Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-03-07, 18:16   #226
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Ja, man måste tycka om senap för att ha den proportionen.

Kul att äggen var goda i alla fall.... :-)
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 23:01   #227
Pelle2
Registered User
 
Pelle2s avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 657
Blev inspirerad av mikaelj och gjorde en måltid på broccolimix, keso, dijonsenap, sambal oelek, salt+peppar!

Blev ju sjuukt gott!

Lite ost och gurka till efteråt också
Pelle2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 14:54   #228
KingCobra
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Trollhättan
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av plattenbullen Visa inlägg
men konstigt om du inte har gatt ner i vikt tidigare om du kakar 1/2 paket bacon till frukost hahahaha
Lär dig läsa Hon gick ner 3 kg EFTER hon börjat äta Bacon till frukost hahaha
KingCobra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 14:56   #229
BengtBurk
Registered User
 
BengtBurks avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 869
Citat:
Ursprungligen postat av KingCobra Visa inlägg
Lär dig läsa Hon gick ner 3 kg EFTER hon börjat äta Bacon till frukost hahaha
Sen var det 2œ år sedan den kommentaren skrevs, dock roligt!
BengtBurk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 20:58   #230
KingCobra
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Trollhättan
Inlägg: 28
Japp Såg det nu

Det blir att testa Lchf diet eftersom fettfri kost inte alls funkar...jag står och stampar på samma vikt..alltid hungrig.

Det blir att skippa så mycket kolhydrater jag kan. skall bli intressant
KingCobra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 17:32   #231
Nutrid
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Sverige..
Inlägg: 786
Man kan ju inte annat än hålla med om det TS skriver.

Jag startade på ~76 kilo när jag insåg att jag inte längre trivdes med min kropp. Efter 2 månader av en "light version" av LCHF + 1.30h morgonpromenad varje dag innan frukost så väger jag nu 63-64 och mår kanon.

Den enda downsiden för min egen del är att jag har så otroligt svårt att variera kosten. Kan iofs bero på att jag inte heller har svart bälte i köket direkt
Nutrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 18:08   #232
hejhopp79
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 2 793
Klarar man av no carbs, så.
hejhopp79 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 19:03   #233
Klantbo
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 13
Vart nyfiken och prövar LCHF nu efter att ett par bekanta vart lyriska över det, Iaf så körde jag igång igår, har vart lite trött och så men min IBS(irritabel tarm) som inte brukar bli bra förrens onsdag efter en helg med fest, var bra redan i förrmiddags. Jag är konstant mätt och har inget som helst sug efter fikabröd, godis osv.

Idag t ex har jag käkat
Frukost: äggröra(2ägg msk creme fraiche) med 6 skivor bacon
Lunch: Lowcarb mål på Max där jag dumpade dressingen och la på en av deras Bea sås.
Middag: Omellet(2 ägg, msk creme fraiche) ca 250g Tacofärs, gräddfil, tomat, präst ost och jalapeno
Allt stekt i riktigt smör

Har jag gått ner nått på detta tills lördag finner jag ingen anledning till att inte fortsätta. Potatis har jag aldrig vart mycket för och bröd, pasta och vissa grönsaker kan jag klara mig utan :lol:
Klantbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 20:10   #234
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Det kan vara att ditt problem huvudsakligen är mycket stärkelse och spannmål, inte att det är något magiskt med en viss mängd kolhydrater per dag. Så kan din dag bli enklare.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 21:18   #235
UIS
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 3
Inledningsvis vill jag berætta att ur biologiska aspekter finns det ingen kolhydratdiet. Det ær någonting folk børjade med før ca 10 000 år sedan.

Jag blir omåttligt trøtt av alla uttalanden som fullstændigt saknar vetenskaplig validitet. Jag vet inte var jag ska børja men jag kan børja berætta att jag har en master i molekylærbiologi och en bachelor i fysiologi och neurobiologi. Jag doktorerar i skrivande stund och sysslar just nu med muskelceller. Jag ska førsøka skriva førståeligt sammtidigt som jag kan passa på slænga ut en ursækt på mitt oførståeliga tangentbords vægnar, iom att det ær norskt.

