Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-24, 19:38   #781
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Var försiktig med sådana crossfitfasoner

yes dom kan vara farliga,har förstått att det är ett ypperligt sätt att sabba alla leder samtidigt
Fick bara något ryck när jag jag såg en viktplatta här hemma och började veva och så blev det någon slags pass av det och som tur är inte en ledskada(ännu...vad jag vet iaf...)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-24, 20:37   #782
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Dagen bjöd på ett besök i U-lands Väsby med sambon där det finns ett löpspår med lite hinder att vältra sig över och under

Blev två varv runt 3km spåret
Första varvet blev det mycket känna och klämma och pröva hindren och fundera över hur vi båda skulle hantera hindren på minst ineffektiva vis. Tiden blev 42minuter.

Varv två var betydligt effektivare bortsett från monkeybars där jag valde att hoppa över armgången som jag ändå vet att jag klarar för att spara på axlarna där jag istället övade på "fastlane" alternativet bredvid där det är betydligt längre mellan stolparna och man skall försöka svinga mellan dessa,och nej jag är inte ens i närheten av att klara av en sådan station,men jag börjar närma mig att greja ett hopp iaf det är ingen lek att försöka fånga upp sig själv efter kanske 1.5meter flygtur.
Över-understationen på varv två blev en härlig prövning då shortsen gled upp och innanlåret hamnade direkt mot stången med riktigt god friktionskoefficient kändes som att all hud slets loss från innanlåret när jag vräkte över mina 90kilo,samma sak hände på två stänger i rad,valde då att gå över sista hindret med andra benet först eftersom jag kände att det där låret var färdighudflängt med resultat att det nog inte blir några barn producerade den närmsta tiden då hela rörelsen blev fel och en rejäl klämning blev resultatet.
Vi sprang förbi "dipsgången" eftersom det var en barnfamilj där som hade trassat in sig i räckena med bravur,sånt skall inte motarbetas,barn som faktiskt gör fysiska saker skall uppmuntras och den sista stationen som vi inte riktigt begriper men den skall vi nog klura ut.
Tiden blev 32minuter.

Blev iaf 6km och sambon knotade på riktigt hyggligt i värmen som var tryckande och fixade fler hinder än hon trodde innan vilket är grymt,och jag fick bra övning på det här med att häva mig över saker.

U-landsväsbys motionsspår var inte så tokiga alls,kan nog tänka mig att prova att springa fler av dom i framtiden som variation.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 17:05   #783
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Gårdagens blandbandspass med sambo.

Motioncykel 7minuter startade på 7


Latsdrag med rak stång.

20x36kg
10x46kg
10x55kg
10x64kg
10x73kg
10x82kg
10x91kg

Tror dessa vikter stämmer minns inte hundra.

Bänkpress.
20x20kg
15x50kg
10x60kg
10x70kg
8x80kg

Inte särskilt tungt men känns naturligtvis att det var ett tag sedan sist.'

Ryggresningsapparaten.

20x30kg
20x36kg
20x43kg
20x50kg
20x57kg
20x63kg
20x71kg
Den här appararaten är maxad sedan tidigare så då får det bli fler repetitioner.


Benpress

Ett gäng set med 12 rep styck på stigande vikter,som variation så flyttade jag fötterna högre upp på plattan för att göra något annorlunda. avslutades med 20repetitioner på 191kg.



Blev ett annorlunda blandpass,var ju länge sedan det blev ett bra styrkepass,så tanken var att ta just ett sådant förberedande pass för att vänja till kroppen lite igen men det fanns inte en chans,borde ha tänkt i förväg på att det var måndag och att måndagseftermiddagar innebär att det dräller omkring folk överallt och särskilt bland Eleikostängerna.

Axeln lite tjurig i bänkpressen men blir som vanligt bättre med mer vikt,det viktiga här är att den helt klart fortsätter gå i rätt riktning.
Höger arm lite tjurig,nedre bicepsfästet och ned mot insidan av armbågen är ett område som signalerar lite missnöje efter hinderbanor och det bör jag nog vara observant på men inte orolig ännu iaf,tror mest det är kroppen som behöver mer pisk för att lära sig att uppskatta det här med att svinga sig kors och tvärs hängandes i en arm.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-28, 17:15   #784
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Gårdagen var tänkt att innehålla ett riktigt grislöppass men det var bara att inse att det var orimligt varmt för det och att det bara skulle bli kontraproduktivt så FMTK fick bjuda på "Lilla backintervall passet" ihop med sambon.

2km Lugn jogg som uppvärmning
4X100meters backintervaller.
1km lugn jogg.
4x100meter backintervaller.
1Km jogg som nedvarvning.
Perfekt en sådär varm kväll
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-30, 22:17   #785
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Det har blivit lite dåligt med marschträning sista tiden så det fick bli dagens motion.
15km i raskt tempo med 20kg på ryggen,mycket trivsamt och förtjänstfullt.

