Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-10, 11:21   #1
Putteeh
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 2
Question Problem att böja ena armen vid bicepscurl?

Hej allihopa,

Jag känner att jag efter ca 10 år med det här nu måste ställa frågan och hoppas på vettig återkoppling så att jag kan närma mig en lösning på detta.

Först och främst så är jag mycket svagare i vänster biceps än i höger. I alla bicepsövningar jag kör så klarar jag 2-3 reps fler med högern, trots att jag alltid har tränat dem under samma förutsättningar. Detta är dock inte varför jag skriver det här inlägget;

När jag kör vanliga, gamla hederliga bicepscurl så låser sig vänsterarmen när jag börjar bli trött så att jag inte kan böja den vid armvecket/armbågen. Detta gör att jag då börjar koppla in axeln och ryggen för att få upp underarmen/vikten i en sådan vinkel att den "börjar fungera" igen och böjer resten av vägen.

Det irriterande med detta är att jag inte känner att jag kan få ut det mesta av min träning för just vänster biceps i och med att det inte är trötthet i muskeln som gör att jag måste avbryta mitt set, utan någon j*kla låsning i armbågsleden.

Vad kan vara problemet här? Jag har som sagt haft detta problemet sedan ca 10 år tillbaka, men nu börjar jag bli riktigt trött på det då det är en rejäl motivationsdödare.

Väldigt tacksam för seriös återkoppling. Jag tänker att jag börjar här och sedan i andrahand vänder mig till sjukvården/rehab.

/Patrik
Putteeh är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)