Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-10, 00:10   #16
Thornblom
Försent nu då.. =(
 
Thornbloms avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Skogen
Inlägg: 1 324
Citat:
Ursprungligen postat av Alex166 Visa inlägg
Tjenare!!!

Gått nu snart 1.5 år sen jag började ungefär, kan säga att mycket har förändrats, bättre självförtroende bättre självkänsla och bättre kropp. Försökt hålla mig till minst 3 ggr per vecka gått bra hittills, självklart har man ibland slarvat och missat nån vecka här och där men tycker jag fått goda resultat!!

Nuvarande vikt är 84kg, fått riktigt bra resultat i benen, axlarna, brösten och även armarna. Mitt enda problem är väl ryggen.. Den har växt den med men inte i den grad jag vill och därför är jag tillbaka här och vill få en del nya tips. Skulle någon vänlig själ kunna skriva ett antal övningar jag kan ta med i mitt ryggpass (enbart hantlar och skivstång), behöver verkligen få till det akut. Har märkt att jag blivit framåtlutande allt mer (forward head posture).

Kan det bero på att ryggen är för svag i jämförelse med övriga kroppen och orkar inte stå rakt? Hursomhelst vore sjukt tacksam om någon kom med tips för ett ryggschema
Alltid kul att läsa sådana här saker, härligt att du 1.5 år senare är en bättre version av dig själv på alla plan

Ryggträning kan till en början vara knepig, men för att lista några bra övningar:
Marklyft (om du har tillräckligt med vikter?).
Olika varianter av stångrodd. Du t.ex köra både klassisk styrkerodd samt Dorian Yates rodd.
Hantelrodd (tänk att vikten skall snett upp och bak mot höften)
Sälrodd (kolla youtube)
Omvända hantelflyes

Samt: köp ett chinsräcke
Thornblom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 22:45   #17
DJJOHANSSON
Registered User
 
DJJOHANSSONs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: KSD
Inlägg: 900
Bat wings och facepulls med gummiband
Fat-man pullups
Omvända flyes med hantlar
Stångrodd/pendlayrow/sälrodd/t-bar rodd
Hantelrodd
Pullovers med hantel
__________________
http://open.spotify.com/user/weallli...ri5z5MkBUNKsfm 700 Subscribers+
DJJOHANSSON är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-13, 18:48   #18
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Kan du fixa en stång som du kan hänga i så är ju det perfekt om du kan köra chins/pull ups. Stångrodd antar jag att du kör eller. Sen kan du ju komplettera med hantelrodd men bästa vore att få till ett vertikalt drag också (chins/pull ups).
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)