Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Matlagning & Recept

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-22, 19:45   #1981
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Pepparkakssmurfen:

Lägg in bilden igen och gör den mindre.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-22, 20:16   #1982
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Lite dum fråga kanske, men finns det ngn annan poäng med tofuglass annat än att den är god? Jag är väldigt glasskräsen, hatar luftig glass, så tänkte fråga om den är det? Luftig?

Tycker om "tung" ganska hård, helt inte för söt glass.. *petmaja* Eller den KAN va söt, om det är typ cheesecakeglass, men helst hemgjord bärglass m mkt grädde och så nåt bär då. Tjo!
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-22, 20:23   #1983
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Lite dum fråga kanske, men finns det ngn annan poäng med tofuglass annat än att den är god? Jag är väldigt glasskräsen, hatar luftig glass, så tänkte fråga om den är det? Luftig?
Nu vet jag inte om den här glassen hade förvarats optimalt men jag tycker den var krämigare än vanlig glass. I alla fall chokladen med chokladsåsen.

Jag föredrar ju lite krämigare glass.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 15:44   #1984
Icefire
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 1 025
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Lite dum fråga kanske, men finns det ngn annan poäng med tofuglass annat än att den är god? Jag är väldigt glasskräsen, hatar luftig glass, så tänkte fråga om den är det? Luftig?

Tycker om "tung" ganska hård, helt inte för söt glass.. *petmaja* Eller den KAN va söt, om det är typ cheesecakeglass, men helst hemgjord bärglass m mkt grädde och så nåt bär då. Tjo!
Den är laktosfri, det är minst halva poängen för mig Annars är den inte mindre söt än annan glass egentligen, men väldigt krämig som Nicklas sa. Inte isig som vissa sorter har en tendens att vara.
__________________
RandomC är snygg.
Icefire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 15:46   #1985
svennebanan
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 619
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Igår på födelsedagen käkade jag sojaglass för första gången, TofuLine.

Jag vet att den har nämnts tidigare i många trådar och jag kan bara instämma i hyllningskören. Käkade både jordgubbssmaken och choklad. Både var goda som f*n men chokladsmaken ändå överlägsen.

Bifogad fil 71632

Bifogad fil 71633

Det var faktiskt gott. Hade för mig att provat tidigare men då smakade det bara havre. Chokladen smakade i alla fall bra.
svennebanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 16:40   #1986
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Icefire Visa inlägg
Den är laktosfri, det är minst halva poängen för mig Annars är den inte mindre söt än annan glass egentligen, men väldigt krämig som Nicklas sa. Inte isig som vissa sorter har en tendens att vara.
Det var anledningen till att de som bjöd hade just TofuLine. Min polares brorsa som bjöd är laktosintolerant.

Det är ju en riktig innegrej att vara det numera.

Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Det var faktiskt gott. Hade för mig att provat tidigare men då smakade det bara havre. Chokladen smakade i alla fall bra.
Då lär det ha varit Oatley eller någon annan havrebaserad mjölkfri glass. Låter inte särskilt troligt att sojabaserad glass skulle smaka havre.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 17:41   #1987
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Jag fyller år idag så jag och min polare firade igår med picknick i Wasaparken. Alla saker i fetstilt är grejer jag aldrig testat förut.

Itchebaiost (fransk ost på getmjölk), diverse salamis med grönpeppar andra grejer, bresaola (lufttorkat nötinnanlår i tunna skivor) lammkabanoss, lite frukt, godis och bröd samt strutskorv. Struts är för övrigt ett helt nytt djur på min lista, aldrig ätit förut varken i korvform eller på annat vis. Drömmen är att komma över ett strutsägg och köka upp.

Bifogad fil 71601

I affären testade jag även pestoost och det var gott. Dock inget märkvärdigt, pestosås i hårt format i stort sett. Så visst var det gott (pesto ÄR gott) men det var inget annorlunda i ostform.
Angående struts så åt jag det för första gången förra veckan i en skolmatsal där jag jobbade. Det var riktigt gott faktist var inte alls som kyckling mycket mer köttigt.

