Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-08, 19:42   #301
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Hon är bra på att göra den här "grimasen", vilket i cosplay/anime kretsar betyder att man är "fucked silly". Det räcker tydligen för att alla millenials ska bli kåtare än Nate Dog (kåtast i kungsängen).
Håller det på att utvecklas någon form av anime-generation, eller vad är det frågan om?¨

Jag hade för all del kunnat göra fula saker med den där tjejen, men skulle jag se den där grimasen hade jag stämplat ut, åkt hem och runkat istället. Sen tillhör jag väl generationen som tycker badvatten är osexigt också.
Gregow är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-08, 19:51   #302
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Håller det på att utvecklas någon form av anime-generation, eller vad är det frågan om?¨

Jag hade för all del kunnat göra fula saker med den där tjejen, men skulle jag se den där grimasen hade jag stämplat ut, åkt hem och runkat istället. Sen tillhör jag väl generationen som tycker badvatten är osexigt också.
Det är väl knappast nåt nytt fenomen.

Tecknad animeporr med bläckfiskar och japanska tolvåriga skolflickor i kortkort har väl varit välkänt i minst tjugo år. Halvnaket cosplay i anslutning till dataspel har väl varit hyfsat stort nästan lika länge, och har väl växt hela tiden. Med tanke på att dataspelsbranchen knappst blir mindre så lär ju inte detta minska heller.

Så den där animegenerationen är kanske ända uppåt trettio år eller nåt vid det här laget skulle jag tro. Och yngre generationer är säkert lika influerade av detta också.

Senast redigerad av svenbanan den 2019-07-08 klockan 19:53.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-08, 20:13   #303
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det är väl knappast nåt nytt fenomen.

Tecknad animeporr med bläckfiskar och japanska tolvåriga skolflickor i kortkort har väl varit välkänt i minst tjugo år. Halvnaket cosplay i anslutning till dataspel har väl varit hyfsat stort nästan lika länge, och har väl växt hela tiden. Med tanke på att dataspelsbranchen knappst blir mindre så lär ju inte detta minska heller.

Så den där animegenerationen är kanske ända uppåt trettio år eller nåt vid det här laget skulle jag tro. Och yngre generationer är säkert lika influerade av detta också.
Alltså, tentakelporr och tolvåriga flickor är jag väl bekant med. Eller, ja... jag har varit medveten om konceptet under långt tid. Vad gäller porr har jag annars andra preferenser, bara så vi är tydliga med det.

Vad jag däremot lagt märke till är att dessa minst sagt tveksamma böjelser verkar ha blivit mycket mer populära på senare tid. Nu verkar det ha blivit mycket mer mainstream, som om pojkar 12-25 bara åtrår 10-åriga flickor utklädda till katter.

Liksom, jag som trodde att jag var pervers...
Gregow är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-08, 20:20   #304
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Skillnaden är att du förut inte visste, men nu vet du. Helt plötsligt är denna vetskap den bidragande faktorn till att det finns så många, inte deras antal i sig. Precis som att mer skitrapportering av skit som händer i eller utanför Sverige bidrar till att svenskar och förhoppningsfulla framtida svenskar mår skit.
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-08, 20:41   #305
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Alltså, tentakelporr och tolvåriga flickor är jag väl bekant med. Eller, ja... jag har varit medveten om konceptet under långt tid. Vad gäller porr har jag annars andra preferenser, bara så vi är tydliga med det.

Vad jag däremot lagt märke till är att dessa minst sagt tveksamma böjelser verkar ha blivit mycket mer populära på senare tid. Nu verkar det ha blivit mycket mer mainstream, som om pojkar 12-25 bara åtrår 10-åriga flickor utklädda till katter.

