Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-19, 19:00   #1
ozzian
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: Marhult
Inlägg: 906
Hur mycket träning klarar kroppen?

Jag har ju min dagbok, om nån vill se?

jag har problem med hjärtat och inväntar operation, men läkaren säger att jag bara kan träna på.
dock så är vilopulsen 140 vissa dagar o då orkar jag ej så mycket, men hittills iår så har det varit helt ok.

frågan ställs då jag tycker inte jag har något tryck kvar, och givetvis vet jag att träning varje dag tar på energin och samtidigt har jag fått fasta för elkonvertering på hjärtat var 4-5e dag så de dagarna har jag ej fått i mig tillräckligt.

men jag tycker jag kör väldigt låga vikter men samtidigt rätt så hög volym?

så frågan är, ska jag köra på så kanske det släpper eller ska jag lägga in enbart löpband var 4e dag, nu kör jag push,pull, ben, sen samma igen , ingen vilodag.

min träning går väldigt mycket på känsla men samtidigt vill jag så mycket, nu säger känslan: vila , kanske 2-3 dagar?
huvudet säger kör på, ska man bli fin så får man lida pin!

åsikter?
ozzian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 19:18   #2
Punk
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 31
Var försiktig om du har problem med hjärtat, förhoppningsvis gör operationen att du blir återställd och då kan du ev börja köra på rejält, på inrådan av läkare förstås. Ser ingen vinst i att bara köra på och tänka ”vill man vara fin får man lida pin”. Var rädd om dig ist och lyssna på kroppen och vila om den säger det. Nån eller några vilodagar ibland är inte helt dumt och kanske till och med är vad som behövs för att få tillbaka trycket.. Var rädd om dig och hoppas du får opereras snart!!
Punk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 20:22   #3
ozzian
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: Marhult
Inlägg: 906
ok, tack!

läkaren säger ju kör på, så får känna efter i morgon
ozzian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 20:32   #4
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Vad är det du har för problem med hjärtat? Extra nervbana eller?
Grymt obehagligt låter det som med så hög vilopuls emellanåt. Hade själv varit alldeles för nojig för att våga träna särskilt mycket om jag hade varit i liknande läge.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 21:23   #5
Punk
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 31
Citat:
Ursprungligen postat av ozzian Visa inlägg
ok, tack!

läkaren säger ju kör på, så får känna efter i morgon
Har du pratat med läkaren ska du nog lite mer på hen än mig! Men vet läkaren hur mycket du tränar, hen kanske tror att du tränar 2-3ggr/vecka? Men som sagt, kör på det du känner att du orkar om läkaren sagt att du kan köra! Var försiktig dock och låt kroppen och inte knoppen bestämma när det är dags att vila!
Punk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 14:02   #6
ozzian
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: Marhult
Inlägg: 906
jo , det var flimmer och fladder, opererades i oktober sedan dess endast fladder.

och läkaren vet exakt hur jag tränar, endast bryta gav obehag, inga problem för hjärtat.

Nu löste sig detta för tillfället, fick ett ont knä idag, troligen träningsvärk efter torsdagens benpass, så det blir vila idag, ev kör jag löpbandet i morgon.

känns allt bra så kör jag som vanligt mån,tis onsdag, sen tar jag nya beslut.

tack för bollplanket!
ozzian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 20:11   #7
Punk
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 31
Ok, ja men om läkaren är med på tåget så är det väl bara köra på men var som sagt inte rädd för att lyssna på vad kroppen vill!!
Lycka till med träningen och framförallt operationen, hoppas det blir helt bra efteråt!! ����
Punk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 20:37   #8
ozzian
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: Marhult
Inlägg: 906
Citat:
Ursprungligen postat av Punk Visa inlägg
Ok, ja men om läkaren är med på tåget så är det väl bara köra på men var som sagt inte rädd för att lyssna på vad kroppen vill!!
Lycka till med träningen och framförallt operationen, hoppas det blir helt bra efteråt!! ����
Tack, kändes bra idag igen
ozzian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 23:14   #9
Punk
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 31
Härligt, hoppas det fortsätter kännas bra!!
Punk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)