Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-07-29, 13:00   #316
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Klättrade kanske litt illegalt
Uppklättring på måndag dock
#Thuglife
Var det med någon som hade rött kort i alla fall?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 18:19   #317
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
#Thuglife
Var det med någon som hade rött kort i alla fall?
Ja, en med rött kort och vi två andra har båda gått kursen och sen övar en massa. Det här var vårt prov på oss själva innan vi bokade uppklättring

Idag blev dt frisbee, bad, thaimat och LP-shopping i övervåningen på ett gammalt stålskjul. Köpte en skiva av STARFUCKERS #whodatboi #sommarlovsjournalen
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 18:38   #318
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Ja, en med rött kort och vi två andra har båda gått kursen och sen övar en massa. Det här var vårt prov på oss själva innan vi bokade uppklättring

Idag blev dt frisbee, bad, thaimat och LP-shopping i övervåningen på ett gammalt stålskjul. Köpte en skiva av STARFUCKERS #whodatboi #sommarlovsjournalen
Ah, men då är det ju lugnt :P
Ooh frisbee! Det var säkert 2 år sen man höll i en sån, det är sommar för mig med
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 10:33   #319
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Ah, men då är det ju lugnt :P
Ooh frisbee! Det var säkert 2 år sen man höll i en sån, det är sommar för mig med
Jag är galet dålig på det, men det är ett helt galet roligt sätt att spendera en halv dag i solen på

1 klättring kvar innan jag flyttar till sydligare breddgrader, mkt tragiskt. Kommer inte försöka mig på en 7b eftersom jag har en skadad handled :/
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 19:01   #320
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Blivit King på att rida
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_0890.jpg (152.0 KB, 8 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 22:22   #321
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Blivit King på att rida

Vad händer med fingrarna?

Jag gillar hästar men skulle nog inte få för mig att lära mig rida. Men så ser jag alltid en sån här havreturbo vid gärdet och är inte lika säker längre. Så jäkla ball pålle
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 23:21   #322
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg

Vad händer med fingrarna?

Jag gillar hästar men skulle nog inte få för mig att lära mig rida. Men så ser jag alltid en sån här havreturbo vid gärdet och är inte lika säker längre. Så jäkla ball pålle
Tappade telefonen på en flugsvamp, efter det blir fotona sådär :/

Asså, ge det ett försök! Kanske när nervproblemen har lagt sig dock, ligger väldigt mycket kommunikation i extremt små signaler mellan häst och ryttare, kan vara svårt om man knappt känner sina fötter? Men det är en häftig upplevelse, särskilt när man kommer in i det och börjar få en klarare kommunikation med hästen. Det krävs en sån ömsesidig tillit mellan dig och djuret - det är få tama djur där du måste lyssna så mycket på djuret för att få det att lyssna ordentligt på dig. Plus att gallopp är en galet cool grej, man förstår varför de mäter bilar i just hästkrafter när man varit med om några ordentliga språngtag! Styrkan och kraften hos djuren när de springer är fantastisk, och att kontrollera den kraften mellan sina ben (no pun intended) ger ett rus för sig. Att hästar villigt bär oss in i deras upplevelse av att vara en vind som blåser fram över åkrar och genom skog är inget mindre än en ära.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 00:11   #323
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Tappade telefonen på en flugsvamp, efter det blir fotona sådär :/

Asså, ge det ett försök! Kanske när nervproblemen har lagt sig dock, ligger väldigt mycket kommunikation i extremt små signaler mellan häst och ryttare, kan vara svårt om man knappt känner sina fötter? Men det är en häftig upplevelse, särskilt när man kommer in i det och börjar få en klarare kommunikation med hästen. Det krävs en sån ömsesidig tillit mellan dig och djuret - det är få tama djur där du måste lyssna så mycket på djuret för att få det att lyssna ordentligt på dig. Plus att gallopp är en galet cool grej, man förstår varför de mäter bilar i just hästkrafter när man varit med om några ordentliga språngtag! Styrkan och kraften hos djuren när de springer är fantastisk, och att kontrollera den kraften mellan sina ben (no pun intended) ger ett rus för sig. Att hästar villigt bär oss in i deras upplevelse av att vara en vind som blåser fram över åkrar och genom skog är inget mindre än en ära.
Haha, du bytte alltså ut din iphone till en highphone
Absolut, samspelet måste vara ballt.

