Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-05, 09:05   #226
CoKEmaN
Registered User
 
CoKEmaNs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Norrköping
Inlägg: 1 858
Ja, lumbalpunktion är inget man gör i onödan.
__________________
Nån måste lyfta vikterna, det kan lika gärna vara du!
CoKEmaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 07:58   #227
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
För skojs skull, det är lite udda hur en plötslig förändring verkligen märks. När jag vaknade idag så kändes vänsterfoten ganska konstig när jag steg ur sängen, och sen märker jag att jag har fått rätt mycket mer känsel i foten

Den där känslan som jag brukar beskriva som känslan efter att man har bränt tungan på hett kaffe/soppa/etc när borta just nu. Bra formdag verkar det som, vilket är inte helt ovälkommet eftersom det sedan någon månad har gått tillbaka lite (dock är det ju fortfarande oerhört mycket bättre jämfört när jag skrev som mest i den här tråden).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 11:11   #228
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 841
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
För skojs skull, det är lite udda hur en plötslig förändring verkligen märks. När jag vaknade idag så kändes vänsterfoten ganska konstig när jag steg ur sängen, och sen märker jag att jag har fått rätt mycket mer känsel i foten

Den där känslan som jag brukar beskriva som känslan efter att man har bränt tungan på hett kaffe/soppa/etc när borta just nu. Bra formdag verkar det som, vilket är inte helt ovälkommet eftersom det sedan någon månad har gått tillbaka lite (dock är det ju fortfarande oerhört mycket bättre jämfört när jag skrev som mest i den här tråden).
Gott! Bra att du hittade en fysio som ville arbeta med dig.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 13:15   #229
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Gott! Bra att du hittade en fysio som ville arbeta med dig.
Verkligen, har fått mitt liv tillbaka (nåja, fungera i vardagen i alla fall vilket absolut inte är att bagatellisera), en bit kvar tills jag kan börja träna normalt) tack vare fysion, vilket jag även framfört till denne

Just den här lilla förbättringen tror jag är "slump" eller "god dagsform" dock. Eller så är det inte det, vem vet
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 18:14   #230
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Alla förändringar som är till det bättre för dig är numera ett stort glädjeämne här på forumet. Kempa pooo, Bobinho!
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 19:49   #231
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Jaha då livar vi upp denna igen då :p

Uppsökte läkare på inrådan av sjukgymnasten för att kolla mitt finger (får ganska kraftig "obehagskänsla" typ blandning mellan domningar och "blodstopp" i mitt långfinger när man brukar vila en penna när man skriver).

Läkaren tog lite sedvanliga blodprover och ringde upp mig idag och frågade om min neurologiska utredning som inte var markerad som "avslutad" i systemet från neurologmottagningen. Hon ville återkoppla med detta till neurologen utifall att detta skulle vara relevant.

Även om jag uppskattar hennes driv, vilket såhär med facit i hand är jävligt sällsynt bland läkare som jag träffat så tror jag inte att det är fruktbart, då det är så lokalt och dessutom är precis just där jag vilar min penna (och massa annat, typ bestick och dylikt, det är ju ett väldigt användbart grepp ) som en student som skriver relativt mycket. Jag skulle tro att det är något lokalt tjafs, antingen typ någon mild form av compartment eller någon form av irritation/inflammation av X vävnad, nerv eller annan medicinsk greja.

Samtidigt så är ju min egna referensram för vad som är normalt helt förstörd av de här åren, kan nog egentligen inte längre avgöra vilka signaler från kroppen som är "farliga" och inte, eftersom jag spenderat så mycket tid och energi att snarare bara ignorera allt eller intala mig att det bara är en del av mina "diffusa" symptom. Så det skadar ju såklart inte att neurologen får ta del av denna "utveckling".

Vad gäller symptom i övrigt så har jag befunnit mig i en formsvacka i några månader, det är absolut inte i närheten av så illa som det har varit, men jag har också mått bättre. Fick en rejäl formsvacka under tentaperioden då man satt med en halv miljard böcker i oergonomisk sittställning och vred kroppen fram och tillbaka mellan böckerna. Så jag har börjat tänka mer på sitt-ergonomin och det har gett en liten förbättring.

Jobbar fortfarande vidare med sjukgymnasten för övrigt, dock har vi inte heller ändrat något i varken de övningar jag har blivit rekommenderad och inte heller i behandlingen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-12-10 klockan 19:51.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 00:01   #232
Ellinors
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 1
Hur går det för dig?
Ellinors är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)