Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-19, 18:48   #1
Samuelcarbon98
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Jönsköping
Inlägg: 2
Angry Inflammationer överallt!

Jag började gå på gym för ungefär 1,5 år sedan jag kunde inte så mycket om styrketräning då men jag körde på ganska hårt sen efter någon månad fick jag en ganska grov inflammation i mina biceps och kort därefter inflammation i mina vader och smalbenen på grund av överansträngning. Så ont så att jag knappt kunde gå, sedan kort efter det inflammation i högra tricep och högra underarmen. Jag fortsatte o gymma men inflammationerna tog sjukt lång tid att läka och dom gör ont än i dag, jag fortsatte o gymma 3 dagar i veckan för slutade jag blev inflammationerna bara värre sen nu för några månader sen fick jag även inflammation i knänen, halsen, bröstmusklerna, benen, ryggen, i olika leder tex armbågen, hälsenan, höfterna osv. Har testat olika anti inflammatoriska läkemedel men utan större verkan. Jag har en bra varierad diet. Har varit hos läkaren som gjort olika tester bland annat blodprover men utan att det visats något onormalt. Det är så jävla surt att det ska vara såhär när jag är i 20års åldern o annars frisk det känns som jag bara blir svagare på gymmet o inte kommer någon vart med träningen och om jag slutar träna blir det bara värre, vet inte riktigt vad jag ska ta mig till det har nu gått över ett år och inflammationerna sitter kvar än
Samuelcarbon98 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 21:28   #2
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Fan vad trist! Har du varit hos sjukgymnast?

Jag fick också ont i alla mina leder nästan direkt när jag började träna som 16-åring, jag insåg senare att pappskallen till gyminstruktör borde gett mig ett schema med sjukt lätta vikter i början istället för att låta mig hoppa på hårdträning direkt. Så om du blir frisk och ska börja träna igen så tror jag på att börja med löjligt lätta vikter, säg 20 repetitioner med en vikt du kan göra 50 repetitioner på, och sen sakta höja lite för varje pass och inte börja träna hårt förrän efter tidigast en månad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 13:48   #3
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
+1

Hittar man inget sjukligt som förklarar besvären så skulle jag säga att det är långsam stegring från ett löjligt lätt utgångsläge som gäller. Vissa är gjorda av glas och behöver göra så.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 19:35   #4
axeln
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 43
Jag har ungefär samma problem, inflammationer som vandrar runt i kroppen. När det börjar gå över i en led så kommer en ny inflammation i en annan led som ett brev på posten. Smärtan och tiden varierar, ibland är smärtan bara lite störande men i värsta fall gör det så ont att jag knappt kan röra mig. Det sitter i från 1-4 dagar innan det flyttar på sig.
Har varit hos reumatolog som säger att det är "palindrom reumatism" men dom kan inte heller se något på blodproverna, har inte reumatism i släkten och känns som att dom bara gissar för att dom inte säkert kan säga vad det är.
Som tur är går det över ibland, hela hösten och vintern slapp jag besvären och träningsresultaten exploderade. Nu är det tillbaka igen och det är sjukt störande för man kan inte planera sin träning ordentligt utan man måste anpassa sig efter smärtan hela tiden.

Försök fixa remiss till reumatolog på vårdcentralen, godta inte råden om voltaren och ipren/alvedon, man måste vara lite på.
axeln är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-24, 21:19   #5
Samuelcarbon98
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Jönsköping
Inlägg: 2
Gjorde ett blodprov hos läkaren som visade helt normala värden ingen inflammation o ingen reumatism, fattar ingenting va det är jag har för skit o de blir bara värre hela tiden
Samuelcarbon98 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-25, 05:24   #6
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Samuelcarbon98 Visa inlägg
Gjorde ett blodprov hos läkaren som visade helt normala värden ingen inflammation o ingen reumatism, fattar ingenting va det är jag har för skit o de blir bara värre hela tiden
Borrelia? Finns väldigt mycket okunskap kring detta i Sverige. Ingen aning om det stämmer in på alla dina symptom, men kan vara värt att kolla upp kanske.

http://borrelia-tbe.se/information/b...mtomlista.html
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)