Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-15, 19:29   #15001
AntonHA
Registered User
 
AntonHAs avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jag såg också brittiska först och gillar den amerikanska mer :-)
haha the office är klockrent. är typ själv i umgängeskretsen om att gilla det. folk gillar friends, klarar inte av den skiten
AntonHA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-15, 21:37   #15002
SeeYay
Registered User
 
SeeYays avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Stockholms län
Inlägg: 91
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Last Kingdom 7/10 mycket lovande. 3 avsnitt in. Och för första gången trovärdiga damer i rollerna. Riktigt skitig är den också. Inte massa onödig eye Rolling romantik och känsloskit utan precis lagom för att storyn ska ticka på.
Ja, vi får se om det blir en säsong 2.

Bokserien är nu uppe i 9! böcker. Rekommenderas till de som gillar historik skönlitteratur och specifikt vikingar.
SeeYay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 08:47   #15003
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Vet inte om detta varit uppe tidigare men detta ser jag framemot:

Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 09:07   #15004
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 833
Har gett mig in i Narcos och gillar det. Jag är inte helt betuttad, som jag var av t.ex. GoT, Sopranos eller True Detective men det är rätt spännande. Gillar att det då och då blir lite riktiga arkiv-filmer från Escobars tid. Känns som att man lär sig lite samtidigt som man blir underhållen.

7,5/10

Trevligt Folk Deluxe

Jag har inte sett F&F film men har fått intrycket att det räcker rätt bra att se serien. Kul första avsnitt där man blev lite rörd vid vissa tillfällen och garvade vid andra. Jag är extremt partisk då jag är en F&F-fanboy men det här var bra. Ser väldigt mycket fram emot torsdag och kines-snubben, har sällan varit så taggad på en lokal restaurangägare som jag är nu

7/10
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 09:17   #15005
demode85
Registered User
 
demode85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 139
Narcos är bra =)
__________________
"Personen kanske är jättebra på att hitta kontakt i musklerna och kontrahera dem ordentligt med jättelåg vikt. Personen kanske smakar på saften, alltså tar magiska vitaminer, alltså gör det som måste krävas för att nå en proffsfysik, alltså gör det man inte får prata om på forumet, alltså tar anabola steroider, vilket gör att man kan växa mer trots att man tränar slarvigare. Osv."
demode85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 12:49   #15006
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Gomorra La Serie

Extremt bra! Finns med ordentliga engelska subs ocksa.

Sent from my A0001 using Tapatalk
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 13:19   #15007
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 833
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Gomorra La Serie

Extremt bra! Finns med ordentliga engelska subs ocksa.

Sent from my A0001 using Tapatalk
Har fått tips om denna. Bättre än Sopranos, sämre eller är det ett helt annat stuk?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 13:22   #15008
siveron
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 2
Fargo, säsong 2 är guld!
siveron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 13:23   #15009
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Vikings 7/10

Väldigt positivt överraskad av denna. Hade avfärdat den som skräp innan men last Kingdom gav mig blodad tand. Glad att jag såg den första då Vikings har märkbart högre budget. Travis fimmel är lysande i rollen som oberäknelig och närmast psykotisk main character. Han är ljusår bättre skådis än Charlie hunnam som han är väldigt lik. Ni kanske visste att han var modell innan. Öh how the years can make you a man Hehe.




Jag gillar hur de har behandlat språket och att alla från norr pratar engelska med "nordisk" dialekt.

Det är lagom med romans och relationsdrama. Kanske på gränsen till för mycket ibland men inte som Walking dead eller game of thrones.

Det går undan också, tidaspannet är stort och det händer något viktigt i varje avsnitt. Så jävla skönt att se ännu en serie (som last kingdom) där "män" får lov att vara "män" och inte ber om ursäkt stup i kvarten.

Gillar också att det inte skyler över någonting. Man är osäker på vem man ska gilla, vikingarna eller engelsmännen eller huvudpersonernas "fiender". Alla begår fruktansvärda handlingar hela tiden.

Den enda jag stör mig på är Gustav i-Lost-the-genepool-lottery Skarsgård som är extremt överdriven i sin tolkning av sin "galna" karaktär. Nästa lika olidlig att se på som Brad Pitt i 12 monkeys.

Rekommenderas!

