Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-24, 10:22   #16
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
I helvetet finns zumba och bodypump.
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Och shakeweights.
Fel! Det är i helvetet de tunga vikterna och hardcoregymmen med dånande hårdrock finns. I himlen finns zumba, bodypump, aeobics, yoga och shakeweights. Ni spelar i fel lag!

On topic så är planen att träna så länge jag är kapabel. Har upplevt skillnaden mellan otränad och vältränad i ung ålder. Det är helt förjävligt vilken skillnad det är på många olika sätt. Blir allt sånt värre när man är gammal och inaktiv vill jag inte ens tänka på hur jag kommer att må om jag inte tränar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal

Senast redigerad av Bubblan84 den 2018-04-24 klockan 10:24.
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 10:22   #17
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
jag försöker just nu att träna så seriöst jag kan. och den dagen jag inte kan öka ett enda kilo i tex totalen(under ett helt år) så kommer jag nog deffa ner mig och träna lite mindre seriöst och endast försöka behålla en snyggare kropp.

kan tänka mig att det blir rätt psykiskt jobbigt när man kommer till den där spärren där man inte kommer längre efter 15-20+ år. särskilt ifall träningen är en väldig stor del av livet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 10:57   #18
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 066
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84 Visa inlägg
Fel! Det är i helvetet de tunga vikterna och hardcoregymmen med dånande hårdrock finns. I himlen finns zumba, bodypump, aeobics, yoga och shakeweights. Ni spelar i fel lag!
I helvetet finns the blob, apollons axel och andra saker som knappt är menat att kunna lyftas från backen.

Kommer nog träna periodvis i hela mitt liv. Mår ju bättre av att träna så det vore väl om man gräver ner sig själv i en djup grop mentalt så att man inte orkar träna. Kommer inte skaffa barn så tid har jag.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 11:36   #19
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Du har inte förstått att byggning /styrketräning eller annan träning är en livsstil och inte ett tics, även om mångt och mycket som görs av tränande individer troligen är tics.
Du har börjat yra i nattmössan rätt mycket på sistone. Åldern som börjar ta ut sin rätt?

För det första, träning behöver inte vara en livsstil. Man kan träna en timme 2-3 gånger i veckan och leva ett vanligt liv utöver det, det skulle jag inte kalla "livsstil".

För det andra, även om något är en livsstil så kan man väl sluta med det?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 12:11   #20
olle lindblad
Disco Inferno
 
olle lindblads avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Solna
Inlägg: 782
Alltså, jag kommer knappast maxa i böjen när jag är 85, men sluta träna är för mig liktydigt med att sluta leva.
olle lindblad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 12:11   #21
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Du har börjat yra i nattmössan rätt mycket på sistone. Åldern som börjar ta ut sin rätt?

För det första, träning behöver inte vara en livsstil. Man kan träna en timme 2-3 gånger i veckan och leva ett vanligt liv utöver det, det skulle jag inte kalla "livsstil".

För det andra, även om något är en livsstil så kan man väl sluta med det?
Du förstår väl att om man inte går omkring i Better Bodies-kläder på stan, ser arg ut, har midjeväska och ständigt ätandes på saker, så kan man ju inte styrketräna? Det är allt eller inget som gäller! Att träna för hälsa och utseende är förkastligt, det är som att köpa en motorcykel och inte ha läderkläder till vardags och vara grovt kriminell samtidigt, dvs helt oacceptabelt!

OT: Troligtvis aldrig, även om passen och belastningen kommer att se annorlunda ut. Jag träffar så mycket skruttigt folk på jobbet hela dagarna, som hade mått så mycket bättre av att styrketräna (och det gör de, när de väl blir övertygade!).
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 12:18   #22
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
För egen del tror jag faktiskt att det enda som skulle kunna få mig att sluta träna längre än några veckor är om jag fysiskt inte är kapabel till det längre.
Samma här.

Även jag skulle sluta tycka att det är kul med styrketräning hade jag ändå tränat några gånger per vecka för att hålla igång kroppen. Train to look good naked.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 13:07   #23
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
...

För egen del tror jag faktiskt att det enda som skulle kunna få mig att sluta träna längre än några veckor är om jag fysiskt inte är kapabel till det längre. T ex om jag råkar på nervskador ā la Coleman eller om jag helt sonika blir för gammal för att stå. Jag är varken speciellt bra på träning eller tycker det är så himla roligt, men vanan är helt enkelt för hårt inarbetat för att motstå.

Sen är det tänkbart att jag byter inriktning på styrketräningen, kanske börjar köra enbart kroppsviktsövningar, t ex.

...
Inget att oroa sig för, de jag hört om har inte ångrat sig.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 13:10   #24
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Samma här.

Även jag skulle sluta tycka att det är kul med styrketräning hade jag ändå tränat några gånger per vecka för att hålla igång kroppen. Train to look good naked.
Nojan över hälsoproblem + nojan över utseendeförsämringar har stor makt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Inget att oroa sig för, de jag hört om har inte ångrat sig.
Jag har prövat lite smått med kroppsviktsövningar (utom de typ alla gymmare gör, som chins och dips), men tappade modet för jag tyckte de var för tunga. Kommer förmodligen återuppta det igen nån gång.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 13:15   #25
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nojan över hälsoproblem + nojan över utseendeförsämringar har stor makt.



