Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-17, 02:28   #16
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Ja men det kräver en bok eller en journal för att beskriva. Kodordet är adaptiv. Att träna med min natur, mitt övriga liv. Inte mot.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 07:28   #17
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Ungefär. Många olika sätt funkar för mig, kör det som känns bra för stunden.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 08:50   #18
PerLedin
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 689
Jag är nöjd på så sätt att jag tycker jag får rimliga resultat och jag har kul medans jag tränar.

På mitt numer väldigt blandade sätt har jag tränat sedan 25 års ålder (nu 33) kanske då verkligen kom ikapp mig och jag kände mig spritfet. Fram till 19 spelade jag fotboll och hockey, fortsatte med bägge på korpnivå (samt innebandy då och då), samt började klättra lite smått tills 22 då jag pajade knät och slutade med fotbollen (och innebandyn). Där började förfallet, som vände kring 25 då jag plågade mig till en hjälplig kondition genom löpning. Då upptäckte jag att det var rätt skönt när man är i någorlunda form, och att jag hade rätt lätt för det. Kompletterade sedermera med lite styrka, ett tag crossfit och efter flytten tillbaka norrut pyttelite längd.

Det som gnager är ju mitt knä samt tid/pengar: jag hade förmodlogen haft lite roligare per träningstimme om jag kunnat köra som 19 - 22, och hade inte korsbandet pajat hade jag kört på utan att fundera desto mer på det. Men jag tycker mycket om löpning, och styrka är ändå tidvis rätt kul men jagfår lite smådamp efter 45-50 minuter i gymmet om jag är själv.

Nu under vintern är det djävulst ostrukturerat, men
1 - 2 pass vardera styrka och löpning.
Försöker få in ett pass längdåkning
Ett pass vardera av korphockey och padel. Ibland tränar jag varje dag, men oftast blir det 5-6 pass i veckan, ibland dubbelpass.

På sommaren senast där jag var mer fokuserad än vanligt på löpningen fick gymmet nästan helt stå tillbaka.

Men jag får både leka, se ok ut naken och har för det mesta kul och äter obehindrat efter hunger. Hade jag hatat pengar lite mer hade jag väl skött styrkan via crossfit igen, men totalt sett trivs jag bra.
PerLedin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 09:04   #19
NickeSthlm
Registered User
 
NickeSthlms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 392
Är långt ifrån nöjd.

Är fruktansvärt varierande i mina träningsperioder, livet har alltid en förmåga att hamna emellan. Är 3-barnsfarsa och försöker hitta balans i familjeliv, arbetsliv och träningsliv. Ett helvete helt enkelt

Idag spelar jag innebandy 1-3 gånger i veckan. Vanligtvis 1 gång, ofta 2. Styrketräning blir 2-3 gånger i veckan när jag väl är igång. Får ofta till mina 2 pass under veckan men bommar helgens pass. Uppläggsmässigt så har jag större delen kört helkroppspass. Det passar mig rätt bra och får jag bara till 2 pass under veckan så har iaf hela kroppen tränats.

Är långt ifrån stor, vältränad eller rippad om man jämför mot många andra här. Väger i dagsläget runt 90kg på mina 189cm och armarna mäter runt 37,5-39cm (39cm när jag väl kommer in i mina träningsperioder).

Var jag tränar är jag rätt nöjd med. Har ett mycket bra gym på jobbet så jag försöker få in en del lunchpass. Finns en del personer här som är oerhört träningsintresserade så de har sett till att utrusta gymmet ordentligt. Har även gymutrustning i garaget hemma med power cage, 2 bänkar, skivstång, hantlar, ez-bar och runt 200kg i vikter.

Det optimala jag vill nå är 3 styrketräningspass i veckan. Kör gärna på med mina helkroppspass. Har aldrig hittat något annat som verkligen känns rätt på 3 dagar, tar gärna emot glada tips Vill även nå 2 innebandy/motionspass i veckan.
NickeSthlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 09:08   #20
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Till 100% faktiskt
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 09:56   #21
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Är lite sökande just nu. Har tränat lite allt möjligt tidigare och inget alls i en ganska lång period (18-25) Ett tag fokuserade jag på motocross sedan kickboxning efter det så blev det styrkekyft i 6-7 år. Men med skador, långt till närmsta klubb och tidsbrist som farsa så lockar det inte lika mycket längre. Jag hann komma på hur jag behövde träna för att bli stark dock. Hög volym medel intensitet och fem pass i veckan. Detta ihop med mycket mat gav resultat.

Nu får jag se hur jag ska träna framöver. Just nu så blir det bänk tre dagar i veckan och kondis två. Har saknat kondisträningen. Så det är skoj. Fokus just nu blir att ha skoj med träningen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 10:45   #22
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 618
Nja.
Helt nöjd kommer jag aldrig bli eftersom jag är min egen största fiende när det kommer till självdisciplin.