Liksom, jag som trodde att jag var pervers...
Tentalkelporr är väl bara en subgenre av hentai-porren. Och hentai är ju bara en subgenre till manga och anime. Dvs det finns en massa hentai tecknad porr eftersom det finns väääääldigt mycket anime. Det är alltså anime som är mainstream inte porrversionen av det.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-08, 21:20   #306
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Det bästa med Epstein-fallet är att det troligtvis kommer att bubbla upp massa skit om eliten i USA(le trump). För som någon skrev på reddit, Epstein kom från ingenstans till ditt han är nu - han är tillräckligt smart för att ha listat ut att, för sin egen skull, rigga kameror här och där.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-09, 09:48   #307
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Hon är bra på att göra den här "grimasen", vilket i cosplay/anime kretsar betyder att man är "fucked silly". Det räcker tydligen för att alla millenials ska bli kåtare än Nate Dog (kåtast i kungsängen).

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Man är för gammal helt enkelt. Nu ser jag ju självklart att hon är söt och snygg, men kanske inte riktigt så snygg att jag tycker det är förklarligt att hon för väldans massa människor konkurrerat ut ett helt Internet av porr. För gissningsvis tilltalar det samma drift. Detta genom att vara ensam på bild/film och bara antyda sex, inte ha det
Inte konstigt att den här betagenerationen av manliga millenials knular mindre än alla tidigare generationer. Vilka ofattbara losers dom är ändå...

Jag känner till en kille som startade en business där han anställde camgirls och tog % på deras intäkter. Den perfekta affärsidén för att mjölka den här generationen. Han är mångmiljonär i USD nu.

Senast redigerad av Macroman den 2019-07-09 klockan 09:54.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-09, 18:57   #308
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Det bästa med Epstein-fallet är att det troligtvis kommer att bubbla upp massa skit om eliten i USA(le trump). För som någon skrev på reddit, Epstein kom från ingenstans till ditt han är nu - han är tillräckligt smart för att ha listat ut att, för sin egen skull, rigga kameror här och där.
Ska bli intressant att se vad som händer med den där åklagaren (Acosta hette han tror jag) som lät Epstein komma undan väldigt billigt. Känns som att Epstein kanske har haft nåt slags hållhake på honom.

Om det nu är så att Epstein lurat tonårstjejer till att ha sex med miljonärer på den där ön för att kunna idka utpressning när han berättar för dem att tjejerna inte är byxmyndiga så lär det ju finnas en hel del filmmaterial. Om han inte hunnit förstöra allt detta under de senaste åren .
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-10, 18:00   #309
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Tinder-användare är mer stressade och lägre självförtroende
Citat:
Regardless of gender, Tinder users reported less psychosocial well-being and more indicators of body dissatisfaction than non-users.
Citat:
"When it came to self-esteem, men had significantly lower self-esteem if they were Tinder users," said Strubel. "When you think of the negative consequences, you usually think of women, but men are just as susceptible."
https://news.unt.edu/news-releases/m...nt-study-finds

Kanske inte räknas som en nyhet xD

edit: obs tinder är 18+
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-10, 19:09   #310
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Självklart mår gemene man bajs om denne inte får särskilt många matchningar. Tjejer får 100+ matchningar om de vill oavsett utseende. That's life.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-11, 08:07   #311
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
https://www.expressen.se/nyheter/for...sta-domstolen/

”Högsta domstolen konstaterar att en person som mot sin vilja utsätts för ett sexuellt närmande inte har något ansvar för att säga nej eller för att på annat sätt uttrycka sin motvilja. Vidare konstaterar domstolen att det faktum att målsäganden och gärningsmannen var ense om att ligga i samma säng och att de var klädda i enbart underkläder inte innebär att målsäganden deltog frivilligt i de sexuella handlingarna”, skriver Högsta domstolen i ett pressmeddelande.

”Domstolen finner det bevisat att gärningsmannen har genomfört de sexuella handlingarna utan att hon har deltagit frivilligt. Det är dock inte bevisat att gärningsmannen handlat uppsåtligen men däremot att han handlat grovt oaktsamt.”