Det tar minst 250 000 år før evolutionen att tillpassa <99 % av alla levande organismer, tills dess æmnesomsættning bør førændras minimalt før dess optimala levnadsvilkår. Detta gæller i størsta synnerhet mænniskan. (mærk minimalt)

Mænniskohjærnan som dæremot ær en komplex øverlevnadsmaskin gør vad som helst før energivinst. Men det betyder inte att man ska trycka i sig kolhydrater før att ge kroppen energi. Den behøver kolhydrater, visst, men inte i den form gemene mann kænner till. Kroppen omvandlar fett till socker, vilket kolhydrater ændå omvandlas till i magen, och førser detta till hjærnan. Man kan leva ett helt liv utan kolhydrater, men man lever inte længe utan fett.

Faktum ær att det ær just fett man ska ha som energikælla, inkl mættat fett. Låt er aldrig luras av livsmedelsmærkets nyckelhålsprodukter. Dom bygger på anska gammal och porrøs vetenskap. Man blir inte fet av fett. Om det vore så enkelt att endast hålla koll på in och ut-tag av kcal, skulle folk ha støre framgång i sina bantningsprocesser. Det fungerar helt enkelt inte så. Folk måste førstå att det finns ett antal variabler som påverkar fetman i samhællet mycket mer æn antal kcal. Den størsta av dom ær hormoner. Kolhydrater højer insulinet drastiskt, vilket i sin tur lagrar kroppsfett.

Kosten idag har har fø nått groteska proportioner, speciellt før elitidrottsmæn. Skulle man var tvungen att æta 5-6 gånger dagligen, skulle mænnskligheten døtt ut før længe sen. Om ni viste hur mycket pengar folk sløsar bort på kosttillskott och skitprodukter skulle ni ganska snart førstå att det bara ær en pengamarknad.

Vidare rekomenderar jag stenålderskost før alla mænniskor, eftersom det ær med hjælp av den vi ær konstruerade. Ganska kraftfulla saker kan førændras till det possitiva før folk som slår om helt från konventionell kost till stenålderskost. Återigen tar jag upp detta med hormoner. Det ær en mycket lång historia, men vid høgkolhydratkost fylls celler i allmænhet och muskelceller i synnerhet med glykos. Detta medfør att dom blir mycket mindre receptiva till hormoner och allt annat som passerar dom. Detta gør naturligtvis att kroppen och hjærnan fungerar långt ifrån opptimalt.

Insulin i sin tur ær ett mycket anabolt hormon och ju mer kolhydrater man æter, ju mer økar det som sagt. Detta gør att insulinet faktiskt bidrar till økad muskelmassa, men till viss græns. Varfør vet man inte men men antar att det ær pga relationen mellan stor kropp och mkt muskler. Dvs æter man mycket, lever man i en miljø som kræver hård anstrængning och insulinet hjælper kroppen att få muskler. Muskeløkningen sluter dock efter en ganska kort tid. Men detta ær en helt anna historia. Nackdelarna væger øver att hålla sig borta från kolhydrater ændå.

Sen att glykokendepåerna fylls ut med hjælp av kolhydrater bidrar ju naturligtvis att dom ser lite fylligare ut. Men de bindande kompnenterna i musklerna tillsamans med muskelfibrerna inte økar. En muskel består mestadels av vatten och det ær just det kolhydrater drar in i muskeln. Men det ær bara temporært och man måste fylla på hela tiden. Man blir dessutom inte starkare av det och det førsvinner lika lætt. Man kan tex få en smal mænniska att se betydligt større ut med endast øppfyllda glykogendepåer.

Vid træning fungerar stenålderskost så bra det ær møjligt efter normala førutsættningar. Økningen av muskelmassa blir per automatik mer effektiv till skillnad från glykosbaserad kost. Det blir dessutom en betydligt mer kvalitativ muskelmassa som håler længre i gæmførelse. Sjælva træningsprestationen har lite med hur mycket du æter att gøra så længe du håller dig till stenålderskost. Det skøter sig sjælvt mao. Man kan faktiskt lita på kroppen. Den kan tillgodose det mesta.

