Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-12, 19:34   #46
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 506
Om man är förbannad över en internetdiskussion en vecka efter den har ägt rum, så tror jag du själv vet vad hon skulle säga
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 20:08   #47
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Don H Visa inlägg
Om man är förbannad över en internetdiskussion en vecka efter den har ägt rum, så tror jag du själv vet vad hon skulle säga
Är inte det normalt? Iofs, inom polisen kanske man ska vara bättre än "normalt".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 20:47   #48
FOSHO
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 87
Men din lallare, varför träna?

Börja med att presentera dig som kvinna och slipp göra allt det jobbiga.
FOSHO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 21:15   #49
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av FOSHO Visa inlägg
Men din lallare, varför träna?

Börja med att presentera dig som kvinna och slipp göra allt det jobbiga.
Va? Vad har det med träning eller kön att göra?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 23:49   #50
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Va? Vad har det med träning eller kön att göra?
Bara ytterligare någon som tar alla chanser att se vara lite misogyn eftersom kvinnor har andra styrkekrav än män för polishögskolan.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 00:21   #51
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Bara ytterligare någon som tar alla chanser att se vara lite misogyn eftersom kvinnor har andra styrkekrav än män för polishögskolan.
Jaha, så han trodde att jag tränade för att komma in på polishögskolan, samt antog att kvinnor har lägre krav hos psykologen också? Ja, då antar jag att hans kommentar hade en viss logik.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 00:47   #52
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag förstår dock nästan inte hur man inte kunde få en nia på cykeltestet just vid det tillfället då jag gjorde det. Innan vi började så berättade instruktören att det stegvis skulle bli tyngre att cykla, och att ens siffra beror på när man hoppar av (hoppar man av i sista fasen får man alltså en nia). Men han berättade också att varje fas var kortare än den förra. Började man tycka att femman var jobbig t ex kunde man alltid tänka "jag behöver stå ut ännu kortare tid än förra fasen". Bara detta var sjukt peppande. En annan grej instruktören gjorde var att säga "nu är det en minut kvar till nästa fas", "nu är det 30 sekunder kvar", osv, vilket också gjorde en sjukt pepp. Man tänkte "jag kan ju inte hoppa av nu".

Men jag har förstått av vad andra berättat att alla inte hade lika motiverande instruktörer. Just det, det ja. Det fick jag 7 på.
När jag gjorde antagningsprövningar för GMU 2014 fick vi gå in två och två i cykelrummet där det bara stod två personer, en på vardera sida, och iakttog oss när vi cyklade. Jag hade ingen aning om vad som skulle krävas, så jag väntade ut min "motståndare", dvs den som satt på andra cykeln, cyklade en nivå till och klev av i godan ro och tänkte att det var nog lugnt. Vart godkänd på kalaset, men kommer inte ihåg en siffra på något annat än lyftmomentet där instruktören sa att jag var klar efter ett försök men gärna fick testa igen om jag ville. Han hävdade på fullaste allvar att jag drog utanför var skalan mäter, och att han aldrig hade sett det förut. Det levde jag på, naiv och godtrogen, när jag var knappa 20 barre.

Tyckte också psykologitestet var det svåraste. Minns så väl att jag kliver in i ett rum med fönster som vätter mot vattnet och en liten dam tar emot mig. Det luktar nybakta bullar och våren ligger i luften. Knappt ett hej, eller en bekräftelse av att jag var jag, utan blev mött med ett "Skulle du kunna skjuta någon?" - jag fattade knappt vad det var som hände och sen var jag mitt i kalaset.

Fick placering i Boden, fick ett annat jobberbjudande och tog det istället, men önskar att jag någon gång hade mönstrat i mitt liv.
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 00:54   #53
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander Visa inlägg
När jag gjorde antagningsprövningar för GMU 2014 fick vi gå in två och två i cykelrummet där det bara stod två personer, en på vardera sida, och iakttog oss när vi cyklade. Jag hade ingen aning om vad som skulle krävas, så jag väntade ut min "motståndare", dvs den som satt på andra cykeln, cyklade en nivå till och klev av i godan ro och tänkte att det var nog lugnt. Vart godkänd på kalaset, men kommer inte ihåg en siffra på något annat än lyftmomentet där instruktören sa att jag var klar efter ett försök men gärna fick testa igen om jag ville. Han hävdade på fullaste allvar att jag drog utanför var skalan mäter, och att han aldrig hade sett det förut. Det levde jag på, naiv och godtrogen, när jag var knappa 20 barre.
Känns taskigt mot de mönstrande att instruktörerna beter sig så olika.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 09:18   #54
Fultjack
Registered User
 
