Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-19, 23:01   #61
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av dmoller Visa inlägg
dom gör ju detta för att få folk o tagga ner på raiden...
Min gissning är att ett halvdussin människor kommer dyka upp De gör en tjurrusning men blir tacklade och gripna av soldater. Sedan blir det en natt i närmsta fyllecell och en låg, mest symbolisk böter.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 23:07   #62
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Liknelsen med hönsen haltar. Om mina höns var de enda på hela planeten kan du ha gett dig fan på att forskare hade undersökt dem. En mer relevant liknelse är att forskare skiter i mina höns på samma sätt som utomjordingar inte har besökt just DIG.

Men visst, jag ger mig angående att det är "självklart" att de besökt oss om de finns och har möjligheten. Det ordvalet var felaktigt. Jag menar bara att det finns massor med tänkbara skäl till att de skulle vilja åka hit, det är fantasilöst att tänka att det är osannolikt bara för att vi är "tråkiga".



Ja. Jag ägnar mig inte åt appeal to authority fallacy. http://www.softschools.com/examples/..._examples/430/
Det ska finnas 100 arter som utrotas varje dag, och även fast vi har forskare osv. så finns det inte tillräckligt många eller resurser att hitta alla dessa som försvinner, eller hitta dom som inte försvunnit än. Mycket troligtvis för att de på blotta synen kanske ser likadana ut så man skiter i att kolla DNA, osv... samma sak för aliens, de kanske ser att vi bara är på vår ghetto-planet och därmed bara är helt ointressant. Dom är gold-diggers och vill bara bo nära en Dyson Sphere.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 23:24   #63
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Säker på att vad inte har hänt?
Att utomjordingar besökt jorden.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Eftersom tråden handlar om mig nu: Jag tycker dinosaurier blir bättre ju fler och större taggar de har.

[IMG]https://images.fineartamerica.com/images-medium-large-5/illustration-of-kentrosaurus-deagostiniuigscience-photo-library.jpg[/IM.G]
Vilket typ också är handlingen i senaste jurassic park filmerna

Apropå trådämnet :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 23:24   #64
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja. Jag ägnar mig inte åt appeal to authority fallacy. http://www.softschools.com/examples/..._examples/430/


Du citerar Grub som fakta men dom som är kunniga på riktigt inom astrofysik vet inte vad dom snackar om, för om man litar på deras ord mer än någon random på internet, så är det appeal to authority fallacy..
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 23:53   #65
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Det ska finnas 100 arter som utrotas varje dag, och även fast vi har forskare osv. så finns det inte tillräckligt många eller resurser att hitta alla dessa som försvinner, eller hitta dom som inte försvunnit än. Mycket troligtvis för att de på blotta synen kanske ser likadana ut så man skiter i att kolla DNA, osv... samma sak för aliens, de kanske ser att vi bara är på vår ghetto-planet och därmed bara är helt ointressant. Dom är gold-diggers och vill bara bo nära en Dyson Sphere.
Men du missar ju hela poängen. Tänkbara skäl till att de inte skulle besöka oss är inte bevis mot att de skulle ha besökt oss.

Jag har bestämt träff med min polare Nikolaj på onsdag. Enligt din logik så kommer jag sannolikt aldrig träffa Nikolaj eftersom jag säkert, om jag anstränger mig, kan komma på 100 möjliga skäl till att han inte kommer. Ett flygplan kanske störtar på hans hus. Han kanske blir kidnappad. Han kanske får feber. Han kanske börjar komma på att han ogillar mig. Osv.

Du kan inte kalla en händelse osannolik bara för att du kan rabbla upp en massa potentiella saker som kan hindra händelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg


Du citerar Grub som fakta men dom som är kunniga på riktigt inom astrofysik vet inte vad dom snackar om, för om man litar på deras ord mer än någon random på internet, så är det appeal to authority fallacy..
Det här handlar för fan inte om avancerad astrofysik, det här rör sig om filosofi på dagisnivå. Vi debatterar huruvida en tänkt Alien tycker att jorden är för tråkig att besöka eller ej, vem diskussion som inte kräver någon särskild bakgrundskunskap. Ditt citerade av Tyson är ungefär som om jag skulle citera Grub i en diskussion om vilken Kalle Anka-pocket som är bäst.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2019-09-20 klockan 00:03.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 00:21   #66
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Det påminner mig, när jag läste psykologi var det någon rapport som påpekade att innan UFOs och utomjordingar blev mainstream, runt 1930. Var rapporterade fenomen och iakttagelser nära 0.

