Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-20, 16:21   #1
moderato
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 195
Tillbaka efter lunginflammation - lär ha tappat mkt styrka, hur skulle ni...?

Ciao bellos!

Fick en riktigt jävlig lunginflammation av tomten, blev helt paff när jag började hosta riktigt ordentligt och fick enorma hostattacker med tjockt slem och luftvägar som var minimala.

Ruskigt jävla jobbigt och trots bra diet och träning så fick jag nåt skit som lär ha gått runt. Nåväl, hostar fortfarande men känner mig på bättringsväg.

Jag körde tidigare på ett lågrepsprogram med stadig LP, Phrak's Greyskull.
Lade även till ett RPT set på -10% ca och +1 rep. Slängt in 1-2 isoövningar som jag har som favorit.

Har extremt lätt att lägga på mig (kanske borde posta detta i deff-forumet?)
och har tjockat till mig rejält. Kaggen relativt men kärlekshandtagen är enorma, känner knappt igen mig. Nåväl...nu Jävlar tänker jag, let's fkn do this.

Hur hade ni gjort? Jag gillar programmet, men lär få sänka snittet i basövningarna ca 20-30kg, kanske?? Inte vågat ta mig till gymmet än.
Är det dags att kanske aim'a ett annat program just nu, statsen låg väl på ca:
95kg ben
85kg rodd
70kg bröst
60kg mark -kör rumänska och ibland lägre vikt ca 30 med hyperextensions.

Kanske inte överlägset toppvikter men lagom för mig. Vill inte lyfta för tungt, lite smårädd för att skada mig plus att jag har rätt dåliga knän och fötter som plattfot.

Som sagt, gillade mitt upplägg med Phrak's greyskull modden och se de linjära ökningarna (kan posta en spoiler senare) men funderar på att köra lite mer högrepp runt 10-12'ish (om 12 reps ens ger något?). Vad skulle ni göra??
Tänkte nåt i stil med 3-4set och en RPT runt 8-12 reps.

Tacksam för lite feedback, känner mig väldigt off gymmet just nu =/
Råkade springa över den här snubbens instagramaccount, jag skulle verkligen vilja slimma ner men ändå ha rätt hyfsade muskler och definition och kanske lite bättre tits än vad han har, men ist för att alltid vara lite "större" och biffigare ha en mer atletisk kropp:
https://instagram.com/p/BYudeGfBkgo/

Senast redigerad av moderato den 2018-01-20 klockan 16:22.
moderato är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)