Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-24, 10:34   #5911
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Anton det är så besynnerligt det här att du är så nere,men du gör ju iaf saker,du tar tag i problemen och försöker få dem lösta det är ju svinbra du visar ju klart och tydligt att du inte är ett offer som bara sitter nedkörd i skorna trots att du må vara nere!
Kan du kanske vända det här ganska kassa läget till något betydligt positivare? Kanske jobba med lite självstudier om just det du lider av och se om du kan hitta någon väg ut ur skiten själv på så vis?
Det är ju uppenbart att du är en person med driv i och du har definitivt förmånen att ha utrustats med en skalle för att läsa och lära så du kanske kan utnyttja det och se vart det kan ta dig?
Dock ett par varningens ord,ta det lugnt och ha inte bråttom!

Krya på dig nu!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-25, 09:43   #5912
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
vänd på steken, youtuba eller blogga om hur jävligt allt är! det var ju så jag började med mitt jäkla hus.. trodde ingen brydde sig och idag är det sveriges största byggblogg.. bara för att jag kräkts ur mig hur jävla jobbigt allt är hela tiden
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
do it, skapa en "fyfan så här jävla illa är det"-blogg eller kanal.. jag preppar lätt
Om jag får orken (och lusten finns där såklart) ska jag göra det! Blogg eller youtube, jag tycker även det är viktigt att lyfta psykisk ohälsa då det fortfarande trots allt som skrivs och hur utbrett det är är så skambelagt och de enorma fördomar som existerar mot människor med dessa diagnoser och då tänker jag i synnerhet på typ borderline/schizofreni och psykos.

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Anton det är så besynnerligt det här att du är så nere,men du gör ju iaf saker,du tar tag i problemen och försöker få dem lösta det är ju svinbra du visar ju klart och tydligt att du inte är ett offer som bara sitter nedkörd i skorna trots att du må vara nere!
Kan du kanske vända det här ganska kassa läget till något betydligt positivare? Kanske jobba med lite självstudier om just det du lider av och se om du kan hitta någon väg ut ur skiten själv på så vis?
Det är ju uppenbart att du är en person med driv i och du har definitivt förmånen att ha utrustats med en skalle för att läsa och lära så du kanske kan utnyttja det och se vart det kan ta dig?
Dock ett par varningens ord,ta det lugnt och ha inte bråttom!

Krya på dig nu!
Tack för dina varma ord!

Tanken slog mig för typ en vecka sedan att eftersom mottagningen typ misslyckats med alla interventioner dom utfört flera terapier även varit direkt negativa tänk om det är samma sak med medicinerna!? Jag har även utvecklat en rad biverkningar som är väldigt besvärande däribland skakningar och allra värst impotens (!).

Så jag bestämde mig för att sluta med mina mediciner för 5 dagar sedan, jag tänkte att hur mycket värre kan det bli. Jag hade ingen livslust och ja så mycket värre kan det nog inte vara. Så jag slutade! 2 första dagarna var ingen skillnad men sedan dess har jag kännt mig gladare, mer energisk och även haft lust att vara social. Det kan givetvis vara en tillfällighet eller placeboeffekt men jag hoppas och tror att så inte är fallet. Eventuella utsättningssymtom bör komma om 1-2 dagar, det är lite svårt att säga dock eftersom jag haft 3 olika läkemedel med diverse interaktioner. Men jag är beredd på även det!

Förändring är åtminstone bättre än att bara fortsätta ligga i sängen och so far har jag haft 2-3 dagar som kännt betydligt bättre än på kanske 3 månader.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 10:38   #5913
andeem
Registered User
 
andeems avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Gustavsberg
Inlägg: 3 303
Jag tror verkligen att det kan hjälpa dig att gå ut mer offentligt med det här än du redan gör här på Kolo. Tror mest på podcast med tillhörande blogg. Twittra också, det finns mycket bra folk på Twitter.

Att på egen hand sätta ut medicinerna känns lite våghalsigt, men den hjälp du hittills fått från vården låter ju väldigt bristfällig så kanske har du inte så mycket val. Men var inte rädd för att söka akut om det behövs.
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 10:46   #5914
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Om jag får orken (och lusten finns där såklart) ska jag göra det! Blogg eller youtube, jag tycker även det är viktigt att lyfta psykisk ohälsa då det fortfarande trots allt som skrivs och hur utbrett det är är så skambelagt och de enorma fördomar som existerar mot människor med dessa diagnoser och då tänker jag i synnerhet på typ borderline/schizofreni och psykos.
Hade varit awesome. Som du säger är det så mycket tabu osv över det, så du skulle kunna nå fram i bruset som sjutton. Finns inget bättre än att läsa eller följa någon som verkligen lever i det eller har levt i något sådant, istället för hittepåtyckare.

Jag tycker du är grym som postar lite status här på kolo rentav, det skapar insikt i vilken jäkla kamp du får kriga dig igenom. Kämpa på!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 14:19   #5915
Myrna
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 1
Hej!
Om jag förstått saken rätt så väntar du på utredning för borderline? Jag fick diagnosen för typ ett halvår sedan efter att ha haft problem med psykisk ohälsa i typ tio år. Om du vill veta mer om diagnosen eller prata av dig eller vad som helst är det bara att höra av dig! Jag pratar gärna med dig! Maila isåfall myrnis_1@hotmail.com. Obs fattar verkligen om du inte har lust eller orkar! Kram!
Myrna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 19:52   #5916
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kom å tänka på dig när jag såg denna tuben... skägget är likt iaf och du är ju gejmer du med. Du borde börja köra twitch mm =). Ger mig fan på att du kan bli grymt känd och snuskrik på det.