Det känner man ju på cykeln (metallhästen) också, men det är ju annorlunda att sitta som "passagerare" kan jag tänka mig
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 06:19   #324
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Haha, du bytte alltså ut din iphone till en highphone
Absolut, samspelet måste vara ballt.

Det känner man ju på cykeln (metallhästen) också, men det är ju annorlunda att sitta som "passagerare" kan jag tänka mig
Heeeeeeelt annorlunda
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 21:53   #325
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Sista klättringen i Stockholm:

Var där mellan 14 och 19. Det första jag gjorde efter en ordentlig uppvärmning var att klättra 7b

(PB)

på autobelay. Sen följde ett smärtsamt pass med core och stretch-övningar, lite rygg och axlar. Efter det plockade jag hem ett rött ledklättringskort på uppklättringen. Nöjd för dagen så ägnade jag mig kort åt lite bouldering, skickade ett projekt.

Vissa dagar är som de ska vara
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 07:49   #326
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Wooooah vänster handled är helt fucked. Vilodagar!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 19:42   #327
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Sista klättringen i Stockholm:

Var där mellan 14 och 19. Det första jag gjorde efter en ordentlig uppvärmning var att klättra 7b

(PB)

på autobelay. Sen följde ett smärtsamt pass med core och stretch-övningar, lite rygg och axlar. Efter det plockade jag hem ett rött ledklättringskort på uppklättringen. Nöjd för dagen så ägnade jag mig kort åt lite bouldering, skickade ett projekt.

Vissa dagar är som de ska vara
Äsch då, du får PM:a när du är i stockholm nästa gång och är klättersugen så får vi se om jag har läkt ihop tills dess
Grattis till utvisningskortet, nu kan du kalla dig klättrare på riktigt!

Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Wooooah vänster handled är helt fucked. Vilodagar!
Hur gick det till? Överbelastning eller råkade du dra karbinhaken genom handen under uppklättringen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 20:50   #328
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Äsch då, du får PM:a när du är i stockholm nästa gång och är klättersugen så får vi se om jag har läkt ihop tills dess
Grattis till utvisningskortet, nu kan du kalla dig klättrare på riktigt!


Hur gick det till? Överbelastning eller råkade du dra karbinhaken genom handen under uppklättringen?
Will do! Och tack!

Heheh, det var nog överbelastning. Tänkte egentligen ställa in 7b försöket pga att handleden känts så slirig sen ett grisigt boulderpass förra veckan. Tyvärr fick jag så bra feeling att jag var tvungen att försöka ändå och nu känner jag att det fan är tack och lov att jag klarade det, annars hade det inte varit värt det Den var svullen imorse men käkat lite voltaren och masserat den försiktigt så nu känns det mkt bättre. Får se hur det utvecklas nu över veckan, förhoppningsvis är jag ung nog för att problemet ska lösa sig självt.

Idag har jag gått 18000 steg och hakade på morsans "träningspass". Inte ens i närheten av uppvärmning, men det är väl bra att hon gör något slags försök till träning.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 19:54   #329
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Armhävningar
3x20

Plankan
3x1min

Benlyft
3x12 SLOW MOTION

+lite andra kroppsövningar

SAMT

-klättring hos Västerås klätterklubb-
Kul boulderhall! Väldigt roliga problem, litet och mysigt, ljust och fina mattor.

Vänster handled är fortfarande kärv
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 22:29   #330
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Håller igång men ingen ordentlig träning
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)