Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-03, 13:41   #46
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Aldrig hört någon kvinna uttrycka något om hur mycket de gillar mina vader,däremot komenterar män mina vader med lite ojämna mellanrum,innebär detta att mina vader är lite gay?
Om det är peddo-gubbar så kanske.
Tror att män och kvinnor attraheras av ganska lika saker, fast för män är det mer beundran än sexuellt tilldragande. Eller män beundrar det kvinnor tycker är sexy, kanske man ska säga.
Kanju vara så att kvinnor tänder på det som män beundrar också...hmm.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 14:04   #47
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 078
Jag har breda axlar, gammal simmare, trådsmala armar, rejäl bröstkorg och bred rygg. Stor penis dessutom. Dock sitter den inte på överkroppen även om den petar på naveln vid erektion. Jag är glad att jag har en flickvän i dagsläget som älskar mig trots mina fel och brister, eller tack vare dem kanske. Jävlar vad klyschigt och vidrigt det där lät...
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 15:21   #48
Benny Carlsson
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 97
Undra om underkroppsstyrka hos kvinnor avgör, eller åtminstone korrelerar med, hur attraktiva kvinnor anses av män.

Det gör det nog.
Benny Carlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 15:45   #49
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson Visa inlägg
Undra om underkroppsstyrka hos kvinnor avgör, eller åtminstone korrelerar med, hur attraktiva kvinnor anses av män.

Det gör det nog.
Min uppfattning är att män som inte har hängt på träningsforum vill ha pinnsmala ben på tjejer, medan män som hängt på träningsforum vill ha tjejer med lår som ekstockar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 16:25   #50
Benny Carlsson
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 97
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Min uppfattning är att män som inte har hängt på träningsforum vill ha pinnsmala ben på tjejer, medan män som hängt på träningsforum vill ha tjejer med lår som ekstockar.
Du har en viss poäng, men att killar föredrar större tjejer än vad tjejerna tror är idealet har visats i flera undersökningar och det är ju bara att jämföra modellindustrin som utgår från homosexuella mäns och kvinnors ideal, med de kvinnor som män har som ideal är större.

Googlar efter träffar på Flashback för ett vettigt, spretigt sample av män där inte allihop är hjärntvättade av fitnessmaffian och King Grub, och genomsnittet verkar vara signifikant större än pinnsmalt: https://www.flashback.org/t2602376p2

Enligt irl-erfarenheter så verkar äldre generationer (50+?) föredra smalare kvinnor. När jag skulle lära ingift släkting söka på thepiratebay dök det upp en bild på en smal tjej som dallrade på rumpan, och han uttryckte sig ungefär "Det är ju bara en massa fett" till en kvinna vars utseende skulle uppskattats både på Kolozzeum och Flashback, och inom kultursvängen, bland fotbollsgrabbarna, och ja ... hela samhället förutom den minoritet som tänder på magra kvinnor. Fett på höft och rumpa är ju själva definitionen av kvinnlighet, påstås det här och där, och magra kvinnor är inget att ha.


Varför tänder män som tränar på muskulösa kvinnolår? Byst och rumpa är centrala delar i sexakten hos många, så dem förstår jag. Men what's up with låren? De är ju trevliga att handskas med, generellt (titta på, känna på, ha i knät), men man kommer ju liksom ingen stans med dem. Ja, man befinner sig mellan kvinnoben i många sexställningar men de är väl inte ett målobjekt likt de andra områdena?


Killar, tänder ni på muskulösa/vältränade lår och var går gränsen för när det är för mycket muskler? Samt: hur får man utlopp för denna perversa böjelse irl (alltså annan metod än onani)? Och det går nog att förklara utan att skriva porrnoveller och använda könsord. Tycker att det är tillräckligt nära topic för att tas här.
Benny Carlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 16:29   #51
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson Visa inlägg
Varför tänder män som tränar på muskulösa kvinnolår?
För vi har blivit utsatta för det. Hade jag levt med bushmän i tre år hade jag till slut tyckt bushkvinnor var det sexigaste på jorden. Krångligare är det inte.


Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson Visa inlägg
Killar, tänder ni på muskulösa/vältränade lår och var går gränsen för när det är för mycket muskler?
Det finns ingen övre gräns.

Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson Visa inlägg
Samt: hur får man utlopp för denna perversa böjelse irl (alltså annan metod än onani)]?
Det skulle väl vara att jag skickar tafatta raggmail varje gång jag ser en tjej med såna lår på Happy Pancake.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 15:52   #52
poppen11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 167
Är det någon som faktiskt tror detta samband handlar om styrka?
Det skulle alltså innebära att styrkelyftare är attraktivare än bodybuilders... pfft.
poppen11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 16:08   #53
poppen11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 167
Hm, blev nyfiken nu.

Är det någon som känner till en studie som undersökt just styrka? Då tänker jag mig exempelvis att kvinnorna får information hur stark en man är jämfört med andra män och ifall denna information påverkar attraktionen. Alternativt en jämförelse mellan bb och styrkelyftare?
poppen11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 11:04   #54
thebandit
Registered User
 
thebandits avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 223
Citat:
Ursprungligen postat av poppen11 Visa inlägg
Är det någon som faktiskt tror detta samband handlar om styrka?
Det skulle alltså innebära att styrkelyftare är attraktivare än bodybuilders... pfft.
Citat:
Ursprungligen postat av poppen11 Visa inlägg
Hm, blev nyfiken nu.

Är det någon som känner till en studie som undersökt just styrka? Då tänker jag mig exempelvis att kvinnorna får information hur stark en man är jämfört med andra män och ifall denna information påverkar attraktionen. Alternativt en jämförelse mellan bb och styrkelyftare?
Kvinnor bryr sig inte om siffror/fakta/logik.

Det handlar om uppskattad styrka utifrån utseende.
thebandit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 11:09   #55
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit Visa inlägg
Kvinnor bryr sig inte om siffror/fakta/logik.

Det handlar om uppskattad styrka utifrån utseende.
Men poppen ställer en intressant fråga...
Om kvinnor ser två män lyfta skrot, blir hon mer tänd på den som lyfter mer? Eller är det bara utseendet som gäller?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 11:45   #56
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
För vi har blivit utsatta för det. Hade jag levt med bushmän i tre år hade jag till slut tyckt bushkvinnor var det sexigaste på jorden. Krångligare är det inte.




Det finns ingen övre gräns.



Det skulle väl vara att jag skickar tafatta raggmail varje gång jag ser en tjej med såna lår på Happy Pancake.
Det fetade, +1! Jag skulle inte ta illa upp för ett PM med länk till ett "klipp" med en kvinna med extremt muskulösa ben, typ melodrom cyklist. (Men det kanske är ett regelbrott föresten?)

Hur som helst, det är passande i sammanhanget att killar tränar mest överkropp för att spänna sig, och så gillar kvinnor det. Dessutom tränar kvinnor ben och rumpa för att de tror att de ska bli mindre vilket är det motsatta, men killar gillar det.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol

Senast redigerad av ARMSTARK den 2018-01-08 klockan 11:50.
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 11:50   #57
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Det fetade, +1! Jag skulle inte ta illa upp för ett PM med länk till ett "klipp" med en kvinna med extremt muskulösa ben, typ melodrom cyklist. (Men det kanske är ett regelbrott föresten?)
Forumet brukar vara väldigt tillåtande med naken hud. Skulle tro att det bara är att länka på!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 11:55   #58
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Forumet brukar vara väldigt tillåtande med naken hud. Skulle tro att det bara är att länka på!
Kollade reglerna för säkerhets skull, det är inte ett regelbrott.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 13:30   #59
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Aldrig hört någon kvinna uttrycka något om hur mycket de gillar mina vader,däremot komenterar män mina vader med lite ojämna mellanrum,innebär detta att mina vader är lite gay?
I mitt fall är det inte ens ojämna mellanrum, det är varje gång jag tränar med shorts. MÅNGA män har kommenterat mina vader, men aldrig någon tjej. Jag är väldigt säker på att det är något platoniskt homoerotiskt i just vaderna.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 13:42   #60
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
I mitt fall är det inte ens ojämna mellanrum, det är varje gång jag tränar med shorts. MÅNGA män har kommenterat mina vader, men aldrig någon tjej. Jag är väldigt säker på att det är något platoniskt homoerotiskt i just vaderna.
Tror mer att det är lättare att ge komplimanger till andra av samma kön. Lätt att det uppfattas som att man stöter om man ger komplimanger till andra könet, att man uppfattas som allmänt flirtig osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)