Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-06, 21:54   #1
JimmyH
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 7
Fortsätta med MadCow under deff?

Hej!

Förhoppningsvis når jag målet i bänkpressen om 2 veckor (102.5kg x5) och tänkte påbörja min första deff efter det. Tränar idag efter MadCows intermediate program och trivs väldigt bra med det.

Efter mängder med lästa trådar tycker jag mig kunna sammanfatta träningen med att den ska vara tung och inte alltför hög volym då återhämtningen drabbas vid kaloriunderskottet.

Borde inte MadCow fungera bra om jag nötar på med samma vikter och en eventuell höjning sker med små marginaler, kanske 1kg, i bänk/böj/mark?

Tänker ligga på -500kcal om dagen. Ingen cardio i början av deffen, går runt 9-11k steg om dagen. Siktar på 2.5g/kg protein och 1g/kg fett om dagen, resten kolhydrater.

188cm
89kg

/Jimmy
JimmyH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 23:50   #2
Jishuku
Registered User
 
Jishukus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Här
Inlägg: 854
Nu har jag ingen aning om hur träningen ser ut för dig (ids inte googla). Men mitt mål under deff är att kunna använda en vikt som jag klarar 10 reps med genom hela dieten. Lyckas jag öka så är ju det nice, men så länge mitt näringsintag är on point ska jag aldrig behöva sänka vikten. I övrigt fortsätter min träning som vanligt. Samma volym, samma övningar, samma frekvens.

Så länge du återhämtar dig tycker jag att det bara är att köra på. Om du inte gör det är det ju bara att justera då. Antingen mer mat eller mer vila eller lägre volym.
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)