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Snåljåpar

Känner ni snåljåpar eller ni själva en sådan? Dessa är rätt tunga att umgås med men ändå komiska. Jag känner ett fåtal

1.En bekant som alltid lånar kläder när vi skall ut. Gärna tar emot öl men köper sällan eller aldrig. EN helg då vi var på en liten resa så hittade han sin plånbok sista dagen då vi skulle åka. Otroligt nog var den i bakfickan. Använder sin farfars skor. Har inte sett honom på typ 1 år men dök upp på jobbet för att tigga snus en dag

2 Min chef. Tjänar bra, företaget går bra och ärvde ca 30 miljoner. Hennes man är förbjuden att köpa plastpåsar från butiken. Gröt äts VARJE dag till morgonmål, lunch och kvällsmål.Köper alla kläder på second hand. Bor i ett fallfärdigt hus. Otrolig figur.

3. En bekant som jagar priser. Är kaffet billigare i en annan butik så åker han dit trots att allt annat köps från butik nr 1.

Jag tycker snålhet är bra men fan vad dessa människor är jobbiga.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 13:11   #2
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Vad är det för fel på nr.3?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 13:16   #3
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Sluta låna ut kläder till nummer 1 då.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 13:18   #4
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Vad är det för fel på nr.3?
Njaa inte så mycket egentligen. Jag jobbade för denna person och det var rätt tungt att köra runt för att söka småsaker för att vinna nån krona. Låt säga att du handlar mat en gång i veckan. Du köper allt från butik nr 1 förutom kaffe och toapapper, så du åker nån km i värsta fall för att vinna 40 kronor. Det blir jobbigt när du själv är inblandad i själva processen.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 13:19   #5
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Sluta låna ut kläder till nummer 1 då.
Haha bara bra att bli av med lite skit från klädskåpet, dessa kläder var svåra att få tillbaka.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 13:30   #6
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Ingen är snål i sina egna ögon utan sparsam och ekonomisk. Jag har åtminstone aldrig hört någon erkänna att hen är snål. För mig som nykter alkoholist tog det tid att erkänna den saken och även hjälp att få. Finns det AS, anonyma snåljåpar?

Steg 1: Jag erkänner att jag var maktlös inför min snålhet – att mitt liv blivit ohanterligt.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 13:49   #7
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Nej, jag känner ingen sån. Vilket gör mig orolig, för det kanske innebär att jag är den snålaste personen i min bekantskapskrets? Som Totte säger, man märker inte om man är det själv.

Eftersom jag aldrig haft en säker framtid ekonomiskt (alltså aldrig haft tryggt jobb, aldrig vetat att ”om fem år har jag fortfarande jobb”) så har jag alltid varit sparsam. Dessutom hatar jag att shoppa, har sällan godissug, är nykterist och tobaksfri, har i princip gratis hobbyer, och har väldigt skralt socialt liv. Effekten blir att jag köper väldigt lite.

Men jag tycker ändå inte att jag är snål. Jag ser till att betala min beskärda del; betalar min del av notan när jag är ute och äter, t ex. Jobbar vitt i så stor utsträckning jag kan. Myglar aldrig. Osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 14:07   #8
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Känner ni snåljåpar eller ni själva en sådan? Dessa är rätt tunga att umgås med men ändå komiska. Jag känner ett fåtal

1.En bekant som alltid lånar kläder när vi skall ut. Gärna tar emot öl men köper sällan eller aldrig. EN helg då vi var på en liten resa så hittade han sin plånbok sista dagen då vi skulle åka. Otroligt nog var den i bakfickan. Använder sin farfars skor. Har inte sett honom på typ 1 år men dök upp på jobbet för att tigga snus en dag

2 Min chef. Tjänar bra, företaget går bra och ärvde ca 30 miljoner. Hennes man är förbjuden att köpa plastpåsar från butiken. Gröt äts VARJE dag till morgonmål, lunch och kvällsmål.Köper alla kläder på second hand. Bor i ett fallfärdigt hus. Otrolig figur.

3. En bekant som jagar priser. Är kaffet billigare i en annan butik så åker han dit trots att allt annat köps från butik nr 1.

Jag tycker snålhet är bra men fan vad dessa människor är jobbiga.
2: Kanske är utmät av kronofogden?
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 14:23   #9
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Om du vill bli rik så lev som en fattig
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 14:25   #10
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Vi hade en kund vars hus luktade avföring. Orsaken var att han spolade 1 gång per dag.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 14:27   #11
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
2: Kanske är utmät av kronofogden?
Nää det är bara extrem snålhet. Pengar finns det
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 16:06   #12
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Kan ju vara så att nr.2 inte har intresse av att flasha sina tillgångar eller har kapitalet bundet.

Enda riktigt rika personerna jag känner lever ganska enkelt i sin vardag.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 17:01   #13
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Mina fem

1. Låter mer som en slacker som inte orkar fixa saker eller ens handla och inte verkar ha intresse av det heller.

2. Verkar vara ett stört beteende, typ horder fast tvärtom. En bekants granne var sådan, köpte inget som inte var absolut nödvändigt, slängde inget utan att försöka sälja det eller omsätta i pengar på något sätt. Levde på ett väldigt fattigt sätt. Men när ha dog hittades hundratusentals kronor gömda här och där i huset.

3. Dumsnål. En som vill göra en bra affär och inte bli lurad till vilket pris som helst, även om det blir en pyrrhusseger iom att det kanske kostar mer i bensin än han sparar på kaffet. Det har blivit en grej av det.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 18:51   #14
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Det sorgliga är ju om nr 2 skulle råka ut för en olycka eller dyl. och inte hinna spendera sina pengar
__________________
Citat:
Deadlift is pulling off of the floor, and you've got all that gravity down there, but squatting is way up high on your back, so there's not as much gravity
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 19:17   #15
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Otrolig figur.
Måste fråga: "Otrolig figur" som i en underlig människa, eller har hon en otrolig figur?
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)