Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-02-14, 14:09   #3571
Friborgaren
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 16
Märke: SmartSupps

Smak: Casein - Vanilj
Betyg: 5/10

Det här måste vara det mest smakneutrala proteinpulvret jag någonsin provat, tillräckligt med "vaniljsmak" för att ta bort den naturella kaseinsmaken men inte tillräckligt för att faktiskt smaka vanilj.
Inte på något vis äckligt men extremt neutralt till smaken.
Friborgaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-15, 19:01   #3572
Klistergeten
Registered User
 
Klistergetens avatar
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 63
Citat:
Ursprungligen postat av Friborgaren Visa inlägg
Märke: SmartSupps

Smak: Casein - Vanilj
Betyg: 5/10

Det här måste vara det mest smakneutrala proteinpulvret jag någonsin provat, tillräckligt med "vaniljsmak" för att ta bort den naturella kaseinsmaken men inte tillräckligt för att faktiskt smaka vanilj.
Inte på något vis äckligt men extremt neutralt till smaken.
Mäh? Själv tyckte jag deras proteinpulver var riktigt bra för att vara så billigt, chokladsmaken var bra och ffa vaniljsmaken som jag tycker påminner om Ris a la malta!

Dock skall tilläggas att det är deras vassle jag testat, kanske skiljer sig? Dessutom kommer jag, precis som vicarious, från en bytta av Leaders (som är så svagt att mjölk känns som en stark dryck) så möjligt att mina smaklökar är överkänsliga för tillfället :p
Klistergeten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-15, 19:49   #3573
Friborgaren
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av Klistergeten Visa inlägg
Mäh? Själv tyckte jag deras proteinpulver var riktigt bra för att vara så billigt, chokladsmaken var bra och ffa vaniljsmaken som jag tycker påminner om Ris a la malta!

Dock skall tilläggas att det är deras vassle jag testat, kanske skiljer sig? Dessutom kommer jag, precis som vicarious, från en bytta av Leaders (som är så svagt att mjölk känns som en stark dryck) så möjligt att mina smaklökar är överkänsliga för tillfället :p
Ja, jag tyckte att det var ovanligt smaklöst och tråkigt faktiskt, har på känn att det blir en hyllvärmare tyvärr. Deras vassle har jag dock inte prövat, men rent generellt så smakar ju vassle bättre än kasein.
Friborgaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 13:47   #3574
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Jag har tänkt gå över till naturell smak på vasslepulver för att dra ner på färgämnen och sötningsmedel. Jag inser att det inte kommer smaka mumma men det är ett mindre problem. Någon som har erfarenhet av naturell smak och isf vilket märke/vilken sort?
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 17:10   #3575
Max
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 116
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Jag har tänkt gå över till naturell smak på vasslepulver för att dra ner på färgämnen och sötningsmedel. Jag inser att det inte kommer smaka mumma men det är ett mindre problem. Någon som har erfarenhet av naturell smak och isf vilket märke/vilken sort?
Jag har använt 3-4 olika märken och smakmässigt har det inte skiljt mycket alls. Star Nutrition Whey-80 klumpar sig mycket men har en bra förslutning på förpackningen.
Max är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 22:44   #3576
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Pröva med lite kakao till naturell,kanske smakar bättre då.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-24, 16:27   #3577
Friborgaren
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 16
Märke: MyProtein

Smak: Impact Whey Protein

Har under en period prövat mig igenom en hel del av MyProteins smaker och kan sammanfatta det hela som att de flesta av deras smaker är allt för svaga för min smakpalett.

Av de som jag tyckte var bra så var följande:
Natural Chocolate, Chocolate Coconut, Chocolate Brownie, Pecan Pie, Strawberry Cream, Blueberry, Blueberry Cheesecake och Marzipan.

De som saknade allt för mycket smak var:
Strawberry Jam Roly Poly, Apple Crumble & Custard, Tiramisu, Natural Banana, Natural Vanilla, Natural Strawberry, Banana, Chocolate Nut, Chocolate Smooth, Vanilla, Latte, Mocha, Sticky Toffee Pudding, Chocolate Caramel, Chocolate Banana, Salted Caramel, Stracciatella och Coconut.

De som var rentav äckliga var:
Banoffee och White Chocolate.

Chocolate Peanutbutter vet jag inte var jag ska placera, lite småäcklig men ändå god!
Friborgaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 18:45   #3578
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Om det är någon som brukar köpa SmartSupps från GG så kan jag meddela att dom har gjort om sitt pulver.

Nu är proteinhalten bara 67-70% (beroende på smak) och mängden kolhydrater ligger på 11.3-12.7g.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 18:51   #3579
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Om det är någon som brukar köpa SmartSupps från GG så kan jag meddela att dom har gjort om sitt pulver.

Nu är proteinhalten bara 67-70% (beroende på smak) och mängden kolhydrater ligger på 11.3-12.7g.
Såg det, men visste inte att det var nytt. Antog att det alltid varit så. Tänkte köpa när jag såg priset men läste innehållsförteckningen och skippade.

Body Science är ganska prisvärt nu med rabattkod från katalogen. Utan tvekan godaste lågprisvasslet.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 18:53   #3580
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Såg det, men visste inte att det var nytt. Antog att det alltid varit så. Tänkte köpa när jag såg priset men läste innehållsförteckningen och skippade.


Förut låg det kring 75-78%, så jag köpte det ibland när det var prissänkt. Nu kommer man nog aldrig köpa det fast det smakar ju säkert bättre nu!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 19:10   #3581
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Om det är någon som brukar köpa SmartSupps från GG så kan jag meddela att dom har gjort om sitt pulver.

Nu är proteinhalten bara 67-70% (beroende på smak) och mängden kolhydrater ligger på 11.3-12.7g.
Kul att höra. Blev så glad när det var billigt. Får hem några kilo imorgon! Klämmer väl i mig det ändå.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 19:25   #3582
Friborgaren
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 16
Märke: Body Science

Smak: Casein - Cinnamon Bun
Betyg: 7.5/10

Strået vassare än Star Nutritions motsvarighet, men något "saknas" för att det ska smaka riktigt bra i mitt tycke, kanske lite för mesig i smaken - men helt okej.
Inte deras bästa smak på kasein.
Friborgaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 20:32   #3583
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Pröva med lite kakao till naturell,kanske smakar bättre då.
Smakade inte så farligt. Som utspädd välling ungefär.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-28, 17:19   #3584
peliqan
Registered User
 
peliqans avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 255
Star Nutrion Whey 80 Cookies and cream
6/10
Ingen höjdare, svårt att definera smaken tycker jag. Som nån slags manipulerad vanilj typ. Köper inte igen.

Star Nutriion Whey 80 Aplesinchoklad

3/10
Inte alls bra. Gillar ändå romerska bågar men kanske är att det inte gör sig i flytande form?
peliqan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-10, 21:22   #3585
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
MyProtein har alltså på riktigt en produkt som heter "Hydrolyserat Kollagenprotein".
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)