Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-11, 21:41   #241
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL Visa inlägg
Åh jag tror inte att du missade det...
Vad tillförde den där kommentaren, om du får säga det själv?
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-11, 22:09   #242
RagnarÖhman
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 300
Att du inte missade det?
RagnarÖhman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-11, 22:33   #243
Frågenarkomanen
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 177
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Känns inte direkt som någon mening, inte i denna tråden när ni redan sitter med taggarna utåt. Sedan har jag inte hunnit bygga någon nämnvärd massa, men jag är på gång, och vet exakt hur jag ska komma dit. Jag lägger min energi på det nu.

Kan väl säga att jag mest är ute efter en strandkropp, en smal midja med bra "V" form.

Tanken var hela tiden att se ut som en fitness-modell om du förstår vad jag menar.
Har många år kvar, men det är en rolig resa!

Vi avslutar där
Bara så att du vet...: för oss utomstående består "SL-maffian" av seriösa idrottsmän och ni "body fitness strandkropp"-killar är för oss riktiga människor "bunch of pu**ies" som beter er som ett gäng pilska honor / feminiserade offer...no offence mannen, men det är så sjukt töntigt att träna bara för att se bra ut och ni drar skam över hela det manliga släktet genom era fasoner....

Snacka om att vara en skamfläck för evolutionen.

Senast redigerad av Frågenarkomanen den 2014-07-11 klockan 22:34.
Frågenarkomanen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-11, 22:41   #244
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av frågenarkomanen Visa inlägg
bara så att du vet...: För oss utomstående består "sl-maffian" av seriösa idrottsmän och ni "body fitness strandkropp"-killar är för oss riktiga människor "bunch of pu**ies" som beter er som ett gäng pilska honor / feminiserade offer...no offence mannen, men det är så sjukt töntigt att träna bara för att se bra ut och ni drar skam över hela det manliga släktet genom era fasoner....

Snacka om att vara en skamfläck för evolutionen.
3/10
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-11, 22:54   #245
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Frågenarkomanen Visa inlägg
Bara så att du vet...: för oss utomstående består "SL-maffian" av seriösa idrottsmän och ni "body fitness strandkropp"-killar är för oss riktiga människor "bunch of pu**ies" som beter er som ett gäng pilska honor / feminiserade offer...no offence mannen, men det är så sjukt töntigt att träna bara för att se bra ut och ni drar skam över hela det manliga släktet genom era fasoner....

Snacka om att vara en skamfläck för evolutionen.
Du är medveten om att du talar om hela fitness/bodybuilding rörelsen, placerar in dom i ett fack av fjollor som tränar för att se bra ut? Det är ju precis det som det handlar om! Att få en komplett fysik, och snälla du. Jag kan inte förstå hur det någonsin skulle kunna anses feminint?

Själv tycker jag men's physique är otroligt grymt och hoppas det är här för att stanna, självklart har dom herrarna mer än en vanlig strandkropp, men principen är ju densamma som byggning, en komplett genomarbetad fysik.

Jävlar vad tröttsamt med en "matcho-lyftare" som bara slänger ur sig lite tomma ord. Förresten handlar det inte om utseendefixering utan utseende-medvetenhet. Man är mån om hur man ser ut helt enkelt + ser kroppen som ett konstverk, en tavla.

Förra årets vinnare av MF.
http://www.nicklagard.se/ElemImage/Orig/Mikael11(1).jpg

Senast redigerad av justblaze den 2014-07-11 klockan 22:57.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-11, 23:13   #246
bakka
Registered User
 
bakkas avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 186
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Du är medveten om att du talar om hela fitness/bodybuilding rörelsen, placerar in dom i ett fack av fjollor som tränar för att se bra ut? Det är ju precis det som det handlar om! Att få en komplett fysik, och snälla du. Jag kan inte förstå hur det någonsin skulle kunna anses feminint?

Själv tycker jag men's physique är otroligt grymt och hoppas det är här för att stanna, självklart har dom herrarna mer än en vanlig strandkropp, men principen är ju densamma som byggning, en komplett genomarbetad fysik.

Jävlar vad tröttsamt med en "matcho-lyftare" som bara slänger ur sig lite tomma ord. Förresten handlar det inte om utseendefixering utan utseende-medvetenhet. Man är mån om hur man ser ut helt enkelt + ser kroppen som ett konstverk, en tavla.

