Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-06-26, 16:41   #211
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Ursäkta att jag bara flikar in här men nu får du faktiskt ta ett djupt andetag och läsa vad som skrivs istället för att bara ånga på. Han frågade faktiskt förtydligande om du tyckte detta var ngt man kan kalla bra och du svarade ”ja, det var exakt vad jag skrev”

Tolkar det iofs som ultra svarade ironiskt "ja det var ju exakt vad jag skrev"

Använd emojis för att underlätta 👍
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-26, 16:43   #212
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Ursäkta att jag bara flikar in här men nu får du faktiskt ta ett djupt andetag och läsa vad som skrivs istället för att bara ånga på. Han frågade faktiskt förtydligande om du tyckte detta var ngt man kan kalla bra och du svarade ”ja, det var exakt vad jag skrev”
Hmm, ok då kan jag förtydliga som så att det svaret var ren ironi (det avslutande med hänvisning till Aryt som alltid feltolkar vad jag och andra skriver trodde jag var signal nog).
F Ultra är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-26, 16:57   #213
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Tolkar det iofs som ultra svarade ironiskt "ja det var ju exakt vad jag skrev"

Använd emojis för att underlätta 👍
Precis, tackar för tippset om emojis ska försöka bli bättre på det. Det lät ju helt perfekt när jag sade det med en ironisk röst :-)
F Ultra är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-26, 17:05   #214
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Ursäkta att jag bara flikar in här men nu får du faktiskt ta ett djupt andetag och läsa vad som skrivs istället för att bara ånga på. Han frågade faktiskt förtydligande om du tyckte detta var ngt man kan kalla bra och du svarade ”ja, det var exakt vad jag skrev”
Fast det var ju faktiskt inte exakt det han skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Ja för det var ju exakt vad jag skrev. Är du nya Aryt nu eller?
For the record så tolkade jag det också på exakt samma sätt som MagnusN.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-26, 17:38   #215
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Tolkar det iofs som ultra svarade ironiskt "ja det var ju exakt vad jag skrev"

Använd emojis för att underlätta 👍
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Hmm, ok då kan jag förtydliga som så att det svaret var ren ironi (det avslutande med hänvisning till Aryt som alltid feltolkar vad jag och andra skriver trodde jag var signal nog).
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Fast det var ju faktiskt inte exakt det han skrev.



For the record så tolkade jag det också på exakt samma sätt som MagnusN.
Kanske lite mycket att kräva att andra ska hålla koll på era metakonflikter med andra användare?

Om ni ser min sig (kort för signatur, om ni hajjar) så har F ultra ibland sagt tokigheter förut, och ibland är det extremt svårt att veta om någon är ironisk eller missförstått när man bara läser "plain" text så att säga.
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-26, 18:31   #216
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Varför pratar ni vidare när Aryt är inblandad? Spelad rätt i handen.

Nej, om det nu tändes ett ljus, svara inte på detta undertema. Fortsätt på tråden som helhet.

Hörde att det var midsommar förra helgen. Den ni!
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-26, 18:33   #217
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Kanske lite mycket att kräva att andra ska hålla koll på era metakonflikter med andra användare?

Om ni ser min sig (kort för signatur, om ni hajjar) så har F ultra ibland sagt tokigheter förut, och ibland är det extremt svårt att veta om någon är ironisk eller missförstått när man bara läser "plain" text så att säga.
Du borde kolla din egen posthistorik innan du gnäller över vad andra har skrivit. Så mycket skitsnack du far med så borde du dra igen tuggen för gott.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-26, 18:37   #218
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Varför pratar ni vidare när Aryt är inblandad? Spelad rätt i handen.

Nej, om det nu tändes ett ljus, svara inte på detta undertema. Fortsätt på tråden som helhet.

Hörde att det var midsommar förra helgen. Den ni!
Jag trodde vi var överens om att Aryt var kolos egna chihuahua-maskot.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-26, 19:22   #219
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Hmm, ok då kan jag förtydliga som så att det svaret var ren ironi (det avslutande med hänvisning till Aryt som alltid feltolkar vad jag och andra skriver trodde jag var signal nog).
Tji fick jag
blåvitt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-27, 00:30   #220
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Kanske lite mycket att kräva att andra ska hålla koll på era metakonflikter med andra användare?