Jag har prövat lite smått med kroppsviktsövningar (utom de typ alla gymmare gör, som chins och dips), men tappade modet för jag tyckte de var för tunga. Kommer förmodligen återuppta det igen nån gång.
Lätt att modifiera med lite fantasi dock. De flesta som lyfter vikter är så externt inrutade och fixerade vid siffror och hardcore att de tror att de måste göra övningarna med fötterna i luften eller hänga 30kg i midjan så det blir någonting att skriva ned i journalen och utgå från. Bättra att fokusera på teknik, skapa motstånd och prestera max då och då.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 13:22   #26
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Lätt att modifiera med lite fantasi dock. De flesta som lyfter vikter är så externt inrutade och fixerade vid siffror och hardcore att de tror att de måste göra övningarna med fötterna i luften eller hänga 30kg i midjan så det blir någonting att skriva ned i journalen och utgå från. Bättra att fokusera på teknik, skapa motstånd och prestera max då och då.
Fick för mig ett tag att jag skulle klara Planche pushup och front lever. Ledsnade på att progressionen gick så långsamt då det inte märktes. Men som sagt, ska nog på'att igen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 13:30   #27
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Sådana övningar tar ju tid att klara om man ligger långt i från från början. Men det finns olika sätt att göra progression. Flytta händerna några mm då och då, markera med tejp på golvet, eller nåt. Därtill går det att "härma" gymövningar med kroppsviktsövningar ganska så bra. Kroppsvikt kan vara muskelträning eller gymnastik/cirkusträning. Man kan blanda, samt skaffa nån hantel eller sandsäck om man vill lägga till lite lyftning/vikt vi sidan om. Behöver inte vara tunga grejer.
Inget religiöst jag driver, bara som kommentar på det du skrev om att kanske byta till detta. Gymträning tråkade ut mig och tyckte att jag gav mer än jag fick tillbaka.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 13:42   #28
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Du har inte förstått att byggning /styrketräning eller annan träning är en livsstil och inte ett tics, även om mångt och mycket som görs av tränande individer troligen är tics.
Extrem kroppsmodifikation och att vara pundare är också en livsstil.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 13:58   #29
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Sådana övningar tar ju tid att klara om man ligger långt i från från början. Men det finns olika sätt att göra progression. Flytta händerna några mm då och då, markera med tejp på golvet, eller nåt. Därtill går det att "härma" gymövningar med kroppsviktsövningar ganska så bra. Kroppsvikt kan vara muskelträning eller gymnastik/cirkusträning. Man kan blanda, samt skaffa nån hantel eller sandsäck om man vill lägga till lite lyftning/vikt vi sidan om. Behöver inte vara tunga grejer.
Inget religiöst jag driver, bara som kommentar på det du skrev om att kanske byta till detta. Gymträning tråkade ut mig och tyckte att jag gav mer än jag fick tillbaka.
Jag tolkar det inte som religiöst, du har bra poänger.

Ja, jag var långt ifrån i båda de övningarna. Det slog mig att om man klarar dem, då måste man vara JÄVLIGT stark i korsryggen och magen. Jag anser att jag inte har svag korsrygg, jag kan ta ca 150 i marklyft ifallafall, men jag var inte ens i närheten att klara att sträcka ut benen bakom mig från frog sit.

Det vore skönt att ha några tunga kroppsviktsövningar "i verktygslådan" om man inte har tillgång till gym. Handstående armhävningar, enarmschins, Planche pushup, front lever, human flag, pistol squat, kanske brottarbrygga, finnen där man går ner med näsan ändå i golvet... Kan man göra fina såna så är man nog stark som s*tan i princip hela kroppen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 14:05   #30
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag tolkar det inte som religiöst, du har bra poänger.

Ja, jag var långt ifrån i båda de övningarna. Det slog mig att om man klarar dem, då måste man vara JÄVLIGT stark i korsryggen och magen. Jag anser att jag inte har svag korsrygg, jag kan ta ca 150 i marklyft ifallafall, men jag var inte ens i närheten att klara att sträcka ut benen bakom mig från frog sit.

Det vore skönt att ha några tunga kroppsviktsövningar "i verktygslådan" om man inte har tillgång till gym. Handstående armhävningar, enarmschins, Planche pushup, front lever, human flag, pistol squat, kanske brottarbrygga, finnen där man går ner med näsan ändå i golvet... Kan man göra fina såna så är man nog stark som s*tan i princip hela kroppen.
Sånt där har smala dvärgar hittat på för att framstå som bättre än vad de är.
Jag vill se ceejay göra en video där han kör lite Calisthenics .

Förövrigt har jag för avsikt att träna tills jag dör den här gången.

Senast redigerad av Luca Brasi den 2018-04-24 klockan 14:06.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)