Förra årets vinnare av MF.
http://www.nicklagard.se/ElemImage/Orig/Mikael11(1).jpg
Precis det du gör med styrkelyftare ffs!!!
bakka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-11, 23:29   #247
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Alltså, det här är ju mest bara uppenbart trollbete men jag tror faktiskt inte att de flesta vuxna personer på det här forumet egentligen bryr sig speciellt mycket om varför någon annan tränar. Om en person når sina mål blir jag ärligt talat glad även om den personen har mål som är helt annorlunda än mina eller som jag rentav tycker är löjliga. So what liksom? Det är ju inte mina mål! Vem är jag att pracka på någon annan mina värderingar och framförallt i ett ämne som trots allt är ganska banalt?

(Givetvis utesluter inte detta att vi kan ha hetsiga diskussioner om det men det är sekundärt till större frågor såsom vilken håll man sätter toarullen åt.)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-11, 23:41   #248
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Alltså, det här är ju mest bara uppenbart trollbete men jag tror faktiskt inte att de flesta vuxna personer på det här forumet egentligen bryr sig speciellt mycket om varför någon annan tränar. Om en person når sina mål blir jag ärligt talat glad även om den personen har mål som är helt annorlunda än mina eller som jag rentav tycker är löjliga. So what liksom? Det är ju inte mina mål! Vem är jag att pracka på någon annan mina värderingar och framförallt i ett ämne som trots allt är ganska banalt?

(Givetvis utesluter inte detta att vi kan ha hetsiga diskussioner om det men det är sekundärt till större frågor såsom vilken håll man sätter toarullen åt.)
m-m-men du måste ju vara alfa!!!! tunga vikter och skäg!!!
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-11, 23:42   #249
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Alltså, det här är ju mest bara uppenbart trollbete men jag tror faktiskt inte att de flesta vuxna personer på det här forumet egentligen bryr sig speciellt mycket om varför någon annan tränar. Om en person når sina mål blir jag ärligt talat glad även om den personen har mål som är helt annorlunda än mina eller som jag rentav tycker är löjliga. So what liksom? Det är ju inte mina mål! Vem är jag att pracka på någon annan mina värderingar och framförallt i ett ämne som trots allt är ganska banalt?

(Givetvis utesluter inte detta att vi kan ha hetsiga diskussioner om det men det är sekundärt till större frågor såsom vilken håll man sätter toarullen åt.)
Får faktiskt lov att hålla med, surkarten ovanför dig är knappt värt att läsa vad han skriver.

Men visst är det som du säger, man kan bli väldigt glad för andras framgång trots att själva sporten inte tilltalar en. Kollar och följer ganska många bodyfitness+bikini fitness tjejer mest för att jag tycker det är roligt, även om fysiken inte tilltalar mig på en kvinna så är det kul att se dom kämpa och resan dit.

En liten rolig sak bara som jag märkt är att i era journaler, då är det många som typ "Bra böj!! Härlig bänk!!" Sen har personen typ gjort ett riktigt skitpass. Tycker det är mycket ryggdunk och "ser bra ut" på kolo. Precis som att såfort man är lite kritisk så blir man ett "forum ass"

Senast redigerad av justblaze den 2014-07-11 klockan 23:44.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 01:55   #250
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
En liten rolig sak bara som jag märkt är att i era journaler, då är det många som typ "Bra böj!! Härlig bänk!!" Sen har personen typ gjort ett riktigt skitpass. Tycker det är mycket ryggdunk och "ser bra ut" på kolo. Precis som att såfort man är lite kritisk så blir man ett "forum ass"
Jaha? Vad är problemet med ifall nu någon skulle få lite positiva kommentarer då? Man ska bara få beröm då man sätter personbästa kanske? Eller det kanske är så att man bara borde berömma de som är bättre/starkare/större än man själv är?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 06:11   #251
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jaha? Vad är problemet med ifall nu någon skulle få lite positiva kommentarer då? Man ska bara få beröm då man sätter personbästa kanske? Eller det kanske är så att man bara borde berömma de som är bättre/starkare/större än man själv är?
+1.........-1........=0
Men visst är det nog att föredra, att ge komments, som ibland är ryggdunkar å allmänt, possitivt ljug, för att försöka peppa/stödja personen. Även fast kritik ibland gör detta bättre, på vissa personer. Men då IRL. Samt då också konstruktiv kritik.

