Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-11, 22:13   #6391
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Verkar som om Milko Tokola lägger lyftarkarriären på hyllan? Orsaken ska vara bristande förbundsstöd, men någon finsktalande får ge oss en sammanfattning av den artikeln.

https://www.is.fi/muutlajit/art-2000005519853.html
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 22:38   #6392
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Verkar som om Milko Tokola lägger lyftarkarriären på hyllan? Orsaken ska vara bristande förbundsstöd, men någon finsktalande får ge oss en sammanfattning av den artikeln.

https://www.is.fi/muutlajit/art-2000005519853.html
Min finsktalande vän google translate håller med det du sa :p

(Med andra ord, snillen spekulerar härifrån):
Tokola har inte möjlighet att fortsätta lyfta på den nivån utan ekonomiskt stöd.
Verkar dock som att olympiska kommittén var flaskhalsen. Lyftarförbundet kunde tydligen inte göra något och var ledsna över det. Men verkar som att Tokola fortfarande gärna vill fortsätta med lyftningen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 00:13   #6393
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Verkar som om Milko Tokola lägger lyftarkarriären på hyllan? Orsaken ska vara bristande förbundsstöd, men någon finsktalande får ge oss en sammanfattning av den artikeln.

https://www.is.fi/muutlajit/art-2000005519853.html
Håller mig inte så jätteuppdaterad på tyngdlyftning, men Tokola var väl aldrig riktigt på toppen så där? Aldrig i närheten av medalj eller OS/VM?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 06:17   #6394
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Håller mig inte så jätteuppdaterad på tyngdlyftning, men Tokola var väl aldrig riktigt på toppen så där? Aldrig i närheten av medalj eller OS/VM?
Nej, han har aldrig varit ens en A-lyftare. Men däremot är han riktigt duktig på nationell nivå, och har/hade en underhållande närvaro på internet.

Vi kan jämföra det med våra bästa lyftare, Angelica Roos och Patricia Strenius, där jag vet att den förra har blivit tilldelad stipendier för sina insatser inom sporten.

Senast redigerad av Rahf den 2018-01-12 klockan 06:19.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 09:48   #6395
SannedTempos
Registered User
 
SannedTemposs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 79
Fan. Som med så många andra idrotter i Finland.

Det är väldigt tufft att proffssatsa eftersom det ofta ges skit och ingenting från de finska förbunden.

Senast redigerad av SannedTempos den 2018-01-12 klockan 09:49.
SannedTempos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 22:18   #6396
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Inte ens A-lyftare, då är det inte mycket karriär att lägga på hyllan heller. Kan det vara en bidragande faktor till det låga stödet, att han inte var tillräckligt bra internationellt?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 19:58   #6397
Sprängdeg
Registered User
 
Sprängdegs avatar
 
Reg.datum: Jan 2018
Ort: Björkarnas stad
Inlägg: 3
Hej ni alla!

Tänkte höra vad era bästa råd är för att komma igång med lite ryck och stöt på gymmet? Min grundfysik är i nuläget ganska usel, är tjock, svag och ganska stel.

Har läst mig fram lite att jag borde jobba på min böj till att börja med, tills jag känner mig helt säker på tekniken. Så det är där jag tänkte börja någon månad, två-tre gånger i veckan. Låter det vettigt? Funderar även på hur det är med vigheten, finns det några övningar som kan hjälpa mig till en bättre form på mina böj?

Är tacksam för alla råd!

Hade planer på att haka på en klubb här i stan, men deras pass krockar med andra aktiviteter jag har, plus att de håller till på ett gym långt bort där jag inte är medlem. Det känns inte aktuellt just nu helt enkelt.
Sprängdeg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 20:32   #6398
Danomax
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Umeå
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Sprängdeg Visa inlägg
Hej ni alla!

Tänkte höra vad era bästa råd är för att komma igång med lite ryck och stöt på gymmet? Min grundfysik är i nuläget ganska usel, är tjock, svag och ganska stel.

Har läst mig fram lite att jag borde jobba på min böj till att börja med, tills jag känner mig helt säker på tekniken. Så det är där jag tänkte börja någon månad, två-tre gånger i veckan. Låter det vettigt? Funderar även på hur det är med vigheten, finns det några övningar som kan hjälpa mig till en bättre form på mina böj?

Är tacksam för alla råd!

Hade planer på att haka på en klubb här i stan, men deras pass krockar med andra aktiviteter jag har, plus att de håller till på ett gym långt bort där jag inte är medlem. Det känns inte aktuellt just nu helt enkelt.
Det är svårt att komma med konkreta tips över internet, om du tränar på någon av gymmen där jag tränar så kan du få lite tips av mig någon gång.
Danomax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 20:58   #6399
Sprängdeg
Registered User
 
Sprängdegs avatar
 
Reg.datum: Jan 2018
Ort: Björkarnas stad
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av Danomax Visa inlägg
Det är svårt att komma med konkreta tips över internet, om du tränar på någon av gymmen där jag tränar så kan du få lite tips av mig någon gång.
Grymt snällt! Har förstått att det är ganska svårt att lära sig själv. Tänker jag ger det ett försök på egen hand till en början, så jag i alla fall har någon sorts teknik som kan kritiseras av någon som kan.

Jag brukar gymma på IKSU. Med brukar menar jag att det är planen att komma igång igen, har inte mer än discogymmat något pass i månaden senare år. Men jag är beredd att bege mig till annat gym med, någon gång då och då.

MVH
Sprängdeg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 21:56   #6400
Danomax
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Umeå
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Sprängdeg Visa inlägg
Grymt snällt! Har förstått att det är ganska svårt att lära sig själv. Tänker jag ger det ett försök på egen hand till en början, så jag i alla fall har någon sorts teknik som kan kritiseras av någon som kan.

Jag brukar gymma på IKSU. Med brukar menar jag att det är planen att komma igång igen, har inte mer än discogymmat något pass i månaden senare år. Men jag är beredd att bege mig till annat gym med, någon gång då och då.

MVH
Ok, har inte varit på iksu på över 10 år men jag är på usm, galxy och sporthallen ibland
Danomax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 11:55   #6401
rememberence
Registered User
 
rememberences avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 1 364
Troligtvis den mest imponerande frontböj jag sett

https://www.instagram.com/p/BeQ6MfXATm-/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
rememberence är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 12:25   #6402
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
nog mer imponerad av detta
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 13:24   #6403
Primitiv
Registered User
 
Primitivs avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 492
Denna är bäst;
https://www.allthingsgym.com/ilya-il...g-front-squat/
Primitiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 21:21   #6404
Hjulet
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 178
210 @52


Senast redigerad av Hjulet den 2018-01-23 klockan 21:22.
Hjulet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-24, 12:17   #6405
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
Sååå undrar var EM kommer hållas?
__________________
Done with shadows
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)