Angående tofuglassen så låter den som något för mig måste köpa o testa finns den på typ normala ICAs osv?
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 17:45   #1988
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Angående struts så åt jag det för första gången förra veckan i en skolmatsal där jag jobbade. Det var riktigt gott faktist var inte alls som kyckling mycket mer köttigt.
Nej strutsen muskelsammansättning och dess rörelsemönster gör köttet mer likt nöt och häst t.ex. Långa muskler och mycket aerob metabolism. Då blir köttet mer rött och järnrikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Angående tofuglassen så låter den som något för mig måste köpa o testa finns den på typ normala ICAs osv?
Ja det finns överallt. Laktosintolerans är som sagt sjukt inne så de produkterna säljs överallt.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 18:39   #1989
Icefire
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 1 025
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Det var anledningen till att de som bjöd hade just TofuLine. Min polares brorsa som bjöd är laktosintolerant.

Det är ju en riktig innegrej att vara det numera.
Haha, det ska jag tänka på nästa gång jag tillbringar en kallsvettig natt över toasitsen
__________________
RandomC är snygg.
Icefire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 18:44   #1990
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Icefire Visa inlägg
Haha, det ska jag tänka på nästa gång jag tillbringar en kallsvettig natt över toasitsen
Jag menade inte dig och ingen personligen. Men jag är övertygad om att många med diverse magbekymmer är väldigt snabba att direkt misstänka laktosintolerans. Och det är det första som dyker upp i alla trådar där någon nämner någonting om magbekymmer.

Laktosen får alltid skulden, precis som kyckling nästan alltid får skulden när det gäller matförgiftning och vederbörande ätit kyckling på sistone.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 19:00   #1991
svennebanan
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 619
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Det var anledningen till att de som bjöd hade just TofuLine. Min polares brorsa som bjöd är laktosintolerant.

Det är ju en riktig innegrej att vara det numera.



Då lär det ha varit Oatley eller någon annan havrebaserad mjölkfri glass. Låter inte särskilt troligt att sojabaserad glass skulle smaka havre.
Kan ha varit. Var säkert 10 år sedan.
Jordgubben smakade dock mindre bra.
svennebanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 19:02   #1992
Icefire
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 1 025
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Jag menade inte dig och ingen personligen. Men jag är övertygad om att många med diverse magbekymmer är väldigt snabba att direkt misstänka laktosintolerans. Och det är det första som dyker upp i alla trådar där någon nämner någonting om magbekymmer.

Laktosen får alltid skulden, precis som kyckling nästan alltid får skulden när det gäller matförgiftning och vederbörande ätit kyckling på sistone.
Därav smileyn! Jag förstår precis vad du menar, och det gynnar ju bara mig att det har blivit populärt eftersom medvetandet blir större och sortimentet av laktosfria produkter växer.

Valios äpple/kardemumma yoghurt är riktigt smaskig förresten, får passa på att tipsa om den!
__________________
RandomC är snygg.
Icefire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 19:18   #1993
1684_
Registered User
 
1684_s avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 2 608
Kardemumma
__________________
DM guld Diskuskastning 2005 * 5a av 25st 2005 Världsungdomsspelen F15 Diskus * DM guld Diskuskastning 2006 * DM guld Tyngdlyftning 2007 * U-SM guld Styrkelyft 2008 Kiruna * U-NM guld styrkelyft 2008 Norge

Sen försvann hon...
1684_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 19:32   #1994
Insulinus
Lilla Guldlock
 
Insulinuss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Halmstad
Inlägg: 610
Citat:
Ursprungligen postat av 1684_ Visa inlägg
Kardemumma
Prova i kaffe! Jättegott..
__________________
Allting ser illa ut om man kommer ihåg det.
Insulinus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-23, 20:02   #1995
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Lite nytt, allting var nice

Pumpernickel



Jalapeno nuts


Kanske inte räknas som INGREDIDENS, men men ..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)