Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-22, 21:54   #16
Analbumcover
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Du tränade inget under 3 år, och är nu efter 1 månad bättre än när du slutade? Får man fråga vilken nivå du låg på innan uppehållet? Ålder?
Nej, jag skrev aldrig 1 månad, någon månad, men kanske hade varit bättre om jag skrev ca 3-4 månader. Är nu på sjunde månaden.

Hade tränat i ca 4 år på en seriösare nivå och innan det runt 1 år som jag inte anser var lika seriöst.
Analbumcover är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 22:33   #17
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Citat:
Ursprungligen postat av TheDoctor Visa inlägg
Då är valet egentligen inte så svårt i min värld i alla fall. Antingen satsar man eller inte och lever där efter och så får man tona ner eller upp förväntningar. Ett val måste göras i själen.
Tråden handlar inte om valets svårighet, jag har redan valt att inte satsa. Frågan är, som framgår av första inlägget, hur man hanterar valet att gå ner. Att bara ta sig i kragen och acceptera det finns ett visst mått av sanning i, men lite mer kött på benen och andra tankesätt hade varit intressant och kanske mer konstruktivt.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 23:02   #18
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Försök skaffa en distans till din sport. De enda som bryr sig om rodd är de som tävlar i rodd. Då kommer du förhoppningsvis komma till insikt om att det inte är värt att slänga bort ditt liv på något som relativt få bryr sig om. Det är bara värt det om det samtidigt gör dig lycklig, men så verkar det inte vara för dig.

Jag känner flera atleter i olika sporter som lever för sin sport. Jag känner en tjej som tvättar sina kläder i badkaret för att hon aldrig hinner boka en tvättid, hon tränar och jobbar för mycket. Alla vänner har hon via sin träning och hon umgås aldrig med dem utanför sin träning. Reser konstant runt i världen för att tävla och hålla workshops osv. Men hon älskar det och verkar vara lycklig av att leva så.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 13:55   #19
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Jag kan behöva någon form av halventusiastiskt schema. Träna för att bli lite snygg och bygga lite muskler, typ.

Något i stil med:

Måndag: 8km rodd, styrketräning
Tisdag: 10-12km rodd
Onsdag: 8km rodd, styrketräning
Torsdag: 10 km rodd eller vila
Fredag: Styrketräning
Lördag: 10-12km rodd
Söndag: Vad som helst.

Hålla rodden kring 80% av maxpuls. Inte mer.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 14:05   #20
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 506
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikah Visa inlägg
Jag kan behöva någon form av halventusiastiskt schema. Träna för att bli lite snygg och bygga lite muskler, typ.

Något i stil med:

Måndag: 8km rodd, styrketräning
Tisdag: 10-12km rodd
Onsdag: 8km rodd, styrketräning
Torsdag: 10 km rodd eller vila
Fredag: Styrketräning
Lördag: 10-12km rodd
Söndag: Vad som helst.

Hålla rodden kring 80% av maxpuls. Inte mer.
Vad sägs om att inte träna 1 eller 2 dar??
Spendera 1 eller 2 dar med familj och vänner
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 16:16   #21
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Försök skaffa en distans till din sport. De enda som bryr sig om rodd är de som tävlar i rodd. Då kommer du förhoppningsvis komma till insikt om att det inte är värt att slänga bort ditt liv på något som relativt få bryr sig om. Det är bara värt det om det samtidigt gör dig lycklig, men så verkar det inte vara för dig.
Precis det här var det som hände för mig, jag kom till insikt med (vet inte hur) att typ PB på gymmet och hur grova armar man har är ju något som extremt få personer bryr sig om.

Jag vet att man kan snurra det vidare och komma fram till att hela livet är meningslöst men det tycker jag inte man behöver göra.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 19:25   #22
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Don H Visa inlägg
Vad sägs om att inte träna 1 eller 2 dar??
Spendera 1 eller 2 dar med familj och vänner
Detta! Varför måste du träna varje dag?
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 09:13   #23
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Detta! Varför måste du träna varje dag?
Jag kommer behöver det inledningsvis. Är för stort steg för mig att trappa ner till träning varannan dag. På sikt hoppas jag komma dit, eller, iallafall inte må dåligt över att jag bara får in träning varannan dag.

Ett stort dilemma jag märkt att jag har är att dagen inte känns komplett om jag inte ror. Att bara träna styrketräning känns för mig som att något fattas. Är van att ro varje dag, med undantag för en eller annan söndag emellanåt.

Jag känner mig förslappad om jag bara styrketränar. Även om det nog är bäst för mig, är pinsamt svag och muskelbefriad på mina 77 kg fördelade på 189 cm.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 15:23   #24
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
Det låter lite osunt men det verkar du själv tycka också. Det kanske kan vara en ide att hitta en bra psykolog och prova lite KBT eller i alla fall få hjälp att ändra beteende i små steg.
__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)