Om ni ser min sig (kort för signatur, om ni hajjar) så har F ultra ibland sagt tokigheter förut, och ibland är det extremt svårt att veta om någon är ironisk eller missförstått när man bara läser "plain" text så att säga.
Och just det du har i din signatur visar exakt på vad jag skrev tidigare. Jag var där från början tydligen med att jag syftade på reklam åt privatpersoner, jag förtydligade det mer än en gång och ändå i slutändan så lekte du förvånad över att det var vad jag menade och så klistrade du in mitt svar där i din signatur. Och under hela vår "diskussion" så länkade du hela tiden till amerikanska siter, där det är tillåtet med reklam på receptbelagd medicin till privatpersoner, vilket till en början tydde på att det var vad du också pratade om.

Jag utgår ju från att du har med mitt citat där för att du tror att det ska peka på hur "tokig" jag är men det är ju precis tvärtom så iaf jag uppskattar att läsa det varje gång (se fick tom med en smiley den här gången).

Senast redigerad av F Ultra den 2019-06-27 klockan 00:34.
F Ultra är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-27, 07:32   #221
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Och just det du har i din signatur visar exakt på vad jag skrev tidigare. Jag var där från början tydligen med att jag syftade på reklam åt privatpersoner, jag förtydligade det mer än en gång och ändå i slutändan så lekte du förvånad över att det var vad jag menade och så klistrade du in mitt svar där i din signatur. Och under hela vår "diskussion" så länkade du hela tiden till amerikanska siter, där det är tillåtet med reklam på receptbelagd medicin till privatpersoner, vilket till en början tydde på att det var vad du också pratade om.

Jag utgår ju från att du har med mitt citat där för att du tror att det ska peka på hur "tokig" jag är men det är ju precis tvärtom så iaf jag uppskattar att läsa det varje gång (se fick tom med en smiley den här gången).
" .. så det existerar ingen marknadsföring öht." visar ju klart och tydligt att du menar att det inte finns just en viss specifik typ av marknadföring [direktreklam] riktad mot just en precis välavgränsad målgrupp [konsument].......

och jag pratade om olämplig reklam till läkare såsom läkemedelsluncher (tidigare bjudresor), fejkade studier, PR-firmor som skriver "vetenskapliga artiklar" i riktiga forskares (tja, snarare före detta riktiga forskare, om du förstår vad jag menar hehe) namn
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-27, 07:48   #222
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Ironi på nätet hur övertydlig den än är så funkar det dåligt. Sarkasm har lite större framgång men även där tveksamt. Det är något med att sakna kroppspråk och minspel som gör att det sällan fungerar som tänkt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-27, 09:55   #223
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
" .. så det existerar ingen marknadsföring öht." visar ju klart och tydligt att du menar att det inte finns just en viss specifik typ av marknadföring [direktreklam] riktad mot just en precis välavgränsad målgrupp [konsument].......

och jag pratade om olämplig reklam till läkare såsom läkemedelsluncher (tidigare bjudresor), fejkade studier, PR-firmor som skriver "vetenskapliga artiklar" i riktiga forskares (tja, snarare före detta riktiga forskare, om du förstår vad jag menar hehe) namn
Tänker kanske mer på tidigare inlägg i den debatten såsom:

Citat:
Jag har då inte varit med om att antipsykotika utmålas som nära biverkningsfria, som gift med en bipolär person och med många psykpatienter i nära umgängeskretsen så påstår iaf jag att dödligheten utan medicinering är betydligt högre (många av de jag känner [inkl min fru] hade inte levt idag utan sin medicinering).
och
Citat:
Så du ser mycket marknadsföring av SSRI i Sverige? Du kan inte jämföra detta med USA där man har reklam för detta på TV och där du sedan ringer din privata doktor och berättar vilka preparat som du tycker att du ska få utskrivet.

Senast redigerad av F Ultra den 2019-06-27 klockan 09:57.
F Ultra är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-27, 12:54   #224
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Återigen, när skrev jag att det var någonting bra?
Potatoe potato...

Du relativiserade det rätt ordentligt iaf.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-27, 17:20   #225
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Tänker kanske mer på tidigare inlägg i den debatten såsom:


och
Ja, SSRI har haft en väldigt skickligt genomförd reklamkampanj. Nyligen fick de en mindre bot (några miljarder dollar) för några av de mer allvarliga feltrampen.
Edronax var ett bra exempel där reklamen var extremt väl genomförd. Väldigt skickligt gjort! Inte många som såg igenom bluffen. Men nu har det fallit.
Aryt är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)