Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-23, 22:39   #1
Creps
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 1
Onaturlig och obekväm gång

Jag har ett komplicerat problem som sjukgymnasterna inte kunnat hjälpa mig med. Av estetiska skäl, för några år sedan, ändrade jag min gångstil, vilket innebar att jag började rikta min vänstra fot - och antagligen hela benet - mer utåt än jag hade gjort tidigare. Jag gick så i kanske 1-2 år. DET VAR EFTERBLIVET SOM FAN, JAG VET.

Efter denna period försökte jag få tillbaka min gamla gångstil genom att försöka slappna av och gå naturligt, lite mer inåtriktat med foten, men jag lyckas inte hitta tillbaka till en naturlig gångstil. Just nu försöker min kropp kompensera och skapa balans genom att vrida min högerfot inåt, vilket känns väldigt onaturligt.
Min gång känns onaturlig, obekväm och lite instabil. Att gå är en plåga och inget nöje. Att svänga känns jättekonstigt och obekvämt.

Jag är övertygad om att detta är ett strukturellt problem pga att vänster sida är något hjulbent.

Har någon något tips över huvud taget? Jag har varit hos två sjukgymnaster som inte kunnat hjälpa mig och jag har även försökt ändra tillbaka min gångstil utan positiva resultat.
Creps är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)