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-04, 23:58   #5917
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av andeem Visa inlägg
Jag tror verkligen att det kan hjälpa dig att gå ut mer offentligt med det här än du redan gör här på Kolo. Tror mest på podcast med tillhörande blogg. Twittra också, det finns mycket bra folk på Twitter.

Att på egen hand sätta ut medicinerna känns lite våghalsigt, men den hjälp du hittills fått från vården låter ju väldigt bristfällig så kanske har du inte så mycket val. Men var inte rädd för att söka akut om det behövs.
Ja jag tror det hade varit givande, är dock lite tveksam då jag är tämligen rädd att det ska påverka min karriär (när jag kan återgå i arbete). Våghalsigt absolut, men desperata situationer kräver desperata åtgärder, se nedan för hur det gick med medicinerna.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hade varit awesome. Som du säger är det så mycket tabu osv över det, så du skulle kunna nå fram i bruset som sjutton. Finns inget bättre än att läsa eller följa någon som verkligen lever i det eller har levt i något sådant, istället för hittepåtyckare.

Jag tycker du är grym som postar lite status här på kolo rentav, det skapar insikt i vilken jäkla kamp du får kriga dig igenom. Kämpa på!
Tack man!

Citat:
Ursprungligen postat av Myrna Visa inlägg
Hej!
Om jag förstått saken rätt så väntar du på utredning för borderline? Jag fick diagnosen för typ ett halvår sedan efter att ha haft problem med psykisk ohälsa i typ tio år. Om du vill veta mer om diagnosen eller prata av dig eller vad som helst är det bara att höra av dig! Jag pratar gärna med dig! Maila isåfall myrnis_1@hotmail.com. Obs fattar verkligen om du inte har lust eller orkar! Kram!
Tack för erbjudandet! Hoppas du mår bättre idag och att du får den hjälp du behöver.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Kom å tänka på dig när jag såg denna tuben... skägget är likt iaf och du är ju gejmer du med. Du borde börja köra twitch mm =). Ger mig fan på att du kan bli grymt känd och snuskrik på det.

Ja det var rätt likt! Streamade faktiskt för några månader sedan när jag spelade classic WoW.


Nu har det gått en tid sedan jag satte ut medicinerna och jag började som sagt må bättre psykiskt redan efter några dagar utan dom och det har hållt i sig! Bortsett från avtändningseffekter från helvetet mår jag psykiskt bra mycket bättre. Helt galet vilket symtom jag fick på utsättningen, feberkänslor, huvudvärk, brutala mardrömmar som väckte mig stup i kvarten, extrema svettningar, klåda och en del annat. Min läkare ska ringa mig om två dagar, ska bli intressant att se vad hon säger och om hon har någon förklaring.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 00:27   #5918
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
grymt, har flera goda vänner som bara bytte märke på medicinerna och började genast må bättre... be mig inte förklara hur. Välkommen tillbaka oavsett, men skynda långsamt nu hörru... inge Anton All in's (ännu)
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 07:50   #5919
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Min flickvän bröt sin antideppkur på egen hand hon med, gick från trött och gråtig och apatisk till - utan att överdriva - en redig jävla solstråle. Och det håller i sig nu ett halvår senare, hon ör konstant glad och klottrar gulliga meddelanden på mitt köksbord och städar sitt rum varje dag, verkligen en helt annan människa. Håller med Andeem om styvhet är våghalsigt men övernedicinering är ett stort och vanligt problem så jag hoppas verkligen att det håller i sig för dig och att din borderlineutredning/behandling kommer igång ordentligt!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 16:00   #5920
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kul att diskutera och prata lite politik och samhälle med dig kompis
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 18:49   #5921
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
och där efterlyser jag lite status igen? hur mås det? det var kul att se dig på hugget och samhällsfokuserad ju =)
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 19:45   #5922
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
och där efterlyser jag lite status igen? hur mås det? det var kul att se dig på hugget och samhällsfokuserad ju =)
Halloj! Jag mår helt OK och låååångt mycket bättre än för säg några veckor sedan. Jag utsätter mig dock inte för speciellt många stressorer nu utan är mest hemma och gör det jag känner för. Men ska snart börja försiktigt utmana mig själv lite mer
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 19:45   #5923
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Min flickvän bröt sin antideppkur på egen hand hon med, gick från trött och gråtig och apatisk till - utan att överdriva - en redig jävla solstråle. Och det håller i sig nu ett halvår senare, hon ör konstant glad och klottrar gulliga meddelanden på mitt köksbord och städar sitt rum varje dag, verkligen en helt annan människa. Håller med Andeem om styvhet är våghalsigt men övernedicinering är ett stort och vanligt problem så jag hoppas verkligen att det håller i sig för dig och att din borderlineutredning/behandling kommer igång ordentligt!
Jag håller verkligen tummarna!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 20:04   #5924
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Halloj! Jag mår helt OK och låååångt mycket bättre än för säg några veckor sedan. Jag utsätter mig dock inte för speciellt många stressorer nu utan är mest hemma och gör det jag känner för. Men ska snart börja försiktigt utmana mig själv lite mer
jaaaa... tokdiggar att du argumentera med och emot mig lite på fb. Gillart! Anton on fire =)
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 20:41   #5925
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
jaaaa... tokdiggar att du argumentera med och emot mig lite på fb. Gillart! Anton on fire =)
Kul att du tycker det. Ett av mina största intressen är ju politik och uppskattar verkligen riktig debatt.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)