Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-22, 19:06   #256
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är väldigt vanligt att män skriver ut sin längd, iaf de som är just långa. Då blir det också lite så automatiskt att om man inte skriver ut sin längd så är det för att man inte är lång.
Det intressanta i sammanhanget var att det var rent hård data av status attribut som var viktiga i första skedet. Det vill säga längd, utseende, inkomst.

Väldigt få efterfrågade i första hand attribut som hur snäll, hur personen uppför sig, och intressen.

Vilket var intressant. Det är möjligt att någon av dem förändrats, men det var ändå slående.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 19:09   #257
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Blir ju psykologiskt betydligt jobbigare att ha ett permanent problem som man inte kan lösa? Att det är kontraproduktivt är en annan sak.
Mja, förvisso. Å andra sidan så bör det ju vara enklare att acceptera och gå vidare liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är väldigt vanligt att män skriver ut sin längd, iaf de som är just långa. Då blir det också lite så automatiskt att om man inte skriver ut sin längd så är det för att man inte är lång.
Mjo det kan jag tänka mig. Är väl lite som på CV, man skriver ju ut sånt som är "meriterande" och utelämnar sånt som kanske inte är särskilt fördelaktigt typ?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 19:57   #258
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är väldigt vanligt att män skriver ut sin längd, iaf de som är just långa. Då blir det också lite så automatiskt att om man inte skriver ut sin längd så är det för att man inte är lång.
Skrev på den tiden det begav sig alltid ut längden först (170cm) för att filtrera bort de mest utseendefixerade personerna. Av de länder jag besökt och bott i så är längdfixeringen är mest extrem i Sverige.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 20:03   #259
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Det hade vart intressant med "hur är din mardrömspartner" som spin-off men jag tror diskussionen hade dött efter 1-2 "ts är min mardrömspartner" och eventuellt någon plusetta på det.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 20:27   #260
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Mitt ex isåfall. Ytlig, självupptagen och bortskämd. Tack trädgårdsmöbel för jag fick gnälla av mig, nu kändes det bättre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 20:39   #261
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det hade vart intressant med "hur är din mardrömspartner" som spin-off men jag tror diskussionen hade dött efter 1-2 "ts är min mardrömspartner" och eventuellt någon plusetta på det.
Det intressanta med denna frågan är ju att tjejen inte får passa FÖR dåligt med en själv, för då hamnar hon ju bland alla de tjejer som inte vill bli ihop med en eller som man själv vill bli hop med. Hon måste alltså passa ihop med en bättre än kanske 99,999 % av alla andra kvinnor.

Det enda sätt jag kan se det ske är om hon är en psykopat som manipulerar en. Hon måste alltså ytligt sett vara ens drömtjej, men bakom ryggen är hon otrogen, stjäl ens pengar eller liknande. Kanske är hon bara ihop med en som ett grymt experiment, fastän hon egentligen hatar en.

Sen är frågan: När slutar hon räknas som "partner"? Om hon är drömpartner i en vecka, för att sedan dumpa mig och ägna 30 år av sitt liv åt att förstöra mitt liv, är hon då "mardrömspartner" om hon var bra MEDAN hon var partner och bara blev hemsk EFTER att hon slutade vara partner?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 20:46   #262
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Sen är frågan: När slutar hon räknas som "partner"? Om hon är drömpartner i en vecka, för att sedan dumpa mig och ägna 30 år av sitt liv åt att förstöra mitt liv, är hon då "mardrömspartner" om hon var bra MEDAN hon var partner och bara blev hemsk EFTER att hon slutade vara partner?
Nja. det är väl det man brukar kalla för en stalker. Brukar vara nått fel på dem.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 20:49   #263
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det intressanta med denna frågan är ju att tjejen inte får passa FÖR dåligt med en själv, för då hamnar hon ju bland alla de tjejer som inte vill bli ihop med en eller som man själv vill bli hop med. Hon måste alltså passa ihop med en bättre än kanske 99,999 % av alla andra kvinnor.