Tycker det är en konstig dom, som jag fattat det så fälls mannen enbart på utsagon utav kvinnan, inget annat. Ser iaf inget i artikeln om fysiska bevis eller andra vittnen etc

Tänker mig att det kan öppna upp för framtida problem i liknande situationer
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-11, 08:19   #312
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
https://www.expressen.se/nyheter/for...sta-domstolen/

”Högsta domstolen konstaterar att en person som mot sin vilja utsätts för ett sexuellt närmande inte har något ansvar för att säga nej eller för att på annat sätt uttrycka sin motvilja. Vidare konstaterar domstolen att det faktum att målsäganden och gärningsmannen var ense om att ligga i samma säng och att de var klädda i enbart underkläder inte innebär att målsäganden deltog frivilligt i de sexuella handlingarna”, skriver Högsta domstolen i ett pressmeddelande.

”Domstolen finner det bevisat att gärningsmannen har genomfört de sexuella handlingarna utan att hon har deltagit frivilligt. Det är dock inte bevisat att gärningsmannen handlat uppsåtligen men däremot att han handlat grovt oaktsamt.”


Tycker det är en konstig dom, som jag fattat det så fälls mannen enbart på utsagon utav kvinnan, inget annat. Ser iaf inget i artikeln om fysiska bevis eller andra vittnen etc

Tänker mig att det kan öppna upp för framtida problem i liknande situationer
Nyckeln är väl att även mannen erkänner att hon inte sa något/var passiv och således under nya lagstiftningen blir han dömd för oaktsamhet. Hade han hållt fast vid linjen att hon var delaktig eller samtyckte uttryckligen gissar jag att han hade gått fri då ord stod mot ord.

Självklart ska offret inte behöva protestera (detta då många våldtäktsoffer helt enkelt fryser till och inte kan göra motstånd/säga ifrån). Man måste helt enkelt ha samtycke, helst verbalt och minimum att den andre parten är aktiv och inte bara ligger där.

Jag förstår ärligt talat inte hur den här mannen vågar påbörja sex med en person han aldrig träffat innan medan hon sover, speciellt inte av hennes tidigare kommentarer. Risken att det går fel är ju uppenbar. Då menar jag inte bara polisanmälan såklart utan att det helt enkelt går mot hennes vilja.

Nog för att jag varit med om kvinnor som ändrat sig efter ett initialt nej (som under ytan förvisso inte var ett nej men det förväntar jag mig inte alla inkluderat mig själv kan läsa av i alla situationer) men inte börjar man pulla någon (dessutom när dom sover) som mellansteg till att ha sex. Hade jag trott att det var tomma ord/ett spel (vilket jag varit med om flera gånger med både män och kvinnor) så hade jag börjat betydligt lugnare och säkrare för båda parter och givetvis avbrutet vid tecken på att det inte var uppskattat.

Senast redigerad av Anton Fräs den 2019-07-11 klockan 08:21.
Anton Fräs är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-11, 08:29   #313
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Nyckeln är väl att även mannen erkänner att hon inte sa något/var passiv och således under nya lagstiftningen blir han dömd för oaktsamhet. Hade han hållt fast vid linjen att hon var delaktig eller samtyckte uttryckligen gissar jag att han hade gått fri då ord stod mot ord.

Självklart ska offret inte behöva protestera (detta då många våldtäktsoffer helt enkelt fryser till och inte kan göra motstånd/säga ifrån). Man måste helt enkelt ha samtycke, helst verbalt och minimum att den andre parten är aktiv och inte bara ligger där.

Jag förstår ärligt talat inte hur den här mannen vågar påbörja sex med en person han aldrig träffat innan medan hon sover, speciellt inte av hennes tidigare kommentarer. Risken att det går fel är ju uppenbar. Då menar jag inte bara polisanmälan såklart utan att det helt enkelt går mot hennes vilja.

Nog för att jag varit med om kvinnor som ändrat sig efter ett initialt nej (som under ytan förvisso inte var ett nej men det förväntar jag mig inte alla inkluderat mig själv kan läsa av i alla situationer) men inte börjar man pulla någon (dessutom när dom sover) som mellansteg till att ha sex. Hade jag trott att det var tomma ord/ett spel (vilket jag varit med om flera gånger med både män och kvinnor) så hade jag börjat betydligt lugnare och säkrare för båda parter och givetvis avbrutet vid tecken på att det inte var uppskattat.