Har inte läst om en enda rapporterad "alien abduktion" innan 1900-talet. Däremot var det på den tiden vanligare med seanser och demoniskt besatthet.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 00:27   #67
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Men du missar ju hela poängen. Tänkbara skäl till att de inte skulle besöka oss är inte bevis mot att de skulle ha besökt oss.

Jag har bestämt träff med min polare Nikolaj på onsdag. Enligt din logik så kommer jag sannolikt aldrig träffa Nikolaj eftersom jag säkert, om jag anstränger mig, kan komma på 100 möjliga skäl till att han inte kommer. Ett flygplan kanske störtar på hans hus. Han kanske blir kidnappad. Han kanske får feber. Han kanske börjar komma på att han ogillar mig. Osv.

Du kan inte kalla en händelse osannolik bara för att du kan rabbla upp en massa potentiella saker som kan hindra händelsen.


Det här handlar för fan inte om avancerad astrofysik, det här rör sig om filosofi på dagisnivå. Vi debatterar huruvida en tänkt Alien tycker att jorden är för tråkig att besöka eller ej, vem diskussion som inte kräver någon särskild bakgrundskunskap. Ditt citerade av Tyson är ungefär som om jag skulle citera Grub i en diskussion om vilken Kalle Anka-pocket som är bäst.
Nej, men du sitter ju och kör tänket: jag gillar game of thrones, därför kommer aliens komma hit för att titta på game of thrones. Istället för att tänka "jag har inte en jävla aning om vad en annan livsform av den nivån som kan ta sig igenom universum skulle göra". Man får nog utgå från att de har t.ex. nått en singularitet på AI eller liknande som gör att deras "behov" är annorlunda. Vad finns det för dom att hämta på jorden som är så fint? Jesus? Baseball? Även fast du är nyfiken så har du inte ens brytt dig om att ta kontakt med alla människor på jorden, du har skitit i 99,99999%. Vi har inget att erbjuda dom på samma sätt som en bebis på 2 månader har inget den kan erbjuda dig i konversation. Sen finns det självklart en möjlighet att de vill snacka och kommunicera av olika orsaker, men troligtvis så de som skulle kunna besöka oss skulle nog inte ha något i vinstutbyte med att fråga oss saker...

Krasst så kan man ju spekulera att om de skulle ta kontakt med oss så finns det kanske inte så många aliens, om de däremot skiter i att ta kontakt så är det nog för att vi är bara en i raden...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2019-09-20 klockan 00:31.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 00:36   #68
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det här handlar för fan inte om avancerad astrofysik, det här rör sig om filosofi på dagisnivå. Vi debatterar huruvida en tänkt Alien tycker att jorden är för tråkig att besöka eller ej, vem diskussion som inte kräver någon särskild bakgrundskunskap. Ditt citerade av Tyson är ungefär som om jag skulle citera Grub i en diskussion om vilken Kalle Anka-pocket som är bäst.
Okej så du diskuterar filosofiskt vad potentiella aliens har för preferenser inom diverse, och inte om dom faktiskt har varit här eller inte, som tråden handlar om? För det handlar absolut om avancerad astrofysik eftersom det krävs extremt avancerad astrofysik att ens kunna åka hit. Men om du sitter och diskuterar filosofi och vad aliens skulle tycka om för tv-program på jorden så pratar vi visst inte riktigt om samma sak.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 01:25   #69
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Jag inväntar att se vad vetenskapliga skeptiker, som been there, seen that, & done that before, har att säga.

Det spelar ingen roll hur "mäktigt" yrke något är för det är fortfarande MÄNNISKOR som utför yrket och INTE någon "SUPERMÄNNISKA" eller "SUPERHJÄLTE".

Jag lovar att även stridspiloten med bästa synen av alla inte skulle kunna urskilja vissa olika fågelarter på vissa avstånd på grund av begränsat antal fotoner som når ögenen. Inte så att de besitter inbyggda zoomobjektiv i sina mänskliga ögon.

