Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-08, 14:01   #16
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Jag får intrycket av att hela konceptet med coaching är förlöjligat här.

Personligen tycker jag det är bra. Visst finns det massvis med bra gratis information men det är inte så lätt att veta vad man ska välja utifrån ens egna förutsättningar och mål.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-08, 15:01   #17
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Jag får intrycket av att hela konceptet med coaching är förlöjligat här.

Personligen tycker jag det är bra. Visst finns det massvis med bra gratis information men det är inte så lätt att veta vad man ska välja utifrån ens egna förutsättningar och mål.
Mitt förslag var seriöst. Det hade vart roligt att coacha någon online. Jag har försökt coacha en jävla massa människor i verkligheten, som kommit till mig, bett om gyminstruktion, schema osv. Alla (Ja alla) dessa har efter ett tag lagt av med att träna. Jag har alltså inspirerat 0 personer till att lyfta vikter utav kanske 20 eller fler.

Så det kanske hade funkat bättre online? Där har jag väl försökt 3ggr med folk som vill ha min hjälp, de har väl kört ett par 3-4 pass efter det individuella schemat jag gav dem, sedan börjat pilla i det, sedan kört något annat schema. Jag känner att jag vill ge det kanske ett försök till innan jag helt resignerar med tanken på det.

Med tanke på min resume är en bigmac o c:o och en extra cheeseburgare ett skäligt månadspris för min onlinecoaching till att börja med.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-08, 15:28   #18
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mitt förslag var seriöst. Det hade vart roligt att coacha någon online. Jag har försökt coacha en jävla massa människor i verkligheten, som kommit till mig, bett om gyminstruktion, schema osv. Alla (Ja alla) dessa har efter ett tag lagt av med att träna. Jag har alltså inspirerat 0 personer till att lyfta vikter utav kanske 20 eller fler.

Så det kanske hade funkat bättre online? Där har jag väl försökt 3ggr med folk som vill ha min hjälp, de har väl kört ett par 3-4 pass efter det individuella schemat jag gav dem, sedan börjat pilla i det, sedan kört något annat schema. Jag känner att jag vill ge det kanske ett försök till innan jag helt resignerar med tanken på det.

Med tanke på min resume är en bigmac o c:o och en extra cheeseburgare ett skäligt månadspris för min onlinecoaching till att börja med.
Har liknade erfarenheter.
Kan delvis bero på att de som kommit till mig egentligen inte vill träna, bara behöver det. Det funkar inte.
Sen kan det bero på att jag kanske krånglar till saker också iofs, men mer det förra.

Online har jag försökt ett par gånger. Men det är helt sämst när man inte kan visa och förklara på ett vettigt sätt i text.

Fick ett par öl som betalning en gång så det ligger också i linje med resultaten.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-08, 16:21   #19
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Har liknade erfarenheter.
Kan delvis bero på att de som kommit till mig egentligen inte vill träna, bara behöver det. Det funkar inte.
Sen kan det bero på att jag kanske krånglar till saker också iofs, men mer det förra.

Online har jag försökt ett par gånger. Men det är helt sämst när man inte kan visa och förklara på ett vettigt sätt i text.

Fick ett par öl som betalning en gång så det ligger också i linje med resultaten.

haha vi kan bilda företag? Vi kan ha som slogan: "Jävligt Billig PT! Du får vad du betalar för!"

Med lite skriftliga omdömen i stil med:

"Jag anlitade JBPT och tröttnade efter 3 veckor"
"JBPTs program var för tråkigt"
"Jag anlitade JBPT men kom på att det här klarar jag nog bättre själv"

Prislista:
Individanpassat styrketräningsprogram 2 Tuborg Guld, nedsatt från tidigare 3.
Individanpassat Kostschema 1 Calzone
Paketerbjudande(Individanpassat tränings och kostschema, månatlig uppföljning/mail) 4 cheeseburgare som startavgift, därefter 1 cheeseburgare/månad.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)