Började han h samlag när hon sov? Står det så i andra artiklar, hittar inget här, isf är det klart fel.

Tycker det kan bli väldigt svårt var den gränsen ska dras, måste ett nej uttryckligen sägas eller ska den ena parten alltid förväntas tyda exakt vad den andre tänker i alla situationer. Tycker väl iofs inte att det är situationen i sig som är det problematiska, de flesta kan nog avgöra när det är ok, det problematiska är när det går till domstol och straff ska utmätas , om det då går på ord vs ord
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-11, 08:37   #314
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Började han h samlag när hon sov? Står det så i andra artiklar, hittar inget här, isf är det klart fel.

Tycker det kan bli väldigt svårt var den gränsen ska dras, måste ett nej uttryckligen sägas eller ska den ena parten alltid förväntas tyda exakt vad den andre tänker i alla situationer. Tycker väl iofs inte att det är situationen i sig som är det problematiska, de flesta kan nog avgöra när det är ok, det problematiska är när det går till domstol och straff ska utmätas , om det då går på ord vs ord
Ja en annan artikel, länkas längst ner i den du länkade. Jag håller med, det är ord mot ord biten som är svårast, är ju det krångliga i så många våldtäktsdomar tyvärr och svårt att veta vad som faktiskt skett. Har man inte ett uttryckligt ja eller att den andre personen är aktiv tillbaka med smekningar eller dylikt får man helt enkelt avstå, är ju ett av många skäl att man får ta det lilla lugna med nya potentiella sexpartners.
Anton Fräs är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-11, 09:25   #315
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Tycker det kan bli väldigt svårt var den gränsen ska dras, måste ett nej uttryckligen sägas eller ska den ena parten alltid förväntas tyda exakt vad den andre tänker i alla situationer. Tycker väl iofs inte att det är situationen i sig som är det problematiska, de flesta kan nog avgöra när det är ok, det problematiska är när det går till domstol och straff ska utmätas , om det då går på ord vs ord
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Ja en annan artikel, länkas längst ner i den du länkade. Jag håller med, det är ord mot ord biten som är svårast, är ju det krångliga i så många våldtäktsdomar tyvärr och svårt att veta vad som faktiskt skett. Har man inte ett uttryckligt ja eller att den andre personen är aktiv tillbaka med smekningar eller dylikt får man helt enkelt avstå, är ju ett av många skäl att man får ta det lilla lugna med nya potentiella sexpartners.
Jag tror att det låter märkligare än det är med hela konceptet att "har man inte uttryckligen sagt ja så innebär det att man implicit har sagt nej".

Speciellt ifall det också anses att "aktivt deltagande" också rimligtvis går att tolka som ett ja. Dvs ifall man ligger i samma säng och pussas och kramas så kan man kanske säga att bägge parterna har sagt ja till att ta det ett steg längre. Så ifall man håller sig till en normal trappstege av förspel så kommer det ena att leda till det andra i flera små steg och till slut har man sex.

Men ifall ens tilltänkta partner helt plötsligt slutar "delta aktivt" och bara ligger still och tyst så förväntas det också att man inser att det betyder att hen har i princip sagt nej, och då är det bara att avbryta. Eller i alla fall backa ett par steg på hångeltrappan och se ifall hen är sugen på lite nåt lite mildare än vad man nu försökte sig på.

Ifall man vill hoppa över flera steg på trappan och gå direkt från kyssar till påsättning så bör man nog vara lite mer säker på att partnern är inne på samma spår.

Sen är det ju såklart helt hopplöst med bevisföring i våldtäktsfall. Oftast är det ju bara ord mot ord, och väldigt svårt att få ordning på exakt vad som hänt. Men det här fallet verkar det väl vara rätt uppenbart att snubben "försökt sig på en fuling" och satte igång när tjejen sov.
svenbanan är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)