Men vid høgkolhydratkost måste man fylla på glykogenet hela tiden nær man får sk insulindippar. Vælger man en sådan diet bør man æta 4-6 ggr om dagen før att inte bli trøtt, men blir ju helt idiotiskt. Att æta 2-3 gram protein/kg kroppsvikt ær ju också en vedertagen løgn. Om ni visste hur lång tid det tar før kroppen att producera ny muskelmassa, skulle ni ganska fort førstå att påståendet att æta så så mkt protein ær helt taget ur luften bara før att gynna førsæljningen av den.

Det var allt før nu och jag kommer gærna med svar før folk som undrar.

Tack på førhud.
UIS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 09:35   #236
123123
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 34
Intressant inlägg men då undrar jag

Citat:
Ursprungligen postat av UIS Visa inlägg
Att æta 2-3 gram protein/kg kroppsvikt ær ju också en vedertagen løgn. Om ni visste hur lång tid det tar før kroppen att producera ny muskelmassa, skulle ni ganska fort førstå att påståendet att æta så så mkt protein ær helt taget ur luften bara før att gynna førsæljningen av den.
Hur lång tid tar det för kroppen att producera ny muskelmassa?
123123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 11:51   #237
herzie
Registered User
 
herzies avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 197
Citat:
Ursprungligen postat av UIS Visa inlägg
Inledningsvis vill jag berætta att ur biologiska aspekter finns det ingen kolhydratdiet. Det ær någonting folk børjade med før ca 10 000 år sedan.

Jag blir omåttligt trøtt av alla uttalanden som fullstændigt saknar vetenskaplig validitet. Jag vet inte var jag ska børja men jag kan børja berætta att jag har en master i molekylærbiologi och en bachelor i fysiologi och neurobiologi. Jag doktorerar i skrivande stund och sysslar just nu med muskelceller. Jag ska førsøka skriva førståeligt sammtidigt som jag kan passa på slænga ut en ursækt på mitt oførståeliga tangentbords vægnar, iom att det ær norskt.

Det tar minst 250 000 år før evolutionen att tillpassa <99 % av alla levande organismer, tills dess æmnesomsættning bør førændras minimalt før dess optimala levnadsvilkår. Detta gæller i størsta synnerhet mænniskan. (mærk minimalt)

Mænniskohjærnan som dæremot ær en komplex øverlevnadsmaskin gør vad som helst før energivinst. Men det betyder inte att man ska trycka i sig kolhydrater før att ge kroppen energi. Den behøver kolhydrater, visst, men inte i den form gemene mann kænner till. Kroppen omvandlar fett till socker, vilket kolhydrater ændå omvandlas till i magen, och førser detta till hjærnan. Man kan leva ett helt liv utan kolhydrater, men man lever inte længe utan fett.

Faktum ær att det ær just fett man ska ha som energikælla, inkl mættat fett. Låt er aldrig luras av livsmedelsmærkets nyckelhålsprodukter. Dom bygger på anska gammal och porrøs vetenskap. Man blir inte fet av fett. Om det vore så enkelt att endast hålla koll på in och ut-tag av kcal, skulle folk ha støre framgång i sina bantningsprocesser. Det fungerar helt enkelt inte så. Folk måste førstå att det finns ett antal variabler som påverkar fetman i samhællet mycket mer æn antal kcal. Den størsta av dom ær hormoner. Kolhydrater højer insulinet drastiskt, vilket i sin tur lagrar kroppsfett.

Kosten idag har har fø nått groteska proportioner, speciellt før elitidrottsmæn. Skulle man var tvungen att æta 5-6 gånger dagligen, skulle mænnskligheten døtt ut før længe sen. Om ni viste hur mycket pengar folk sløsar bort på kosttillskott och skitprodukter skulle ni ganska snart førstå att det bara ær en pengamarknad.

Vidare rekomenderar jag stenålderskost før alla mænniskor, eftersom det ær med hjælp av den vi ær konstruerade. Ganska kraftfulla saker kan førændras till det possitiva før folk som slår om helt från konventionell kost till stenålderskost. Återigen tar jag upp detta med hormoner. Det ær en mycket lång historia, men vid høgkolhydratkost fylls celler i allmænhet och muskelceller i synnerhet med glykos. Detta medfør att dom blir mycket mindre receptiva till hormoner och allt annat som passerar dom. Detta gør naturligtvis att kroppen och hjærnan fungerar långt ifrån opptimalt.

