Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-01, 09:55   #16
Decepticon
Registered User
 
Decepticons avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 311
Jag har också tränat med olika filosofier. Vissa perioder riktigt hårt till total utmattning och andra med fokus på kontakt och inte fullt så nära utmattning och jag varken växte mer eller blev starkare av att träna till fullständigt utmattning. Öka volymen, form och kontakt ger mig bäst resultat.
Decepticon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 10:24   #17
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Decepticon Visa inlägg
Jag har också tränat med olika filosofier. Vissa perioder riktigt hårt till total utmattning och andra med fokus på kontakt och inte fullt så nära utmattning och jag varken växte mer eller blev starkare av att träna till fullständigt utmattning. Öka volymen, form och kontakt ger mig bäst resultat.
Jo, jag fokuserar också väldigt mycket på kontakt, men samtidigt blir det total utmattning. Hur vet du när det är nog? Det kanske låter enkelt, men jag tycks leva i en värld där pusha sig själv till gränsen är det enda som existerar. Många gånger har jag ett mål att jag bara ska köra si och så många set eller köra ett lättare pass, men när jag väl är på gymmet blir det ändå ofta samma pusha mig själv till gränsen attityd för att jag annars inte känner att det är nog.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 10:49   #18
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Har funderat på exakt samma sak! Sällan jag ser någon träna lika "hårt" som jag, vilket får mig att fundera på om det faktiskt är negativt då jag knappt upplever att det händer något längre, eller gjort på väldigt länge.

Nu tycker jag ju om att träna hårt, och att hålla tillbaka lite varje set är sjukt svårt tycker jag. Bara att stanna ett par reps innan fail känns, "fel" på något sätt.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 15:38   #19
Decepticon
Registered User
 
Decepticons avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 311
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Jo, jag fokuserar också väldigt mycket på kontakt, men samtidigt blir det total utmattning. Hur vet du när det är nog? Det kanske låter enkelt, men jag tycks leva i en värld där pusha sig själv till gränsen är det enda som existerar. Många gånger har jag ett mål att jag bara ska köra si och så många set eller köra ett lättare pass, men när jag väl är på gymmet blir det ändå ofta samma pusha mig själv till gränsen attityd för att jag annars inte känner att det är nog.
Svårt att svara på, muskulärt trött ska man ju vara efter ett pass och när "stabiliserings-musklerna" börjar ta över så har man kört för länge..
Decepticon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 17:40   #20
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 620
Man kan inte blåsa ut alla cylindrar i hela nervsystemet i varenda set om man ska träna med någon vettig volym. Jag brukar ta i så jag ska börja blöda näsblod i första setet i varje övning, sen tagga ner lite och försöka pumpa ut vettig volym med bra form och 1 rep kvar i tanken på de flesta seten.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 18:54   #21
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Kör till teknisk fail eller ett par reps förbi på alla set. Men tanken är att det är muskeln jag tänkt träna som ska blir riktigt utmattad, inte hela kroppen.
Om man får krypa till duschen anser jag att man har eldat för kråkorna och mest förlängt återhämtning och ökat skaderisken. Särskilt nu när man börjar bli lite till åren.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 19:06   #22
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Klagarn Visa inlägg
Jag har följt flera av dina inlägg. Inte för att jag är intresserad utan för att de sticker i ögonen på mig. Det kommer bara goja ur munnen på dig och några större resultat av din träning lär aldrig komma.
Vad var det som var dumt i det inlägget?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 19:07   #23
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vad var det som var dumt i det inlägget?
Han förväxlade Baktung med Ceejay bara. Honest mistake
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 19:30   #24
Sansad
Registered User
 
Sansads avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 278
Väldigt konstig frågeställning tycker jag. Hur definieras hur hårt man tränar då?

Hur många reps ifrån fail jag går? Eller hur många motoriska enheter jag aktivirar i ansiktet för att göra grimasher?

De som fortsätter träna är väl de som får resultat, och de som får resultat tränar väl 0-3+ reps ifrån fail på några set i veckan som mycket pekar på att man bör göra.

Sen om någon gör fler grimasher på hans set 2 reps ifrån fail än någon annan som gör 2 reps ifrån fail är väl ganska ointressant.

Man tränar väl för att få resultat, då tränar man smart och gör det som krävs helt enkelt. Ingen fråga om hur hårt man gör det som Jenkarna vill tro.
Sansad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 19:41   #25
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Jag pressar mig rätt hårt, oftast i vad jag tror är en avvägd kompromiss mellan att öka och inte skada mig. Jag kan träna hårdare, och då ökar jag bättre men då brukar jag också skada mig förr eller senare, är väl lite extra känslig/ömtålig tror jag. Ett par set/pass försöker jag dock gå balls to the wall.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 21:41   #26
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Jag pressar mig jävligt hårt i varje set 5-6ggr i veckan.
Flåsar konstant,svettas abnormt,mår illa, och vacklar hem i dimma.
Jag blir gravt provocerad av folk som går till gymmet och inte konstant ser ut som om de är nära döden.

Senast redigerad av Luca Brasi den 2018-04-01 klockan 21:43.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-02, 00:36   #27
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Det brukar inte ta många veckor innan diverse muskelfästen börjar göra riktigt ont och muskler blir överansträngda om jag ska köra all in varje set. Tränar nästan varje dag och då kan jag inte gå all in hela tiden, men nog kör jag hårt och vissa set till fail.
Om jag sparar några reps i tanken kan jag dessutom få in betydligt större totalvolym än om jag går till fail varje set.
Verkar ändå träna hårdare än de flesta på gymmet och hårdare än vad som är optimalt för min träningsfrekvens egentligen. Svettas alltid som en gris och vissa övningar får mig att bli svimfärdig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-02, 00:38   #28
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Positiv fail blir det väl i någon övning per pass i alla fall. Har gett bra resultat muskulärt.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-02, 10:21   #29
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Om jag inte följer program/riktmall - Kör slut på kroppen, bokstavligen, tills den slutar fungera. Alltid gjort. Inte hållbart men that's me. Får hålla tillbaka extremt mycket.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-02, 10:40   #30
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Jag anser att jag tränar hårt, jämfört med många andra man ser på gymmet. Har väldigt sällan vilodagar från styrketräningen, medans många man pratar med vilar 2-3 dagar per vecka. Men allting är relativt. Finns definitivt dom som tränar hårdare än mig.

Sen tycker jag inte att bara styrketräning är "hård" träning. Lägg till intensiv konditionsträning däremot.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)