Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-03, 19:27   #16
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
I egenskap av att vara TS:
Jag sökte ursprungligen vård för buksmärtor på höger sida under revbenen. Var lite orolig för levern, när man börjar googla är man plötsligt döende.
Deras slutsats blev att det förmodligen var muskelbristning vilket nog var riktigt för det gav med sig efter några veckor.
Hur som haver ska jag till vårdcentralen på måndag för undersökning av blodtrycks skillnaden så förmodligen insåg de att skillnaden var väldigt liten så någon större utredning blir det nog inte. Vi får se vad de säger.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 18:26   #17
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Alltså skillnaden mellan 110 och 113 är väl inte ens en säker skillnad, utifrån felmarginalen i mätningen? Jag tycker att det rätt ofta skiljer med kring 10 mmHg.

Sedan var väl, med handen på hjärtat, kanske Bob90:s exempel inte ett så himla bra exempel på överdriven remissfrågeställning om man skall döma efter din superlånga tråd i skadeforumet, eller ... ?
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 07:29   #18
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Alltså skillnaden mellan 110 och 113 är väl inte ens en säker skillnad, utifrån felmarginalen i mätningen? Jag tycker att det rätt ofta skiljer med kring 10 mmHg.

Sedan var väl, med handen på hjärtat, kanske Bob90:s exempel inte ett så himla bra exempel på överdriven remissfrågeställning om man skall döma efter din superlånga tråd i skadeforumet, eller ... ?
De tog trycket tre gånger, av två olika personer.
Jag tror att skälet till varför man ens brydde sig om skillnaden var varför jag sökte vård, smärtor i buken. Det har ju varit några fall på senare tid där tidningsrubriken varit: "Skickades hem från akuten, dog en timme senare."
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 09:36   #19
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Det är normalt att ha olika tryck i armarna. Man HAR som regel högre tryck i vänster arm än höger av den anledning Sverker skrev.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 12:32   #20
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Sedan var väl, med handen på hjärtat, kanske Bob90:s exempel inte ett så himla bra exempel på överdriven remissfrågeställning om man skall döma efter din superlånga tråd i skadeforumet, eller ... ?
Absolut, det var inte mitt mest genomtänkta inlägg.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)