Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-09-05, 08:57   #17116
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Sedärja, färskt tema.
Skulle tro att jag har 200 konton skapade på alla möjliga siter runtom just nu. Helt omöjligt att hålla koll på manuellt, åtminstone för mig som är vardagssenil.
Själv har jag ett jobb där surfande utgör en stor del av dagen :p
Så håller mig uppdaterad här, på feber, sweclockers, klocksnack och lite andra forum
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-05, 13:29   #17117
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vad kör ni med för lösenordsprogram?
Har kört med keypass innan men klurar på om det finns något annat. Gärna något som är säkert nog att logga pinkoder till betalkort etc också krypterat.
Kör LastPass eftersom det rekommenderades på den tiden. Idag hade jag läst på om både 1Password och KeePass för att själv få kontroll över databasen men jag är för lat för att flytta. Det faktum att LastPass både blivit sålt och fått intrång gör mig dock nojig.

Rekommenderar också att du skriver ner ditt master password. Fick hjärnsläpp förra året och kunde inte komma in. Utelåst från ca 950 sparade konton. Tog en vecka med alla tänkbara kombinationer innan jag kom in igen. Det finns verkligen ingen supportlösning för att komma åt dina uppgifter.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-05, 21:40   #17118
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Även när jag köper nya RTX serien eller ett 1080ti så kommer jag inte slå på gsync i spel där man "tävlar". Quake Champions, PUBG, ARMA och andra spel som bygger på döda varandra i multiplayer så kommer jag aldrig köra gsync. Det lägger till input lag.

Alla spel som är singleplayer/kampanj kommer jag däremot köra gsync på.
Det beror väl också lite på om den högre FPSen introducerar micro stutter eller ej och vilket av det man tycker är värst, dock?

Citerat från blurbusters:
"So, for competitive players, V-SYNC OFF still reigns supreme in the input lag realm, especially if sustained framerates can exceed the refresh rate by 5x or more. However, while at higher refresh rates, visible tearing artifacts are all but eliminated at these ratios, it can instead manifest as microstutter, and thus, even at its best, V-SYNC OFF still can’t match the consistency of G-SYNC frame delivery."
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-12, 21:20   #17119
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Om man har en laptop med förinstallerat Office och vill göra en factory reset, så gissar jag att Office ryker?

Hur behåller jag det smidigast? Ska jag extrahera serienumret på något sätt, göra en backup av endast Office-installationen, vad gör man?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 06:46   #17120
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Kör LastPass eftersom det rekommenderades på den tiden. Idag hade jag läst på om både 1Password och KeePass för att själv få kontroll över databasen men jag är för lat för att flytta. Det faktum att LastPass både blivit sålt och fått intrång gör mig dock nojig.

Rekommenderar också att du skriver ner ditt master password. Fick hjärnsläpp förra året och kunde inte komma in. Utelåst från ca 950 sparade konton. Tog en vecka med alla tänkbara kombinationer innan jag kom in igen. Det finns verkligen ingen supportlösning för att komma åt dina uppgifter.
Jag kör också LastPass, har testat en mängd olika men gillar denna bäst pga sin integration, kan köra helt randomiserade lösenord på allt och bara installera lastpass i chrome eller på telefonen och den fixar lösenordet.
Bra gränsssnitt, bra funktioner i form av att sätta utgångsdatum med påminnelser.

Sen slår man på mulifactor med tex microsoft authenticator på telefonen så är man så skyddad man kan bli.


Sen finns det vissa sidor den inte verkar vilja greppa lösenordsprompten på, men det är sidor som är dåligt kodade.
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 08:25   #17121
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Om man har en laptop med förinstallerat Office och vill göra en factory reset, så gissar jag att Office ryker?

