Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-23, 17:44   #16
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 498
Den länken svarade inte på någonting. Högt blodsocker pga låg insulinkänslighet matar cancerceller.

Då blir svaret på frågan att ha hög insulinkänslighet, dvs undvika diabetes typ 2. Vägen dit är att träna och undvika övervikt och fetma. Skippa stress och rökning hjälper säkert också.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 17:45   #17
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Sagacity Visa inlägg
Det är ju vad rapporten tråden handlar om tar upp, är väl knappast konstigt att jag nämner det då? Hade detta varit ett klarlagt ämne hade denna rapport inte behövt publiceras.. Om du är intresserad kan du ju börja med att kolla upp Warburgeffekten som nämns i artikeln.
https://fof.se/tidning/2012/3/artike...orma-sockersug
FoF är väl inte direkt en seriös källa, de är bara snäppet bättre än typ Ilvet :p

Studien som tråden handlar om kom ju fram till detta
Citat:
In sum, the body of evidence related to carbohydrates and cancer risk is strongest for the association between fiber and CRC, where increased consumption is associated with reduced risk of disease development and mortality after diagnosis. Results of studies examining complex carbohydrates and risk of cancer types other than CRC generally suggest a protective association
Dvs att man har sett att "komplexa kolhydrater och fibrer" kan SKYDDA mot cancer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 18:30   #18
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Sagacity Visa inlägg
Det är ju vad rapporten tråden handlar om tar upp, är väl knappast konstigt att jag nämner det då? Hade detta varit ett klarlagt ämne hade denna rapport inte behövt publiceras.. Om du är intresserad kan du ju börja med att kolla upp Warburgeffekten som nämns i artikeln.
https://fof.se/tidning/2012/3/artike...orma-sockersug
Nej, det är inte vad rapporten konstaterar. Kärnan i det jag sa ”Välbalanserad” - Allt du troligen kan komma med kommer falla på det, eller överätning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)