Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-03, 09:01   #1
wick08
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 93
Deffa för att bygga upp muskler sedan?

Hej,

Alla dom stora snubbarna, vi tar som exempel Ryan humiston, Damien Patrick med flera hur har dom gjort för att bli så stora men ändå så rippade?

Har dom först deffat för att sen bygga massa men fortfarande äta bra så dom inte lägger på sig fett?

Vad är rätta vägen och göra liksom? Jag själv har lagt på mig en del massa men tyvärr en del fett med så nu kör jag en deff, fast det jag egentligen vill är att få mer massa.

Nu vet jag att det är genetik med som spelar roll, men om jag vill bli så stor jag som kan bli men ändå slippa fettet hur gör jag?
wick08 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 09:28   #2
SåTunn
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 115
Trodde länge att det finns någon form av genväg. Kämpar hårt med att bli rippad, aldrig lyckats. Inte blivit speciellt stor heller för den delen. Kan bara dra slutsatsen efter alla år att både rippat utseende och extremt mycket muskler handlar om mer än genetik och havregrynsgröt om jag säger så...
SåTunn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 09:47   #3
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
”Rippad” kan alla bli. Lyckas man inte med det brister det nog främst i kunskapen om hur man gör, därtill måste man ha disciplinen att äta väldigt strikt väldigt länge.
Att bli riktigt stor OCH rippad samtidigt är dock omöjligt utan olagliga substanser.
Kolla på t.ex Athlean-X på youtube, Jeff Cavalier, så stor är typ Max vad man blir ren vid en låg fettprocent.... och det är nog inte många som skulle kalla honom STOR. Lite lite större kan man bli beroende på genetik osv.

Den gamla ekvationen längd i cm -100 = den vikt man kommer att ha maximalt i tävlingsform. Stämmer ganska bra.

Och nej att bulka och deffa om vartannat är inte lösningen. Bättre att vara i hyfsad form hela tiden. Man bygger inte snabbare för att man blir fet (dock blir man starkare om man blir fet).
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 10:00   #4
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Håller med föregående talare.

Deffa ner dig till ett utseende du känner dig nöjd med. Tillåt dig sedan endast gå upp i vikt under perioder då du tränar riktigt hårt, och då ändå max 1kg under en månad. Dvs vääldigt långsamt. Då bör du bli gradvis mer och mer nöjd..
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 10:01   #5
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Ursprungligen postat av wick08 Visa inlägg
Alla dom stora snubbarna, hur har dom gjort för att bli så stora men ändå så rippade?
Steroider. 98 % av alla som försöker kan inte bli både grova och rippade utan dopning.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 10:31   #6
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Nöj dig med mindre och sluta jämföra dig med folk som har mer resurser än vad du har.

Du kommer aldrig kunna bli som dom men det är inte för att du är dålig, det är för att dom fuskar.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 11:11   #7
wick08
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 93
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
”Rippad” kan alla bli. Lyckas man inte med det brister det nog främst i kunskapen om hur man gör, därtill måste man ha disciplinen att äta väldigt strikt väldigt länge.
Att bli riktigt stor OCH rippad samtidigt är dock omöjligt utan olagliga substanser.
Kolla på t.ex Athlean-X på youtube, Jeff Cavalier, så stor är typ Max vad man blir ren vid en låg fettprocent.... och det är nog inte många som skulle kalla honom STOR. Lite lite större kan man bli beroende på genetik osv.

Den gamla ekvationen längd i cm -100 = den vikt man kommer att ha maximalt i tävlingsform. Stämmer ganska bra.

Och nej att bulka och deffa om vartannat är inte lösningen. Bättre att vara i hyfsad form hela tiden. Man bygger inte snabbare för att man blir fet (dock blir man starkare om man blir fet).

Stort tack för svar. Mitt problem jag har är att jag kör ppl programmet och det funkar hur bra som helst, har ju lagt på mig en del muskler men även fett då vilket är problemet.

Jag har även lite putmage och bröst fett som jag vill bli av med men hur hårt jag än tränar så händer det inget med just brösten eller magen.

Så är då lösningen att deffa? Eller räcker de med att jag helt och hållet ändrar kosten?

Jag vet själv att jag då och då, typ varje helg äter lite godis osv även beställer skräpmat. Om jag helt tar bort det fortsätter träna hårt kommer jag bli av med fettet eller är det just att jag måste deffa för att få bort det?
wick08 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 11:11   #8
wick08
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 93
Tack alla ni andra för era svar. Riktigt bra!
wick08 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 11:40   #9
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Vill du bli av med kroppsfett måste du äta mindre. Träning i sig påverkar inte mängden kroppsfett.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 11:53   #10
wick08
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 93
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Vill du bli av med kroppsfett måste du äta mindre. Träning i sig påverkar inte mängden kroppsfett.


Så om jag käkar mindre och fortsätter träna så bränner jag då bort de fett jag har? Kommer jag även tappa muskelmassa då?

Antar jag fortfarande behöver ligga högt på protienintaget?
wick08 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 11:55   #11
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Äter du mindre kalorier än du gör av med, tappar du fett.

Styrketräning och ett högt proteinintag minskar eller eliminerar risken för muskelförlust.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 11:57   #12
wick08
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 93
Tackar! Så egentligen behöver jag inte lägga in en massa cardio med andra ord? Utan istället kolla min kost?
wick08 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 12:03   #13
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av wick08 Visa inlägg
Tackar! Så egentligen behöver jag inte lägga in en massa cardio med andra ord? Utan istället kolla min kost?
Helt korrekt. Kosten avgör ca 100% hur fet du är.
Som King Grub skriver så går det inte att träna sig i form. Formen kommer att se bättre ut om man styrketränar - när man väl har fått bort fettet genom att dra ner på kalorierna.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 12:04   #14
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Den gamla ekvationen längd i cm -100 = den vikt man kommer att ha maximalt i tävlingsform. Stämmer ganska bra.
Kommer också ihåg den, men den är för generös tror jag. Jag tror att man får en mer rättvis formel om man också tar hänsyn till storleken på skelettet, framförallt då axelbredden, som säger väldigt mycket om hur stor en person är och kan bli naturligt.
Bandid0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-03, 12:05   #15
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av wick08 Visa inlägg
Tackar! Så egentligen behöver jag inte lägga in en massa cardio med andra ord? Utan istället kolla min kost?
Fast jag vill tillägga att ”kost” inte är rätt ord. Du kommer inte att bli rippad av att äta ”nyttigt”, du blir rippad av att äta färre kalorier än du gör av med. Så i princip kan du äta exakt samma kost du äter nu, bara mindre mängd.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)