Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-10-08, 21:26   #526
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

Bröst, axlar (10 + 5)

Bänkpress 5 5 5 5 5 5

Hantelpress 4 set

Sidolyft 5 set

Kommentar: Rekordsnabbt pass men fick hoppa över greppet. Tog bara 45 min och bänken dryga 30. Kanske kan leva med korta pass trots allt.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 08:01   #527
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Gårdagens träning:

Chins 15 15 12 10 10 10

Raka marklyft 6 x 5

Rodd 4 set

Curls 7 set

Kommentar: Tränade snabbt som blixten igår igen. Första seten chins med kort vila. Lite tyngre curls för ovanlighetens skull. Kul grisa på rejält men sämre kontakt. Allt frid och fröjd förutom underarmarna som tar rätt mycket stryck. Vet inte varför men försöker rotera handleden när jag kör chins, säkert någon bieffekt av greppträningen. Bränner onödig kraft tyvärr.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 16:42   #528
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

1h fgx
V 50 kg x 5 55 kg x 3 52,2 kg x 5 5
H 50 kg x 5 55 kg x 2 52,2 kg x 5 4

hub
V 13 x 5 5 4
H 13 x 2 3 5

Ben, vader (13 + 0)
Styrkevändningar, lårcurl, lårspark.

Kommentar: Missade både Silverbullet och levering eftersom tiden var knapp. Rätt kasst pass överlag, ok fatbar men jävlar vad huben var tung. Minns inte vad jag körde på sist men tänkte göra 10:or på första setet och sen öka vikten. Nya tag på fredag.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 14:15   #529
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

Bröst, axlar (11 + 8)

Bänkpress 6 6 6 6 6 5 10 10

Hantelpress 3 set

Axelpress 4 set

Sidolyft 4 set

Kommentar: Äntligen en extra rep i bänken. Det brukar tyvärr tyda på att kroppsvikten inte går neråt. Harvat med 5:or ganska länge så det känns ändå ok.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-12, 15:24   #530
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

2h fatbar
130 kg x 3 2 2 2

Silver Bullet
V 17 11 2 lol
H 1 0 6

Hub
3 set

Levering
3 set

Rygg, biceps (15 + 6)

Raka marklyft 4 set

Chins 10 10 10 10 10

Rodd 6 set

Curls 6 set

Kommentar: Äntligen ett greppass som inte gick åt helvete! Nääääääästan en 4:a på första setet fatbar (även om det vara lite vila mellan repsen). Hur som helst en förbättring mot senast. Dessutom framsteg med silverkulan! Är nu officiellt "average" med vänstern och lyckades hålla den överhuvudtaget med högern. 1/3 av världsrekordet så man är riktigt nöjd nu!
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-14, 21:33   #531
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

Vikt: 115,6 kg (-0,7 kg)

1h fgx
V 50 kg x 5 5 5
H 50 kg x 5 5 5

hub
3 set

Ben, vader (11 + 0)
Styrkevändningar, lårcurl, lårspark.

Kommentar: Brände på i överjävligt tempo igen så trots låg volym blev det ett helt ok pass. Tvingades köra huben i "fel" kabelmaskin så skrev bara upp seten. Kör en vecka till med huben innan jag går tillbaka till blockbustern. Känner att jag har rätt bra variation på greppträningen men skulle vilja få in lite bending också.

Var superdupetaggad på att se livesändingen från Örebro Grip Constest men hittade varken stream, resultat eller bilder. Nu verkar dock tävlingen ha ägt rum och förhoppningsvis dyker resultaten upp på gripboard inom kort.

Just det.. försöker skala bort lite fläsk nu. Första veckan blev väl som väntat lättaste veckan.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-15, 11:16   #532
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Resultaten kommer. Vi var tvugna att använda vanliga stålvikter i europinch grenen, som vi sen varit tvugna att kontrollväga. De vanliga tävlingsvikterna fick inte plats på röret genom europinchen. Jag vet inte hur Robert gjorde med streamen och om tävlingen kommer laddas upp i sin helhet på ÖKKs youtubekanal. Det togs dock massor med bilder och videoklipp så de kommer laddas upp nu i dagarna.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-15, 14:52   #533
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Resultaten kommer. Vi var tvugna att använda vanliga stålvikter i europinch grenen, som vi sen varit tvugna att kontrollväga. De vanliga tävlingsvikterna fick inte plats på röret genom europinchen. Jag vet inte hur Robert gjorde med streamen och om tävlingen kommer laddas upp i sin helhet på ÖKKs youtubekanal. Det togs dock massor med bilder och videoklipp så de kommer laddas upp nu i dagarna.
Härligt härligt, ser fram emot att åtminstone kunna götta mig med lite filmer då! Åter igen, kul val av grenar och jävligt bra initiativ!
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-15, 15:05   #534
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