Festligt att vara ute och gå i lundhagskängorna med bärsäck modell stor på ryggen bland en massa folk som går i tjusiga löpartights,löparskor och flådiga mobilfickor på armarna och gå om nämnda klientel som att det vore möten.
Joggade även några kortare sträckor och det är förvånande hur pass lätt det ändå går när man väl är rejält uppvärmd.
När jag var på väg att passera den gamla skidbacken så slog det nog lite slint i skallen och kunde inte låta bli att svänga upp och börja nöta på uppför,jättebra tänkt i shorts en bit upp fann jag mig plötsligt själv ståendes i tistlar och brännässlor upp till armbågarna,då var det redan försent så var lika bra att fortsätta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 00:16   #786
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
så jävla imponerande med marschträning och ryggsäck och allt.. tumme upp!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 20:08   #787
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Dagens motion blev en nonstop myspromenad på bedömt 30Km runt staden tid för detta 6timmar.
Imorgon så får det nog bli ett pass på gymmet för att förhindra att jag förtvinar fullständigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 19:01   #788
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Blev ett pass på gymmet idag,relativt lätt i vikt räknat men jobbigt så det räckte ändå.

Uppvärmning på motioncykel.
7 minuter startade på nivå 7


Marklyft.
20x20kg
10x50kg
10x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg
5x100kg
5x110kg.

Militärpressar bakom nacken.
10x20kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg
Hmm helt annan övning än framför hatthängaren,sträcker bra i bröstet och framsida axel,bekräftar tydligt min stelhet på vänstersidan men klart bättre än förr.

Rodd
10x8plattor
10x10plattor
10x12plattor
8x14plattor
6x16plattor
6x17plattor
6x17plattor
10x14plattor
10x8plattor
Sista tre seten utan vila.

Latsdrag med smalt v-grepp.
10x8plattor
8x12plattor
6x12plattor
6x12plattor
6x12plattor
10x8plattor
10x6plattor
Sista 3seten utan vila.

Dippsapparaten.
20x80kg
15x90kg
10x99kg
10x111kg(hela stapeln)
10x80kg
Sista två seten utan vila.

Benspark.
10x43kg
10x50kg
10x57kg
10x63kg
10x71kg

Siffrorna är inte exakta utan ungefär ur huvudet.

Skapligt lätt pass viktmässigt men sista dagarnas promenader och att det blivit dåligt med styrkepass ett tag känns en del i kroppen.


Hade hela dagen ledig och likförbannat väljer man att som den korkskalle man faktiskt är att gå till gymmet samma tid som resten av världen,borde veta bättre än så här.

Kan ha gjort något mer men minns inte.
-6.7kg kvar bara tills jag får köpa en påse gifflar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-03, 20:46   #789
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Dagens motion blev runt 15 km promenad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-04, 22:23   #790
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Dagens motion har bestått av dels runt 12km promenad och en 5km jogg.

Joggen bedrevs efter vattnet frampå kvällskvisten 12timmar efter sista matintaget vilket var frukosten,hade alltså inte ätit på hela dagen och har antagligen promenerat lite mer än snittsvensson sista dagarna,var även ganska länge sedan jag sprang själv och därmed kunnat pinna på lite raskare.

Gick nog ut lite för hårt i starten och saktade nog in en smula sista två kilometrarna för att slippa kriga mer än nödvändigt eftersom jag ändå ansåg att det på goda grunder gick ganska långsamt nåja sprang iaf om lite folk här och var och det är ju alltid trevligt,valde även att ta en liten extra slinga där jag brukar vända dels för att få springa lite på grus istället för den där vidriga asfalten(som jag ändå springer bredvid så mycket det går) dels för att slippa samma trista slutsträcka som vanligt,lite motigt,en aning ansträngdare än jag ansåg att jag borde ha vart på sträckan,döm om förvåningen när jag kunde konstatera att 5Km gick på 26:53 i något som känts som en halvmotig halvfart
Med andra ord nytt årsPB för utomhuslöpningen,inte för att det säger så mycket eftersom jag tagit det lugnt och mysjoggat mest en massa med sambon men ändå,lite fartträning på det här och en piggare dag så sitter definitivt en 25:någonting tid utan problem alls. och med lite jävlar annama så får jag deffinitivt till en 24:någonting det är min övertygelse är inte så glad över prestationen i sig uten mer att jag inte tappat alls så mycket som man kunnat tro,snarare tvärt om
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 23:05   #791
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Gårdagen bjöd på en stärkande promenad om 12km med liten väska om 5kg.
på vägen hittade jag ett utegym där jag passade på att göra 20 dips.
Sen fann jag en plats utomhus där man kan öva på hinderbana som jag missat tidigare vilket är lite irriterande så blev lite monkeybars med väska.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 11:07   #792
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Här går det bra ser jag?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 15:44   #793
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Här går det bra ser jag?
Javisst det går förträffligt bra faktiskt,har någon slags semester så försöker få en massa andra saker gjorda förutom att släpa mig till gymmet och att komma ut och se omgivningarna är värt mycket samtidigt som det är någon slags motion iaf
Men det kommer bli ett gymbesök vilken dag som helst
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-07, 15:46   #794
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Dagens motion blev en timme simning i simhallen,vilket må verka lite efterblivet när det är sommar men det var bra grått ute och skulle jag släpat mig iväg för att simma ute så är det nästan garanti på att det skulle sluta i hällregn och det vill jag inte drabba resten av staden med i onödan
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 18:21   #795
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Dagen fick bjuda på 10km promenad,två av dessa barfota hem från stranden vilket kändes som man kan anta att ett rejält fotspa borde kännas,som en bonus två rejäla blåsor under vänsterfoten kanske borde ha undvikit dom där allra bästa grillsektionerna asfalt..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)