Fultjacks avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Boden
Inlägg: 3 224
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Många som vittnar om detta. Vad är det som gör det svårt egentligen? Vad tyckte du var svårt?
Det som jag tyckte var svårt är att det inte finns några uttalade bedömingskriterier. Man vet inte om man har svarat bra eller dåligt på frågorna eller vad psykologen ens är ute efter.
__________________
6:a CBB+178cm LP 2008
7:a FitnessFive Ystad 2009
Lic. Personlig Tränare
Lic. Fystränare
Blogg: http://mixedcorner.shapemeup.se/
Fultjack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 08:33   #55
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
En kompis till mig har blivit antagen. Tidigare hade han kuggat två ggr pga cyklingen. Skillnaden nu var att han hade tagit några spinningpass. Han sa det är bara att cykla på och inte tänka så mycket.

Psykologtestet däremot sa han var väldigt sårt med en massa integritetskränkande och provocerande frågor.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 10:20   #56
hugok
Böj i curlracket
 
hugoks avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Lund
Inlägg: 3 020
Riktigt roligt med någon till som släpper det bekväma kontorslivet för att uppfylla sin barndomsdröm. Har själv gjort samma byte fast till militären.

Jag mönstrade för knappt ett år sedan och då var polisaspiranterna där också, som många säger är det samma fystester men olika krav. Jag fick max på konditionstestet utan att egentligen ha speciellt bra kondition. Två saker jag gjort som jag tror hjälpt var att jag var cykelvan och hade bra mjölksyretålighet från ocklusionsträning. Så tips är att träna mycket just cykling på ganska högt motstånd. Men om du styrketränar tror jag att du har fått tillräckligt bra kondition av att bara lyfta vikter för att klara en 5a och få godkänt.
hugok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 08:59   #57
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av hugok Visa inlägg
Riktigt roligt med någon till som släpper det bekväma kontorslivet för att uppfylla sin barndomsdröm. Har själv gjort samma byte fast till militären.

Jag mönstrade för knappt ett år sedan och då var polisaspiranterna där också, som många säger är det samma fystester men olika krav. Jag fick max på konditionstestet utan att egentligen ha speciellt bra kondition. Två saker jag gjort som jag tror hjälpt var att jag var cykelvan och hade bra mjölksyretålighet från ocklusionsträning. Så tips är att träna mycket just cykling på ganska högt motstånd. Men om du styrketränar tror jag att du har fått tillräckligt bra kondition av att bara lyfta vikter för att klara en 5a och få godkänt.
Tack fö ditt inlägg. Kul att höra om att du valt din egen väg i livet!
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 22:28   #58
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av hugok Visa inlägg
Riktigt roligt med någon till som släpper det bekväma kontorslivet för att uppfylla sin barndomsdröm. Har själv gjort samma byte fast till militären.

Jag mönstrade för knappt ett år sedan och då var polisaspiranterna där också, som många säger är det samma fystester men olika krav. Jag fick max på konditionstestet utan att egentligen ha speciellt bra kondition. Två saker jag gjort som jag tror hjälpt var att jag var cykelvan och hade bra mjölksyretålighet från ocklusionsträning. Så tips är att träna mycket just cykling på ganska högt motstånd. Men om du styrketränar tror jag att du har fått tillräckligt bra kondition av att bara lyfta vikter för att klara en 5a och få godkänt.

Men om du är cykelvan har du ju tränat på exakt det moment som man testas för, nämligen att cykla. Självklart är det en stor fördel!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-20, 09:38   #59
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
För kännedom så ska jag utföra alla tester i början av mars månad. Ska förberedda mig så gott jag kan, mentalt som fysiskt.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 08:41   #60
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Uppdatering: Jag gjorde simtestet och klarade det. Det skulle utföras på under 10 minuter. Jag klarade det på 6.40.

So far so good. Har bokat in tid för test och intervju under mars månad.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)