Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-02, 00:22   #1
fr0dde
Registered User
 
fr0ddes avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Varberg
Inlägg: 527
Vad tror ni det är för fel på min ländrygg?

Hej!
Den nionde november så körde jag marklyft och tog ut mig till max. Efter detta blev jag sjuk i nio dagar (om det kan ha någon relevans).

Ända sedan detta pass har jag haft en dov värk i min ländrygg. Lättast beskrivet så skulle jag säga att det är som en motsvarighet till huvudvärk, fast i ländryggen då. Det varken strålar ut i benen eller värker när jag tränar men annars är den där hela tiden.

Bör jag träna marklyft eller är det fysioterapeut asap som gäller?
fr0dde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 17:48   #2
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av fr0dde Visa inlägg
Hej!

Den nionde november så körde jag marklyft och tog ut mig till max. Efter detta blev jag sjuk i nio dagar (om det kan ha någon relevans).



Ända sedan detta pass har jag haft en dov värk i min ländrygg. Lättast beskrivet så skulle jag säga att det är som en motsvarighet till huvudvärk, fast i ländryggen då. Det varken strålar ut i benen eller värker när jag tränar men annars är den där hela tiden.



Bör jag träna marklyft eller är det fysioterapeut asap som gäller?
Gissa.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 17:52   #3
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Naturligtvis ska du först kolla att inget är fel. Sedan börja med ordnad rehabilitering, längd beroende på hur illa du gjort dig.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 17:55   #4
fr0dde
Registered User
 
fr0ddes avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Varberg
Inlägg: 527
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Gissa.
Med tanke på att det inte gör ont när jag tränar så kanske det skulle vara positivt att köra lätt för blodgenomströmning för läkande samt så vet jag att folk inte kan säga exakt vad det är från bakom en skärm utan jag vill höra vad folk tror att det kan vara.

Btw, det är dryga personer som du som gör att folk drar sig från att ställa frågor på forum som kollo. Har du inget vettigt att skriva så kan du låta bli.

Såg nu att du skrivit ett svar till medan jag skrev.

Senast redigerad av fr0dde den 2019-12-02 klockan 17:57.
fr0dde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 18:00   #5
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av fr0dde Visa inlägg
Med tanke på att det inte gör ont när jag tränar så kanske det skulle vara positivt att köra lätt för blodgenomströmning för läkande samt så vet jag att folk inte kan säga exakt vad det är från bakom en skärm utan jag vill höra vad folk tror att det kan vara.



Btw, det är dryga personer som du som gör att folk drar sig från att ställa frågor på forum som kollo. Har du inget vettigt att skriva så kan du hålla käften istället
Det är hetsiga och överilade personer som du, som... Ja vad gör ni? Annat än skämmer ut er?

Jag skrev ett till svar. Som du inte palla läsa för att adrenalinet sprutade.

Din tråd rörande ryggsmärta efter mark eller böj är nog den femte på forumet på kort tid. Alla trådar har fått samma svar. Därav mitt första korta.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 18:06   #6
fr0dde
Registered User
 
fr0ddes avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Varberg
Inlägg: 527
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Det är hetsiga och överilade personer som du, som... Ja vad gör ni? Annat än skämmer ut er?

Jag skrev ett till svar. Som du inte palla läsa för att adrenalinet sprutade.

Din tråd rörande ryggsmärta efter mark eller böj är nog den femte på forumet på kort tid. Alla trådar har fått samma svar. Därav mitt första korta.

Inte palla läsa? Jag hade redan börjar svara på ditt "Gissa" innan du skrev ditt andra svar. Och huvudfrågan i min tråd (som du kan se i rubriken) har du inte svarat på alls.

Jag anser inte heller att jag har samma problematik som de andra jag läst om som har problem med ländryggen. De flesta verkar känna smärta ut i benen och när de använder ländryggen. Det gör inte jag.
fr0dde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 18:12   #7
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av fr0dde Visa inlägg
Inte palla läsa? Jag hade redan börjar svara på ditt "Gissa" innan du skrev ditt andra svar. Och huvudfrågan i min tråd (som du kan se i rubriken) har du inte svarat på alls.



Jag anser inte heller att jag har samma problematik som de andra jag läst om som har problem med ländryggen. De flesta verkar känna smärta ut i benen och när de använder ländryggen. Det gör inte jag.
Du palla inte läsa, för du palla inte vänta 15sek. Utan slängde dig vanemässigt på ilsket svar-knappen. Men sånt är mer ditt eget bekymmer än någon annans.

Stråla ut i ben är inte mer vanligt än stickningar i skinkan, ont i ryggsträckarfilé, molande smärta i ryggslutet etc.

I all välmening vill jag berätta att det finns många intressanta och väl beskrivna ryggskador samt rekommendationer här i skade-avdelningen.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 18:24   #8
fr0dde
Registered User
 
fr0ddes avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Varberg
Inlägg: 527
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Du palla inte läsa, för du palla inte vänta 15sek. Utan slängde dig vanemässigt på ilsket svar-knappen. Men sånt är mer ditt eget bekymmer än någon annans.

Stråla ut i ben är inte mer vanligt än stickningar i skinkan, ont i ryggsträckarfilé, molande smärta i ryggslutet etc.

I all välmening vill jag berätta att det finns många intressanta och väl beskrivna ryggskador samt rekommendationer här i skade-avdelningen.
Haha palla inte vänta 15 sek. Jag öppnade forumet och såg att någon hade skrivit i min tråd. Skulle jag veta att det var någon som spammar inlägg för han tycker det är tufft med många inlägg? Ok.
Tycker inte jag skrivit ilsket till dig heller, tycker bara att du är en idiot som hånar mig för att du tycker att en fråga ställts för många gånger. De flesta kan ignorera frågor de inte vill svara på men inte du.

Ok, ska läsa mer i dessa trådar.
fr0dde är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)