Det enda sätt jag kan se det ske är om hon är en psykopat som manipulerar en. Hon måste alltså ytligt sett vara ens drömtjej, men bakom ryggen är hon otrogen, stjäl ens pengar eller liknande. Kanske är hon bara ihop med en som ett grymt experiment, fastän hon egentligen hatar en.
Det där har jag upplevt. Manipulativ psykopat alltså. Sjukt jobbigt.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 20:53   #264
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Det där har jag upplevt. Manipulativ psykopat alltså. Sjukt jobbigt.
Har varit med om en "lightversion" av det. Var inte ihop med tjejen, men träffade henne ett tag. Ena dagen älskade hon mig, nästa dag hade hon bara sagt att hon älskade mig för att hon ville leka med mig, nästa dag igen hade hon alltid älskat mig, och så vidare. Verkade bara säga vad hon tyckte lät bra för stunden. Märkte efter ett tag dessutom att hon uteslutande verkade ha sex om det kunde leda till bråk på något vis. Hon var "bråksexuell". T ex om någon annan kille som jagade henne riskerade att bli svartsjuk, eller nåt. När allt gick bra kunde man ge sig fan på att hon hade huvudvärk.

Tack Wain för att jag fick gnälla av mig, nu kändes det bättre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 20:58   #265
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har varit med om en "lightversion" av det. Var inte ihop med tjejen, men träffade henne ett tag. Ena dagen älskade hon mig, nästa dag hade hon bara sagt att hon älskade mig för att hon ville leka med mig, nästa dag igen hade hon alltid älskat mig, och så vidare. Verkade bara säga vad hon tyckte lät bra för stunden. Märkte efter ett tag dessutom att hon uteslutande verkade ha sex om det kunde leda till bråk på något vis. Hon var "bråksexuell". T ex om någon annan kille som jagade henne riskerade att bli svartsjuk, eller nåt. När allt gick bra kunde man ge sig fan på att hon hade huvudvärk.

Tack Wain för att jag fick gnälla av mig, nu kändes det bättre.
Jag tror många måste gå igenom ett förhållande med en manipulativ psykopat/narcissist innan man lär sig varningssignalerna.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 21:10   #266
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Jag tror många måste gå igenom ett förhållande med en manipulativ psykopat/narcissist innan man lär sig varningssignalerna.
Tog mig sex år att ta mig ur skiten.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 21:40   #267
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Tog mig sex år att ta mig ur skiten.
Jag hade ett förhållande som höll en sommar som gav mig beröringsskräck i 3 år. Vågade inte lita på någon potentiell partner under den tiden. Jag var tvungen att bygga upp självförtroendet ordentligt innan det började släppa.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 23:02   #268
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Min idealpartner har ett ansikte som i stort sett alla människor på jorden hade ansett vara vackert men med skönhetsavvikelser. Typ som Blake Livley. Hon har sne näsa och när hon pratar beter sig munnen lite som när en kossa tuggar. Snett på något vis men fortfarande snyggast i klassen. Och i skolan.

På det får hon gärna vara passivt aggressiv och ha en default-läge som är inställt på konfrontation men med klass. Typ som Mickan i Solsidan. Mickan har ju snea tänder så hon passar in på punkt ett också.

Hon ska vara stolt över sig själv och aldrig ta förnedring men utan att tro att hon är bättre än folk. Feminin och snyggt klädd samt sinne för humor. Alltid smink.

Klart.
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 19:24   #269
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
En riktig mardrömspartner lär vara den där längdtjejen (för sakens skull så låtsas vi att det är en tjej) tänk konstant ältande om hennes längd. Under sex, mitt i natten, nedringd på jobbet med samma fråga om och om igen.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 19:33   #270
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
En riktig mardrömspartner lär vara den där längdtjejen (för sakens skull så låtsas vi att det är en tjej) tänk konstant ältande om hennes längd. Under sex, mitt i natten, nedringd på jobbet med samma fråga om och om igen.
Ja, faktiskt. Mycket märklig människa.

En hundraprocentig analogi hade varit om en kille med 35 cm runt överarmarna hade sagt 365 dagar om året att han trodde att hans överarmar var för grova för att han skulle kunna få en tjej, tjatat om det på forum, refererat till obskyra undersökningar som visade att den ideala överarmen är 28 cm, påstått att flera tjejer dumpat honom pga att han har för grova överarmar, osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)