Insulin i sin tur ær ett mycket anabolt hormon och ju mer kolhydrater man æter, ju mer økar det som sagt. Detta gør att insulinet faktiskt bidrar till økad muskelmassa, men till viss græns. Varfør vet man inte men men antar att det ær pga relationen mellan stor kropp och mkt muskler. Dvs æter man mycket, lever man i en miljø som kræver hård anstrængning och insulinet hjælper kroppen att få muskler. Muskeløkningen sluter dock efter en ganska kort tid. Men detta ær en helt anna historia. Nackdelarna væger øver att hålla sig borta från kolhydrater ændå.

Sen att glykokendepåerna fylls ut med hjælp av kolhydrater bidrar ju naturligtvis att dom ser lite fylligare ut. Men de bindande kompnenterna i musklerna tillsamans med muskelfibrerna inte økar. En muskel består mestadels av vatten och det ær just det kolhydrater drar in i muskeln. Men det ær bara temporært och man måste fylla på hela tiden. Man blir dessutom inte starkare av det och det førsvinner lika lætt. Man kan tex få en smal mænniska att se betydligt større ut med endast øppfyllda glykogendepåer.

Vid træning fungerar stenålderskost så bra det ær møjligt efter normala førutsættningar. Økningen av muskelmassa blir per automatik mer effektiv till skillnad från glykosbaserad kost. Det blir dessutom en betydligt mer kvalitativ muskelmassa som håler længre i gæmførelse. Sjælva træningsprestationen har lite med hur mycket du æter att gøra så længe du håller dig till stenålderskost. Det skøter sig sjælvt mao. Man kan faktiskt lita på kroppen. Den kan tillgodose det mesta.

Men vid høgkolhydratkost måste man fylla på glykogenet hela tiden nær man får sk insulindippar. Vælger man en sådan diet bør man æta 4-6 ggr om dagen før att inte bli trøtt, men blir ju helt idiotiskt. Att æta 2-3 gram protein/kg kroppsvikt ær ju också en vedertagen løgn. Om ni visste hur lång tid det tar før kroppen att producera ny muskelmassa, skulle ni ganska fort førstå att påståendet att æta så så mkt protein ær helt taget ur luften bara før att gynna førsæljningen av den.

Det var allt før nu och jag kommer gærna med svar før folk som undrar.

Tack på førhud.


Jag skulle vilja kalla "stenålderskost" för rena påhittet. De allra flesta naturfolk ("stenåldersfolk"), då och nu baserar sitt dagliga kaloriintag på rötter och andra ätliga växtdelar. Kött och fett från djur betraktas med få undantag (t.ex. inuiter) som en ren lyxvara.
Med andra ord saknar även ditt uttalande validitet.
Det är en ren myt att vi aldrig så ätit så mycket kolhydrater, däremot skiljer sig formen åt.

Tack själv, men på vems förhud?

Senast redigerad av herzie den 2013-02-11 klockan 11:59. Anledning: Felstavning...
herzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 12:25   #238
herzie
Registered User
 
herzies avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 197
Citat:
Ursprungligen postat av herzie Visa inlägg
Jag skulle vilja kalla "stenålderskost" för rena påhittet. De allra flesta naturfolk ("stenåldersfolk"), då och nu baserar sitt dagliga kaloriintag på rötter och andra ätliga växtdelar. Kött och fett från djur betraktas med få undantag (t.ex. inuiter) som en ren lyxvara.
Med andra ord saknar även ditt uttalande validitet.
Det är en ren myt att vi aldrig så ätit så mycket kolhydrater, däremot skiljer sig formen åt.

Tack själv, men på vems förhud?

Men herregud, inlägget var från förra året.....
herzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 13:47   #239
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av herzie Visa inlägg
Men herregud, inlägget var från förra året.....
Detta är resultatet av att folk faktiskt använder sökfunktionen. =)

Damned if you do damned if you dont.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 17:23   #240
Prez
Registered User
 
Prezs avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Malmö
Inlägg: 194
Citat:
Ursprungligen postat av herzie Visa inlägg
Men herregud, inlägget var från förra året.....
Mm och tråden är från 2008, sen har den dött ut och startats igen genom åren
__________________
» Stronglifts 5x5 träningsschema för utskrift - Finns i PDF & Excel
Prez är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)