Senast redigerad av timoat den 2016-01-18 klockan 13:24.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 13:35   #15010
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Har fått tips om denna. Bättre än Sopranos, sämre eller är det ett helt annat stuk?
Finns likheter men den aer ju italiensk sa det blir annat stuk. Sen anser jag att Sopranos typ aer bast nagansin. Men Gomorra rekommenderas till alla, valdigt valgjord och intressant.

Sent from my A0001 using Tapatalk
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 14:06   #15011
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Vikings 7/10

Jag gillar hur de har behandlat språket och att alla från norr pratar engelska med "nordisk" dialekt.

Det är lagom med romans och relationsdrama. Kanske på gränsen till för mycket ibland men inte som Walking dead eller game of thrones.

Det går undan också, tidaspannet är stort och det händer något viktigt i varje avsnitt. Så jävla skönt att se ännu en serie (som last kingdom) där "män" får lov att vara "män" och inte ber om ursäkt stup i kvarten.

Gillar också att det inte skyler över någonting. Man är osäker på vem man ska gilla, vikingarna eller engelsmännen eller huvudpersonernas "fiender". Alla begår fruktansvärda handlingar hela tiden.

Den enda jag stör mig på är Gustav i-Lost-the-genepool-lottery Skarsgård som är extremt överdriven i sin tolkning av sin "galna" karaktär. Nästa lika olidlig att se på som Brad Pitt i 12 monkeys.

Rekommenderas!
Problemet med Vikings ligger just i presentationen för mig. Manuset kan vara styltat som faan ibland, och skådisarna kan eller får inte göra något av det-- förutom Skarsgård som gör för mycket. Sen märks det både i casting och kostym att man behövt spara på vissa grejer. Ett Game of Thrones med budget, alltså.

Det lustiga? Serien är beroendeframkallande som tusan, trots alla skavanker .
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 15:02   #15012
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg

Damn. no homo
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-18, 23:07   #15013
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Någon som sett The Vault? Och vart kan man hitta den
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 00:27   #15014
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Såg första avsnittet av Ballers med Dwayne "The Rock". Blev inte särskilt impad. Fick lite Entourage vibbar men annars var det ganska lamt. Någon som sett hela första säsongen?
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 03:12   #15015
Nyland
Just lift, baby.
 
Nylands avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 195
Citat:
Ursprungligen postat av SeeYay Visa inlägg
Bokserien är nu uppe i 9! böcker. Rekommenderas till de som gillar historik skönlitteratur och specifikt vikingar.
Har läst 5 av dem tror jag (eller 6?). Bra serie men efter ett tag blev det för mycket upprepningar. Huvudkaratären slutade utvecklas och böckerna kändes som om de följde samma mönster. Ser dock fram emot att se hur de lyckats med att göra en tv serie av det.

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Har gett mig in i Narcos och gillar det. Jag är inte helt betuttad, som jag var av t.ex. GoT, Sopranos eller True Detective men det är rätt spännande. Gillar att det då och då blir lite riktiga arkiv-filmer från Escobars tid. Känns som att man lär sig lite samtidigt som man blir underhållen.

7,5/10
Bra serie som började lite långsamt, det tog några avsnitt innan karaktärerna var etablerade men sedan blev det riktigt intressant. Eftersom jag inte har någon koll på de verkliga händelserna så hade jag ingen aning om vad som skulle hända. Jag vet inte heller hur mycket av det som verkligen är sant men det är en otrolig historia. Slutet kändes dock som ett antiklimax.

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Såg första avsnittet av Ballers med Dwayne "The Rock". Blev inte särskilt impad. Fick lite Entourage vibbar men annars var det ganska lamt. Någon som sett hela första säsongen?
Eftersom jag är ett stort fan av amerikansk fotboll såg jag fram emot denna. Det blev dock en rejäl besvikelse och jag slutade titta efter 2-3 avsnitt. Kändes väldigt inspirerat av Entourage som du skriver så om man tyckte om den series kanske det är värt att ge Ballers en chans.

Själv har jag tittat på "The Bastard Executioner" nyligen. Eftersom "The Shield" och "Sons of Anarchy" är två av mina favoritserier och jag dessutom är väldigt intresserad av historiska berättelser så hade jag skyhöga förväntningar. Det är en helt ok serie men inte i närheten av vad jag hade hoppats på.
__________________
"Det finns två sätt att visa sin styrka: det ena är att trycka ner, det andra är att dra upp."
Booker T. Washington (1856-1915)

Senast redigerad av Nyland den 2016-01-19 klockan 03:13.
Nyland är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)