Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-27, 19:55   #31
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Oh, träningsvärk i axlar och insida lår i idag!
Nu blir det nog inget åkande på ett tag för det skulle bli typ 8+ i Göteborg nästa vecka. Och så ska jag laseroperera ögonen på onsdag och får inte träna på någon vecka efter det.

Ni får två relaterande bilder tills jag är tillbaka:
Vad kul att du är pigg!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-31, 19:41   #32
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Gått ca 8km idag i pw-tempo iallfall.
Till helgen får jag börja träna igen.

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Vad kul att du är pigg!
Jag har mina stunder.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 13:59   #33
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Gym

Fick operera om det ena ögat så fick egentligen inte träna men kunde inte hålla mig längre, tänkte det får bli gymmet så det inte blir så svettigt.

Det gick till ungefär såhär:

Marklyft (lyssnade på justin bieber, blev jättesvettig och fick blodtrycksfall)
Andra ryggövningar (fick ont i ryggen)
Lite div axlar och mage istället.

Som bonus ser jag helt plötsligt hur det vräker ner snö utanför fönstret och blir helt exalterad och börjar genast sms min pappa "Skidåkning i morgon..???".
Han svarar inte så jag sms:ar även min mamma och berättar att det snöar massor här (de bor 3 mil bort). När jag kommer ut från gymmet sen inser jag att det inte alls snöar utan var bara lite snö som blåste ner från taket.

Jaja, jag håller hoppet uppe att det kan börja snö i natt. Är i allafall rejält kallt ute.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 14:08   #34
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 031
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Gym

Fick operera om det ena ögat så fick egentligen inte träna men kunde inte hålla mig längre, tänkte det får bli gymmet så det inte blir så svettigt.

Det gick till ungefär såhär:

Marklyft (lyssnade på justin bieber, blev jättesvettig och fick blodtrycksfall)
Andra ryggövningar (fick ont i ryggen)
Lite div axlar och mage istället.
Körde en gång lite lätt bicepspumpträning efter några dagars vila efter jag blev påkörd av en bil(eller var det efter knocken, kommer inte ihåg ha ha). Nä fick ju huvudvärk. Då fattade jag att blodtrycket åker upp av träning, till och med sådan lätt träning gick ej. Sen ser jag att du kör marklyft?!!

Var rädd om dig. Det är trist men var rädd om ögat. De tre stora och ett öga som skall vilas går inte ihop.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 16:25   #35
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Dagens träning:

Skidor
Var taggad på att åka skidor idag, min skidcoach aka pappa var ute tidigt på morgonen för att kontrollera underlag och spåra. Tyvärr hade det blåst för mycket och lagt sig i drivor, så det var inte åkbart.
Han frågade istället om jag ville hänga med till skidbutiken vid Serneke arena och kolla lite, så vi möttes upp där. Helt plötsligt hade han köpt både skidor och pjäxor till mig!
Fick gå in i Skidome och teståka dem lite, åkte lite i teknikfållan bara för att känna på dem lite.
Nu får det komma snö för jag vill bara åka, åka och åka och bli som ett med mina nya skidor!


Löpning
Stack ut och sprang en ganska kort runda i skogen efteråt. -5gr men iallafall vindstilla bland träden, en del isfläckar men hade bra skor. Såg nog rolig ut.


Mina bilder blir alltid åt fel håll, orkar inte vända dem, vrid på huvudet
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_6056.jpg (94.9 KB, 8 visningar)
Filtyp: jpg IMG_6057.jpg (122.9 KB, 6 visningar)
Filtyp: jpg IMG_6061.jpg (188.6 KB, 7 visningar)
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 17:11   #36
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Kan som sagt rekomendera spåren i Hestra då de passar alla sorters åkare. Med lite mer snö så blir nog spåren ute på ängarna betydligt bättre än idag. Det var en hel del genomslag, så där ville man inte ha sina nya skidor.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 20:41   #37
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Yoga
Yogade hemma och vill ofta vara effektiv då så det blev flera varv solhälsningar i snabbt tempo, plus lite annat.

Hängde även på Mela på Ido Portals 30/30 squat challenge. Var lite förvirring innan vi blev ense om vad det var då Mela vägrade kännas vid yogabegrepp Men det är alltså sitta riktigt djupt på huk i 30 minuter i 30 dagar.

Satt en stund på jobbet, men fick lite undrande blickar från förbipasserande. Sen satt jag länge hemma.





Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Var rädd om dig. Det är trist men var rädd om ögat. De tre stora och ett öga som skall vilas går inte ihop.
Tack för omtanken. Kanske gick ut lite väl hårt där men ibland får jag sådan lust att bara träna som att jag mentalt örfilar mig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Kan som sagt rekomendera spåren i Hestra då de passar alla sorters åkare. Med lite mer snö så blir nog spåren ute på ängarna betydligt bättre än idag. Det var en hel del genomslag, så där ville man inte ha sina nya skidor.
Hur är det med backar på de spåren? Jag vill gärna känna mig säkrare innan jag åker för mycket backar. Speciellt efter vår gemensamma väns äventyr i helgen
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 21:53   #38
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Ganska begränsat med backar ute på ängarna
Själva konstsnöspåret hade en del backar, men inte några branta eller i kurvor. Så alla som var där körde utan problem i dem. Nybörjare och gamlingar.
De på skidstadion är längre och värre. Om än inte speciellt svåra när det finns spår.
När bergsgeten trillade var det isigt och dåliga spår.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 22:12   #39
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Kör den där yoga-squaten i duschen! Sen kör du sånt där djungelljud i högtalare och låter vattenstrålen skölja över huvudet. Det känns som att man sitter och mediterar i regnskogen, kommer få bra gains!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 22:17   #40
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Appropå ögonoperation var jag riktigt nitisk efter jag gjort min. Låg hemma instängd i sovrummet helt mörkar i ett par dagar, ingen tv, knappt någon mobil, ingen ansträngning alls av ögonen. När jag var tvungen ut i köket eller på toaletten hade jag solbrillor plus ett örngott över skallen för var så extremt ljuskänslig. Det enda jag gjorde under 3 dagar var att lyssna på musik, poddar mm.
Det var ingen träning alls på en vecka.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 10:37   #41
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Ganska begränsat med backar ute på ängarna
Själva konstsnöspåret hade en del backar, men inte några branta eller i kurvor. Så alla som var där körde utan problem i dem. Nybörjare och gamlingar.
De på skidstadion är längre och värre. Om än inte speciellt svåra när det finns spår.
När bergsgeten trillade var det isigt och dåliga spår.
Tack! Bara det blir lite nerlut så kallar jag det backe
Känns som det kan vara fint på ängarna/golfbanorna nu för det snöade precis här, men hinner ju bli becksvart innan jag slutat och tagit mig dit.

Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Kör den där yoga-squaten i duschen! Sen kör du sånt där djungelljud i högtalare och låter vattenstrålen skölja över huvudet. Det känns som att man sitter och mediterar i regnskogen, kommer få bra gains!
Oh, nu sa du nått! Ska testas ikväll!

Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Appropå ögonoperation var jag riktigt nitisk efter jag gjort min. Låg hemma instängd i sovrummet helt mörkar i ett par dagar, ingen tv, knappt någon mobil, ingen ansträngning alls av ögonen. När jag var tvungen ut i köket eller på toaletten hade jag solbrillor plus ett örngott över skallen för var så extremt ljuskänslig. Det enda jag gjorde under 3 dagar var att lyssna på musik, poddar mm.
Det var ingen träning alls på en vecka.
Gjorde du LASEK eller LASIK?
Jag var ok efter, mitt högeröga är jättebra men vänster blev det fel på, hornhinnan fäste inte helt så det blev epitelinväxt in under hornhinnan. I torsdags så lyfte han den igen och skrapade och sköljde. Men jag ser fortfarande i princip ingenting. 0,1 på vänster jämfört med 1,0 på höger. Börjar bli riktigt trött på detta nu. Ska dit igen kl 12.00 idag.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 13:50   #42
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Aha. Jag slipade ovanpå linsen, öppnade ej hornhinnan.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 21:54   #43
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Gym
Inget att skriva förutom att jag höll på att få blodtrycksfall i böjen och stryka med. Fortfarande svagare i höger ben och sträckte ljumsken.



Bara squattat 13minuter idag och Mela är redan klar.
Svårt sitta på jobbet när folk hela tiden ska komma in på mitt rum och undra vad jag sysslar med.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 13:17   #44
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Yoga 50min inkl yoga nidra.
På jobbet med en kollega som är yogainstruktör.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 13:44   #45
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Längdskidor ca 1,5timma

Åkte på mina nya skidor idag och vi blev kompisar direkt
Märker att jag åker bättre nu för jag tar ut mig mer och blir flåsigare/svettigare snabbare. Blev halvt om halvt tvingad och åka upp och ner för en brantare kulle och ramlade en gång nerför, landade dock på höften så jag slog mig ingenting, väldigt mjuk landning hehe.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 27655369_10155362226387951_1877431922530914057_n.jpg (81.1 KB, 14 visningar)
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)