Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-04-04, 15:34   #46
Decepticon
Registered User
 
Decepticons avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 311
Självklart använder jag ett elegant armbandsur. Ett armbandsur är inte enbart till för att kolla tiden, om nu någon trott det, det är lika mycket ett snyggt armbandsmycke för män. Jag har 4st automater armbandsklockor som jag varierar med övrig klädsel. 1st Omega, 1st Tag Heuer, 1st Oris och 1st Breitling. Bara amatörer refererar till sin mobiltelefon.

Senast redigerad av Decepticon den 2020-04-04 klockan 15:39.
Decepticon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 16:28   #47
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak Visa inlägg
Det var väl Seiko som upptäckte sambandet mellan kvatskristallen och elektrisk spänning.



Sedan hoppade ju tom Rolex på tåget och i slutet av 1970-talet tillverkade sitt första quartzur - Rolex Oyster. Ryktena säger att det finns 25K tillverkade exemplar innan tillverkningen lades ner i början av 2K-talet. Klockor som tom de inbitna Rolexsamlarna värderar högt.

Visst finns det även High End producerade quartzklockor. Det är ju inget snack om det. Själv är jag definitivt ingen klocksamlare utan är nog mer ute efter en snygg klocka som håller ett antal år innan den går sönder och som håller tiden hyfsat.

Är nog mer som mitt user ID ger en hänvisning om... HiFi och vinyl(skiv)samlare. Och för att ingen ska få några förhoppningsfulla drömmar ang tidigare inlägg i denna tråd - JAG HAR INGET TILL SALU!

ROCK ON
Seiko gjorde det första armbandsuret med kvartskristaller. Men det fanns större klockor som utnyttjade samma teknik långt tidigare (typ innan andra världskriget). Så det Seiko gjorde var väl snarare att de lyckades miniatyrisera tekniken.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 16:51   #48
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Decepticon Visa inlägg
Självklart använder jag ett elegant armbandsur. Ett armbandsur är inte enbart till för att kolla tiden, om nu någon trott det, det är lika mycket ett snyggt armbandsmycke för män. Jag har 4st automater armbandsklockor som jag varierar med övrig klädsel. 1st Omega, 1st Tag Heuer, 1st Oris och 1st Breitling. Bara amatörer refererar till sin mobiltelefon.
Eller folk som helt enkelt inte gillar armbandsur?
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 17:24   #49
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Eller folk som helt enkelt inte gillar armbandsur?
Finns inte, bara fattiga kommunister.

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-05, 10:52   #50
elektronikfreak
Registered User
 
elektronikfreaks avatar
 
Reg.datum: Mar 2020
Ort: Borgholm, Öland
Inlägg: 0
Här är en bild på min äldsta automatiska dvs mekaniska klocka med urverk. Den har hängt med flera årtionden och funkar lika bra idag som den gjorde när jag köpte den. En service var 10:e år så tickar den på så bra. Den är inte sliten eller repig däremot är den faktiskt solblekt. Den starka solen på Öland, du vet!?

STÖRRE BILD

__________________
Varför inte göra som jag, dvs... allt det roliga tar jag ut i förskott och allt det tråkiga skjuter jag på framtiden.
elektronikfreak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 09:39   #51
stoner
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2020
Ort: Amsterdam, Nederländerna
Inlägg: 1
Jag gav mig själv en 18k guld Rolex i julklapp förra året. Passar hyfsat bra till Ferrarin jag köpte 2017.


stoner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 11:03   #52
sladdbarn
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 272
Nä.
sladdbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 11:37   #53
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av stoner Visa inlägg
Jag gav mig själv en 18k guld Rolex i julklapp förra året. Passar hyfsat bra till Ferrarin jag köpte 2017.


Hjälpte Ferrarin och/eller Rolexen med skammen över ditt klart under medel könsorgan?
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 22:29   #54
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Sen jag slutade jobba på sjukhus har jag börjat använda armbandsur. Det är en praktisk och stilfull accessoar.

Är fortfarande en noob när det kommer till klockor men brukar använda en Casio G-shock på gymmet och någon av dessa till vardags





__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)