Hur behåller jag det smidigast? Ska jag extrahera serienumret på något sätt, göra en backup av endast Office-installationen, vad gör man?
Om du menar att köra en ominstallation med förinlagd partition på hårddiskan för ändamålet borde office följa med igen, endast min kvalificerade gissning.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-17, 15:21   #17122
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Vilken router är bra och prisvärd?
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 10:14   #17123
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Hjälp! Har det kommit någon ny uppdatering eller tillägg till Chrome som ändrar utseendet i översta delen av fönstret? Flikarna har fått rundade hörn och fliken för "Ny flik" är en cirkel. Hur ändrar jag tillbaka till det "gamla" interfacet? Har kollat inställningar men hittar inget vettigt.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 10:20   #17124
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Så ser det ut i den nya versionen av Chrome, ja. Byt aldrig tillbaka till gamla versioner av en browser, då du går miste om säkerhetsuppdateringar.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 10:26   #17125
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Tack, jag får väl leva med det då. Att det ska vara så svårt att göra uppdateringar utan att ändra interfacet.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 12:07   #17126
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Vilken router är bra och prisvärd?
Känns som att routermarknaden stannat upp lite senaste åren? AC-68U som tuffar på här hemma funkar bra, fick den för 900 under black friday för några år sedan. Hade jag varit du hade jag överlag inväntat BF 2018 innan något datorrelaterat införskaffas.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 08:50   #17127
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Svagheter i lösenordshanterare som Keeper, Dashlane, LastPass, och 1Password, som gör att dom kan luras av skadliga appar, har upptäckts.

http://www.s3.eurecom.fr/~yanick/pub...s_phishing.pdf

Citat:
package names cannot be trusted, as they can be faked by a malicious actor quite easily. This leads to situations where a malicious app can trick a mobile password manager into associating it with a legitimate website.

For example, when a user opens a malicious app and the app prompts for login credentials, password managers that get tricked by the fake app package name will suggest login credentials for a legitimate service, allowing the fake app to collect the user's username and password for later (ab)use.
https://www.zdnet.com/article/passwo...re-legitimate/

Jag har aldrig litat på lösenordshanterare. Förr eller senare kommer något som knäcker dom. Jag har mina lösenord i huvudet. Det kan inte hackas.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 18:14   #17128
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Svagheter i lösenordshanterare som Keeper, Dashlane, LastPass, och 1Password, som gör att dom kan luras av skadliga appar, har upptäckts.

http://www.s3.eurecom.fr/~yanick/pub...s_phishing.pdf



https://www.zdnet.com/article/passwo...re-legitimate/

Jag har aldrig litat på lösenordshanterare. Förr eller senare kommer något som knäcker dom. Jag har mina lösenord i huvudet. Det kan inte hackas.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 22:14   #17129
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Svagheter i lösenordshanterare som Keeper, Dashlane, LastPass, och 1Password, som gör att dom kan luras av skadliga appar, har upptäckts.

http://www.s3.eurecom.fr/~yanick/pub...s_phishing.pdf



https://www.zdnet.com/article/passwo...re-legitimate/

Jag har aldrig litat på lösenordshanterare. Förr eller senare kommer något som knäcker dom. Jag har mina lösenord i huvudet. Det kan inte hackas.
Ska ju dock inte glömmas att om du har sådana fejkappar på din telefon så har du installerat dem själv och risken är därmed nära 100% att du kommer att mata in din lösenord i dem precis lika snällt som Lastpass mm.

Om du kan komma ihåg dina lösenord i huvudet så har du antingen jäkligt bra minne eller lösenord som kan knäckas på några sekunder via brute force eller regnbågstabeller.

Själv litar jag inte på program som Lastpass som sparar din masterkey "i molnet" och som du kan få tillbaka med en password hint vilket tyder på att de har möjlighet att ta fram ditt lösenord om de så vill, utan jag kör med KeePassX där jag lagrar databasen i Google Drive och på så sätt synkar själv mellan olika enheter.

Fördelen med att passwordmanager är då att man kan ha slumpvisa lösenord som "6X2oyHcNrMxxrCOqogCXGRzrFoZ8HdQRMib4i5d4" som är olika på alla siter vilket iaf för mig skulle vara helt omöjligt att hålla i huvudet.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-07, 14:18   #17130
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Kan jag koppla upp en tp-link archer c3200 som Access Point efter en Apple Airport Extreme eller stödjer den inte AP från tredjepart?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)