Bröst, axlar (8 + 8)

Bänkpress 3 3 3 3 3 5 5 5

Militärpress 3 3 3 3

Sidolyft 4 set

Kommentar: Överladdade med både lasagne och kanelbullar igår men satan vad tung bänken var idag. Åtminstone ok militärpress. Klämde in lite vader eftersom jag traditionsenligt missade att köra dom igår.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-15, 15:36   #535
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Härligt härligt, ser fram emot att åtminstone kunna götta mig med lite filmer då! Åter igen, kul val av grenar och jävligt bra initiativ!
Ja, det var en riktigt kul tävling. Målet är att få det till en årlig grej. Den roligaste grenen var nog medlyt. Den grenen kommer vi definitivt ha med nästa år igen! Jag tycker det är en bra gren som verkligen testar ens mångsidighet, det räcker liksom inte att bara vara bra på en grej. Man måste vara stark i allt! Den var nog dessutom roligast för åskådarna att titta på.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 14:29   #536
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Ja, det var en riktigt kul tävling. Målet är att få det till en årlig grej. Den roligaste grenen var nog medlyt. Den grenen kommer vi definitivt ha med nästa år igen! Jag tycker det är en bra gren som verkligen testar ens mångsidighet, det räcker liksom inte att bara vara bra på en grej. Man måste vara stark i allt! Den var nog dessutom roligast för åskådarna att titta på.
Sett lite bilder nu och det ser ju väldigt trevligt ut! Bra spridning i medlyt också med en del gott och blandat. RT, Arnes RT(?), några random handtag, pinch (Blockbustern?), hub, jug, blob (!!!), inchhantel (motsvarighet) och möjligen dina släggor Medlyt är ju inte bara mångsidighet heller utan även lite taktik eftersom det nästan blir oändligt många "upplägg" man kan köra efter.

Hur funkar egentligen Silver Bullet med olika grippers? Är det någon koefficient som man översätter resultatet med? Sett liknande upplägg på en del tyska tävlingar.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 14:37   #537
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

Rygg, biceps (17 + 7)

Chins 15 15 12 12 10 10

Raka marklyft 4 set

Rodd 7 set

Curls 7 set

Kommentar: Fick en väldig obehaglig känsla i biceps och hoppas verkligen att allting är helt. Brukar dra lite när jag släpper ut armen men idag stack det till rejält. ALDRIG mer curls med stång! Lite allmänt skit med underarmarna, kör kanske lite lättare imorgon.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 15:38   #538
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Dagens träning:

Rygg, biceps (17 + 7)

Chins 15 15 12 12 10 10

Raka marklyft 4 set

Rodd 7 set

Curls 7 set

Kommentar: Fick en väldig obehaglig känsla i biceps och hoppas verkligen att allting är helt. Brukar dra lite när jag släpper ut armen men idag stack det till rejält. ALDRIG mer curls med stång! Lite allmänt skit med underarmarna, kör kanske lite lättare imorgon.
Hoppas den inte är något allvarligt! Stångcurl är förrädiskt, har förstört underarmarna mer än 1 gång med det..
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-17, 14:28   #539
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Hoppas den inte är något allvarligt! Stångcurl är förrädiskt, har förstört underarmarna mer än 1 gång med det..
Kändes väldigt obehagligt i biceps ena fäste men skiter jag i stångcurlen borde det vara lugnt. Kör lite lugnare resten av veckan. Anledningen till att underarmarna känns skit handlar nog mest om att jag försöker tvinga fram gains. Det går över.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-17, 14:51   #540
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Dagens träning:

1h fgx
V 50 kg x 5 5 5 5
H 50 kg x 5 5 5 5

hub
V 13 x 3 1, 9 x 12
H 13 x 3 1, 9 x 12

Silver Bullet
V 20 15 8
H 10 3 3

Levering
3 set

Ben, vader (11 + 5)
Styrkevändningar, lårcurl, lårspark, vadpress.

Kommentar: YEEEHA 20 sek med silverkulan! Framför allt på första setet blev sättningen i det närmsta perfekt. Det blir nog svårare att öka nu. Om inte magnesium tripplar vikten på hubben är jag verkligen sjukt dålig. Kan tyvärr inte ställa in maskinen på något mellan 9 och 13. Fick annars hålla igen lite p.g.a. gårdagens incident.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)