Att bara slänga/skriva ur sig något här på kollo, är så enkelt och utan direkt ansvar, så många missbrukar dessa konventioner.

Men på det stora hela, så sanerar vi själva detta, rätt så bra......genom vissa som självmant tagit på sig dessa uppdrag.

ha det bäst alla här......Med vänlig hälsning/
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 07:09   #252
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
även om fysiken inte tilltalar mig på en kvinna
Det är OK, det är 2014, man får lov att gilla pojkar istället.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 07:41   #253
Kvicksilver
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 678
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Att få en komplett fysik...

Själv tycker jag men's physique är otroligt grymt...

Man är mån om hur man ser ut helt enkelt + ser kroppen som ett konstverk, en tavla.
Jag håller på med byggning i förhoppning om att tävla någon dag.

Det handlar om att få en komplett fysik för att tävla i byggning och har inget att göra med att få en komplett fysik i allmänhet. En byggarkropp gör ju att man suger i alla andra sporter, att man har skitsvårt att hitta kläder som sitter bra (redan ett problem för lila mig) och ingen runt omkring har någon som helst förståelse för det man hålller på med.

Men's physique är inte imponerande på något plan. Ett gäng vältränade unga grabbar med små hjärnor och stora egon.

Prio ett för min träning är att må bra och att ha en väl fungerande atletisk kropp. Det estetiska är underordnat. Byggarkropp gör ju att man ser ut som en amerikan som handlat på Dressman hur man än bär sig åt. Inga av de byggare jag träffat talar om sin kropp som ett konstverk.

Tack för en kul trolltråd.
Kvicksilver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 08:40   #254
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av Kvicksilver Visa inlägg
Jag håller på med byggning i förhoppning om att tävla någon dag.

Det handlar om att få en komplett fysik för att tävla i byggning och har inget att göra med att få en komplett fysik i allmänhet. En byggarkropp gör ju att man suger i alla andra sporter, att man har skitsvårt att hitta kläder som sitter bra (redan ett problem för lila mig) och ingen runt omkring har någon som helst förståelse för det man hålller på med.

Men's physique är inte imponerande på något plan. Ett gäng vältränade unga grabbar med små hjärnor och stora egon.

Prio ett för min träning är att må bra och att ha en väl fungerande atletisk kropp. Det estetiska är underordnat. Byggarkropp gör ju att man ser ut som en amerikan som handlat på Dressman hur man än bär sig åt. Inga av de byggare jag träffat talar om sin kropp som ett konstverk.

Tack för en kul trolltråd.
Underbart balanserad och ärlig syn!
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 08:54   #255
Morty
Registered User
 
Mortys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 7 397
Citat:
Ursprungligen postat av Kvicksilver Visa inlägg
Jag håller på med byggning i förhoppning om att tävla någon dag.

Det handlar om att få en komplett fysik för att tävla i byggning och har inget att göra med att få en komplett fysik i allmänhet. En byggarkropp gör ju att man suger i alla andra sporter, att man har skitsvårt att hitta kläder som sitter bra (redan ett problem för lila mig) och ingen runt omkring har någon som helst förståelse för det man hålller på med.

Men's physique är inte imponerande på något plan. Ett gäng vältränade unga grabbar med små hjärnor och stora egon.

Prio ett för min träning är att må bra och att ha en väl fungerande atletisk kropp. Det estetiska är underordnat. Byggarkropp gör ju att man ser ut som en amerikan som handlat på Dressman hur man än bär sig åt. Inga av de byggare jag träffat talar om sin kropp som ett konstverk.

Tack för en kul trolltråd.
Du vill alltså bli ful, så att du kan ha kläder som sitter fult och dessutom suga på alla andra sporter, endast för att du tycker att de som ser jävla vältränade ut men med mindre muskler (dvs ser betydligt mer normala och attraktiva ut) är puckade egoister???
__________________
Fysioterapeut, triathlet och coach i uthållighetsidrott. Ironman PB: 9:28.
Uthållighetsträning
Uthållighetscoaching
Bilder ur min vardag
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Morty är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)