Faktum är att det är lättare att bli "bländad av sina faktiska cognitive biases", desto mer man tror att man är "supermänniska" bara på grund av sitt yrke, sin status, eller whatever.

Ett annat sjukt mentalt yrke där vi pratar om människoliv är kirgurger: är de också perfekta från att göra mänskliga fel? Lägg ner övertron att vissa människor kan "utbildas till att bli supermänniskor med supersyn och superhörsel".

Idiotiskt tänk som det (#humblebrag) är minst lika retarded som dessa personer som kommer att Naruto-löpa in till Area 51 "idag".

Citat:
Ursprungligen postat av dmoller Visa inlägg
dom gör ju detta för att få folk o tagga ner på raiden...
Låter faktiskt rimligt. För de vet att det finns potentiell risk att behöva knäppa ett par bokstavligen talat knäppskallar som tror sig ska kunna Naruto-springa igenom amerikansk skyddad, tidigare "hemlig", militärbas.

Jag hoppas dock någon livestreamar eventet. Jag har inget emot att se vad som händer live - klart bättre än vad som sänds på svensk TV och TV överhuvudtaget.

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2019-09-20 klockan 01:28.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 05:51   #70
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Nej, men du sitter ju och kör tänket: jag gillar game of thrones, därför kommer aliens komma hit för att titta på game of thrones.
Nej, det är du som sitter och kör tänket "jag tycker att Game of thrones är tråkigt, alltså kommer aliens INTE komma hit för att titta på Game of Thrones."

Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Istället för att tänka "jag har inte en jävla aning om vad en annan livsform av den nivån som kan ta sig igenom universum skulle göra".
Va? Det är ju du som hela tiden säger att du vet vad de skulle göra!

Det är jag som försöker trycka i dig och ChuckTesta att vi inte kan ha någon aning om vad aliens vill och inte vill. Men ni två är helt övertygade om att Jorden är ointressant för aliens.

Du skriver det ju till och med längre ner i samma inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Vad finns det för dom att hämta på jorden som är så fint? Jesus? Baseball? Även fast du är nyfiken så har du inte ens brytt dig om att ta kontakt med alla människor på jorden, du har skitit i 99,99999%. Vi har inget att erbjuda dom på samma sätt som en bebis på 2 månader har inget den kan erbjuda dig i konversation.
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Okej så du diskuterar filosofiskt vad potentiella aliens har för preferenser inom diverse
Ja? Det var ju det DU gjorde när du skrev att aliens tycker att det är för tråkigt att komma hit för att det ska vara värt det? Eller vadå, räknar inte du "vad man tycker är tråkigt respektive icke tråkigt" som preferenser inom diverse?
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
och inte om dom faktiskt har varit här eller inte, som tråden handlar om?
Det ingår ju i vad tråden handlar om. Om man kan bevisa, filosofiskt, vad aliens har för preferenser inom diverse (som du och high1ander försöker göra) och kommer fram till att aliens skulle tycka att det var för tråkigt att åka hit för att det ska vara värt det (som du och high1ander försöker göra) så har man ju bevisat att det inte är aliens på filmerna.

Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Men om du sitter och diskuterar filosofi och vad aliens skulle tycka om för tv-program på jorden så pratar vi visst inte riktigt om samma sak.
Jo, det är exakt det vi pratar om. Du är bara för förvirrad för att förstå det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2019-09-20 klockan 05:53.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 06:55   #71
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 07:00   #72
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
De som är mest lämpade att uttala sig om aliens och deras motivation eller brist på motovation att besöka jorden är inte astrofysiker, utan de som (hävdar sig) har träffat dem.

Sådana som blivit bortförda, undersökta osv.

Sug på den en stund/tråden handlar nu om mig
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 07:07   #73
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099


Själv finner jag denna video intressantare
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 07:51   #74
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Jag tror dom är ute efter sex.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 08:05   #75
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Mina top 3 troliga orsaker:

1. Det är fake
2. Dom är här för vårt guld, vem inventerade guldreserven senast?
3. Röda Lacket har äntligen levt upp till sina ambitioner och vill bara hälsa till oss att han charmat varelser från andra planeter. De diskuterar universums mirakel, pumpar skrot och spelar blockflöjt.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)