Men med det åt sidan är jag rätt nöjd. Kör 3-6 pass/vecka, är skadefri och går fysiskt och psysiskt framåt om än sakta.
Tränar det jag känner för med långa och kortsiktiga mål och får in lite rolig pingis då och då.
Ligger viktstabil på runt 66 där jag trivs rätt bra.
Har accepterat att jag inte kommer att kunna lyfta riktigt tunga vikter inom överskådlig tid.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 11:42   #23
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Jag vet hur jag ska träna för bästa resultat för mig, men jag är samtidigt så beroende av hur jag mår från dag till dag att det sällan går att göra så som jag vill. Detta leder till mycket testande vilket i sin tur leder till mycket fuckaround.

Jag -tror- att jag börjar hitta någon form av system nu dock som gör att jag vet vad jag kan göra när t.ex. ryggen är helt åt helvete, men som ändå gör att det känns bra både fysiskt och psykiskt, och sen när ryggen känns okej och det istället är knäna som är sönder finns det en annan mall att följa.

Jag vet inte riktigt, det känns ofta hackigt, men några grundpelare har man ju hittat.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 12:19   #24
HenrikJ
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 633
Helst VILL jag ju inte träna alls, eller kanske nån kul bollsport 1-2 gånger i veckan på sin höjd Men hur jag SKA träna för bäst resultat har jag efter många år kommit ganska väl underfund med.
__________________
Who's a better lifter than the wind and more? /Roky Erickson
HenrikJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 12:37   #25
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Är lite sökande just nu. Har tränat lite allt möjligt tidigare och inget alls i en ganska lång period (18-25) Ett tag fokuserade jag på motocross sedan kickboxning efter det så blev det styrkekyft i 6-7 år. Men med skador, långt till närmsta klubb och tidsbrist som farsa så lockar det inte lika mycket längre. Jag hann komma på hur jag behövde träna för att bli stark dock. Hög volym medel intensitet och fem pass i veckan. Detta ihop med mycket mat gav resultat.

Nu får jag se hur jag ska träna framöver. Just nu så blir det bänk tre dagar i veckan och kondis två. Har saknat kondisträningen. Så det är skoj. Fokus just nu blir att ha skoj med träningen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Har du kommit fram till hur du kan öka i bänken?

Jag tycker din bänkpress-resa är intressant, det verkar att du tränar ungefär så seriöst som det går, så om du inte lyckas öka så har vi ett livs levande exempel mitt framför ögonen på oss på någon som har nått sitt genetiska max.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 13:29   #26
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har du kommit fram till hur du kan öka i bänken?

Jag tycker din bänkpress-resa är intressant, det verkar att du tränar ungefär så seriöst som det går, så om du inte lyckas öka så har vi ett livs levande exempel mitt framför ögonen på oss på någon som har nått sitt genetiska max.
Njae där är jag lite sökande. Men jag ska försöka bevisa motsatsen. Än är inte gubben slut!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 19:58   #27
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Jag är nästan helt nöjd. Korta intensiva pass i en crossfitbox ca 4 gånger i veckan, en tung basövning per pass och lite "lek" med kroppsviktsövningar.
Hård kampsportsträning 3-6 pass i veckan och ett par löppass i veckan. Ingen stress, ingen hets. Perfekt balans mellan "viktkåthet", rörlighet, ork och mental vila.
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 21:12   #28
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Vet nog hur jag egentligen vill träna nu, men kanske inte funnit receptet som vore bäst för mig för ökningarna är skrattretande. Hur som helst är 531 mitt go-to som jag trivs allra bäst med. Kan hålla passen tillräckligt korta för att passa in det i vardagen och tycker det är kul med uppstakade repsmål jag försöker nå varje pass. Tycker också det är lämpligt när jag sällan kan planera in träningen till specifika dar utan måste vara flexibel. Dock roligt att hoppa på nåt helt annorlunda mellan varven då det är lätt att öka i övningar man inte nöter på med pass efter pass. Kör nästan aldrig nåt planerat cardiopass men försöker hålla mig aktiv under fritiden så promenerar och cyklar istället för bil, klyver veden med yxa osv. Klyver 10-12 kubik varje vår så det får räknas som cardio. Blivit bättre på att undvika skador genom uppvärmning och rörelseträningar. Nackdelen är tiden det tar från själva lyften men återbetalningen ser jag i att slippa frånvaro.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 21:17   #29
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag har förresten visst kommit på hur jag vill träna. Jag vill köra skottkärra, skotta jord, mocka bajs, spika, skruva osv några timmar per dag. Tänkte inte på det först, tänkte inte utanför ramarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 21:53   #30
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
OT men riktigt bra tråd!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)