Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-06-07, 22:31   #121
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Nja, att den sammanlagda domen ger 12 år totalt efter 2 år och 4 månader på kåken är inte detsamma som att mordet i sig ger 9 år och 8 månader. En dom för flera lagbrott byggs inte ihop som en total summa av ordinarie fängelsetid per vardera brott, snarare ses förbrytelserna som en helhet. Det enda korrekta är alltså att säga att han för samtliga brott han dömts för fick 12 år i fängelse, varav 2 år och 4 månader redan avtjänats. Det är alltså en skillnad mot ex USA där serieförbrytare blir dömda till ex 397 år i fängelse för att det är totalsumman av deras brott. Kanske är pga amerikansk populärkulturs inflytande som svenskar tolkar saker som detta ur ett amerikanskt rättsperspektiv snarare än ett svenskt så ofta?
Men vafan, då finns det ju ingen vett o reson i straffsystemet

Amerikanska systemet kan jag om möjligt ännu mindre om :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-07, 22:47   #122
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Den skandinaviska rättsmodellen bygger på rehabilitering framför bestraffning. Straffet ska inte vara en summa av dina brott utan baseras på hur situationen för GM ska kunna förändras på ett sånt sätt att denne slutar upp med brottslighet. Därför väldigt generöst med frigivningar vid gott uppförande och liknande. För att se om det finns någon vett och reson i det rekommenderar jag att man tittar på statistik kring återfallsförbrytare i Skandinavien kontra USA. Ska rättsystemet bygga på ett primitivt bestraffande eller på att vara en konstruktiv del av samhället? - En fråga värd att ställa innan man börjar dela ut fängelsestraff utifrån inneboende rättskänsla.
blåvitt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-07, 22:49   #123
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
blåvitt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-11, 20:02   #124
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Hur var det nu med Malmö igår, har de gjort sin obduktion? Eller hur var det nu, han överlevde?
Kanske nåt i stil med detta

svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-12, 19:02   #125
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Ja jag tycker inte det är bra heller men hyperventilera är inte enbart negativt, att man ökar andningen vid upphetsningen är inte direkt det allvarligaste jag kan tänka mig.


Hur var det nu med Malmö igår, har de gjort sin obduktion? Eller hur var det nu, han överlevde?
Vi får nog kalla de rättsmedicinsk undersökning om han lever. Vi fär väl se hur hjälpsamma kirurgerna var med fasciotomier eller liknande för att hindra bevissäkringen.
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-12, 19:10   #126
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Vi får nog kalla de rättsmedicinsk undersökning om han lever. Vi fär väl se hur hjälpsamma kirurgerna var med fasciotomier eller liknande för att hindra bevissäkringen.
Nog lever han alltid.

Inte omöjligt att sjukvården jobbar extra med mörkläggningar för att skydda polisen, rimligt faktiskt..

Har rättsväsendet eller en enskild polis varit taskig mot dig i dina dagar och det är därför du har sådan syn?
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2019-06-14, 15:05   #127
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Hong Kong då, känns som att det börjar närma sig någon form av bristningsgräns snart.

https://www.theguardian.com/world/20...lence-protests
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-14, 15:18   #128
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Hong Kong då, känns som att det börjar närma sig någon form av bristningsgräns snart.

https://www.theguardian.com/world/20...lence-protests
Äh, Hong Kong-borna är för mesiga för väpnad revolt. De kommer att sväljas av Kina utan några större stridigheter

Är de tuffare än jag tror kommer de å andra sidan att sväljas av kommunistregimen under ett blodbad. Vilket inte är ett dugg bättre
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-15, 05:28   #129
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Äh, Hong Kong-borna är för mesiga för väpnad revolt. De kommer att sväljas av Kina utan några större stridigheter

Är de tuffare än jag tror kommer de å andra sidan att sväljas av kommunistregimen under ett blodbad. Vilket inte är ett dugg bättre
Väntade mig inte att den sidan ens skulle ge tendenser att backa såhär "tidigt".
https://www.svd.se/omstridd-hongkong-lag-kan-skrotas
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-15, 16:45   #130
Captainwide
Registered User
 
Captainwides avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 623
Kanske var en genomtänkt ploj från HKs politiker från början för att dölja något annat eller komma på bättre fot med folket.

#Woke
__________________
För tjockisarmar och matporr - Instagram: Captainwide
Captainwide är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-15, 21:02   #131
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Captainwide Visa inlägg
Kanske var en genomtänkt ploj från HKs politiker från början för att dölja något annat eller komma på bättre fot med folket.

#Woke
Eller så insåg man hur kostsamt det skulle bli för staden i stort. Vi har väl en eller två medlemmar som bor och jobbar i HK?
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-17, 19:14   #132
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Äh, Hong Kong-borna är för mesiga för väpnad revolt. De kommer att sväljas av Kina utan några större stridigheter

Är de tuffare än jag tror kommer de å andra sidan att sväljas av kommunistregimen under ett blodbad. Vilket inte är ett dugg bättre
Jag menar tvärtom att de efter att levt i relativ frihet aldrig kommer kunna gå tillbaks till ett totalitärt styre. Varit helt säker på detta sedan 20 år tillbaks.

Det är ju ganska absurt att de skulle på grund av ett avtal som skrevs på 1800-talet.
lördagsgrogg är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-17, 19:41   #133
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Jag menar tvärtom att de efter att levt i relativ frihet aldrig kommer kunna gå tillbaks till ett totalitärt styre. Varit helt säker på detta sedan 20 år tillbaks.
Jag tror tvärtemot. Jag tror inte vi kommer längre än så
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-18, 10:39   #134
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Finspång vann ”Vi håller rent” i år

Citat:
– Vi är oerhört stolta över engagemanget hos våra barn, ungdomar och pedagoger. För att lyckas hålla Finspång rent och fint även i framtiden är den uppväxande generationen nyckeln till lösningen, säger samhällsbyggnadsrådet Hugo Andersson (C), i ett pressmeddelande.
Ibland skriver skämten sig själv.
Baldr är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-18, 11:21   #135
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Finspång vann ”Vi håller rent” i år



Ibland skriver skämten sig själv.
Vad var det som var roligt med det där?
svenbanan är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)