Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-04-19, 08:13   #19981
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Försäkringskassan!

Inget någonsin har fått mej att koka så mycket! Lön efter avslag. Så sjukt!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...-ger-hogre-lon
Rätt säker på att "fler avslag" anses som "väl utfört arbete" snarare än att "Pelle gjorde 5 avslag och får därmed 2000 extra i månaden". Eftersom den här myndigheten, likt alla andra, måste sänka sina utgifter är det naturligt att cheferna strävar efter det målet (eftersom de mäts på det).

Istället kan du fråga dig hur ett land med så höga skatter sitter i en situation som gör att inga myndigheter har pengar, pensionärer är fattigare än någonsin, och allt trots att vi är i en högkonjunktur.
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-22, 18:12   #19982
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Flingsalt och tv-kockar som med koncentrerad min smular flingsalt från hög höjd över något. Fan vad sur jag blir på detta
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-22, 18:15   #19983
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Flingsalt och tv-kockar som med koncentrerad min smular flingsalt från hög höjd över något. Fan vad sur jag blir på detta
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  
Gammal 2018-04-22, 18:19   #19984
Kamp
Registered User
 
Kamps avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 220
Over Watch. Har nog aldrig spelat ett spel som kan driva mig så pass mycket till vansinne.
Kamp är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-23, 09:20   #19985
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Den här förbannade jävla förkylningen som aldrig går över. GAAAH!!!!
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad  
Gammal 2018-04-23, 09:36   #19986
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Körtelfeber i Spanien
blåvitt är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-03, 20:30   #19987
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
blir förbannad på att jag tror att vissa pensionärer på morgonen på mitt friskis är pervon/peddos xD

inte helt bekväm när en gubbe som är helt naken med handduken i handen vill skaka hand och frågar vad jag heter :P

min gräns låg vid den gamla tanten som alltid skulle ta löpbandet bredvid mitt när det står 10 på raken varenda gång.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-03, 20:40   #19988
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
blir förbannad på att jag tror att vissa pensionärer på morgonen på mitt friskis är pervon/peddos xD

inte helt bekväm när en gubbe som är helt naken med handduken i handen vill skaka hand och frågar vad jag heter :P

min gräns låg vid den gamla tanten som alltid skulle ta löpbandet bredvid mitt när det står 10 på raken varenda gång.
Samma pensionärer sitter nog på PRO och beklagar sig över dagens ungdom som är så jävla otrevliga och asociala.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-03, 21:54   #19989
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Marrakesh flygplats tar inte digitala boardingpasses och det kostar 20€ att skriva ut på flygplatsen. Finns inte ett internetcafé i hela stan heller
blåvitt är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-13, 21:42   #19990
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Sitter och försöker få en viss ctrl+c ctrl+v kodfnutt att fungera. Inget särskilt utan vill förstå axios för hemsidor något bättre, så jag sitter och tittar på olika exemplen, andras kodsnuttar mm.

Det funkar inte, vad jag än gör. Nähä, då felsöker vi. Skriver om koden, rad för rad, och den är EXAKT likadan. Och så fungerar det. Exakt samma kod, varenda bokstav, decimal, tecken är på samma ställe.

Citat:
Ursprungligen postat av LoveMachine Visa inlägg
Jag har vid ett tillfälle "fixat" min kod genom att klippa ut, spara och klistra in de felande raderna. Fråga mig inte hur eller varför, men under ett par dagar var det enda sättet att få koden att köras.
Favorit i repris.

Sitter med mongodb, generar en sida med node, express med hjälp av ejs. Hämtar datan från med hjälp av mongoose.

Har suttit i 3½ timme och försöker få datan av visas på hemsidan. Bara lixom genera en lista där det står "data 1, data 2, data 3". Inget mer än så. Datan finns i databasen, när jag genererar sidan (SSR) och slänger på en console.log till terminalen ser man att datan finns det - den länkas vidare för att användas på sidan då jag även där slängt på en console.log så man ser. Ska fungera.


Men icke. Fucking icke.


Jaha, vi felsöker. Varför syns det inte? Kommer det som ett object? Array? Måste vara en array då jag ska använda forEach när det ska spaltas upp på sidan genom JS. Eller vad missar jag? Måste vara något enkelt. Har gjort detta hundratals gånger så det ska inte vara några kosntigheter.

Nähä, funkar fan inte alls.

Object. då? For då? Vi meckar och testar. Nä, inget fungerar. Så jävla sur nu. Vi mixar om koden, backar, ändrar och testar andra sätt.

Inget fungerar.

Är trött, så jävla trött. Bara funka skitskrällefanskap.Nu är klockan way to much, dags att sova så jag pallar att ta hand om ungen imorgonbitti.

Återställer allt

Vafan, ett sista försök. Jag skriver rom koden.

Skriver om koden, exakt som den var vid tidigare försök


Allt funkar. Perfekt. Jaha.








__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!

Senast redigerad av Snubben den 2018-05-13 klockan 21:46.
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-28, 12:43   #19991
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Ok, inte förbannad men lite trött på Linköpings Universitet just nu. Vår lärare har gått persona incognito deluxe. Alltså han har verkligen försvunnit, ev dött? Nu är terminen slut och vi har fått noll respons på någon inlämning. Är en annan som driver det men får varken svar från studieadmin eller studierektor...
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-28, 16:02   #19992
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Ok, inte förbannad men lite trött på Linköpings Universitet just nu. Vår lärare har gått persona incognito deluxe. Alltså han har verkligen försvunnit, ev dött? Nu är terminen slut och vi har fått noll respons på någon inlämning. Är en annan som driver det men får varken svar från studieadmin eller studierektor...
Lustigt, professorn va inte död..han hade bara flummat iväg med nått och har nu hört av sig.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-04, 10:17   #19993
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
postnord. Har gått över en vecka för ett paket de skulle få ut på 1-2 dagar. De hade paketet hos sig, jag betalade den där jävla avgiften för utomlandspaket, men inget än.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  
Gammal 2018-06-09, 05:30   #19994
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Att jag trodde jag skulle flytta igår, så till den nya stan flyttade jag allt snus redan i förrgår. Nu sitter jag här i Bangkok med lite skrap i dosan, och fyra stockar 150km bort ;(
AlexGBG är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-09, 07:42   #19995
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
haft något utslag eller liknande mellan tårna på höger fot i över en månad. varje gång jag använt någon kräm-ish(för jag tror det kanske är svamp lr något eksem-liknande) försvinner det efter 2-3 dagar och efter en vecka är det tillbaks igen o då har det varit typ 4 ggr nu

ffs xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)