Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-16, 07:58   #1
Jim128
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2019
Inlägg: 1
Thumbs down Varning för gainern Mutant Mass!

Vill börja med att säga att jag för tillfället använder grenade aminosyror, vassleprotein och kaseinprotein utan några som helst problem. Jag har även konsumenerat mjölkprodukter sedan barnsben och aldrig haft problem med varken mjölk eller annan mat/dryck. Med andra ord har jag inga som helst allergier, har aldrig blivit dålig av vanlig mat/dryck.

I veckan har jag använt en gainer som jag inte testat innan - Mutant Mass. Att den, som många andra gainers, är seg/svårdrucken och överdrivet mättande är inget nytt för mig. Jag har testat andra gainers tidigare och, ja förutom att de är en plåga att få i sig, har jag inte haft övriga problem. Men Mutant Mass är något helt annat. Nu lär ni skratta ihjäl er, hehe, men för mig var följande inte särskilt roligt:

Ni vet hur diarréframkallande kaffe kan vara? Jag i alla fall, och många andra människor, kan bli lösa i magen av en enda kopp kaffe. Oavsett vad jag har ätit innan, hur mycket/lite det än är, eller om jag konsumerar kaffe på helt tom mage, så gör jag tvåan ganska omgående efter en kopp. Det är dock ingen fara, jag bajsar lite lösare än vanligtvis och efter ett toabesök, ibland två, är jag helt återställd.

Men av Mutant Mass får jag explosiva diarrér. Den ena, efter den andra, efter den tredje. Och det tar aldrig slut. Det blir regelbundna toabesök dagen ut. Alltid helt vattnig diarré och en stank från helvetet. Har ätit så hälsosamt/nyttigt som möjligt då (balanserad, varierad sallad), inte ätit alls, druckit mycket vatten, inte druckit alls - oavsett vad jag än gör eller inte gör springer jag på toa regelbundet, hela dagen. Även när tarmen tillslut blir helt tömd känner jag samma bajsnödskänsla, men pruttar bara ut luft då. Om jag äter något igen, ja då kommer sprutdiarrén tillbaka. Och det sjuka är att det fortsätter även nästa dag, alltså i två dagar.

Som sagt har jag använt gainers tidigare och använder både olika aminotillskott och olika proteintillskott just nu, och har under mina 33 år aldrig någonsin haft allergier/svårigheter av mat/dryck. Men det är något väldigt konstigt i Mutant Mass, eller en kombination av olika ämnen, som orsakar dessa två dagar långa diarrér för mig. Vilken tur att jag jobbar hemifrån, att jag kan gå på toa när jag vill och sitta där hur länge jag vill. För om jag hade ett vanligt jobb skulle jag behöva sjukanmäla mig, det skulle ju inte funka att ta rast (sitta på toaletten) mer än man jobbar. Toaspring efter toaspring (även mitt i natten) två dagar non-stop.

Kanske är det bara jag som har otur med denna produkt, men jag vill ändå avråda/varna alla starkt för Mutant Mass-gainern. (Och varsågoda, jag bjuder på skratten, ni som vek er av garv)
Jim128 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 08:03   #2
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Låter precis som efter att man ätit socker- och/eller gelatinfritt godis. Magen blir tokig och man släpper fisar från soptippen.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 20:21   #3
JimmyOlsson
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2017
Ort: Kristianstad
Inlägg: 31
Du skriver att du är känslig för kaffe och produkten innehåller kaffepulver samt Linfrö som också kan roliga effekter på magen, kanske ligger något i det?
__________________
Instagram
JimmyOlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 20:26   #4
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag skrattar inte, det där lät så hemskt så det inte ens är roligt.

Tack för varningen (inte säkert att den skulle ha samma effekt på mig, förstås, men om nu jag ska köpa en gainer och en annan sort står bredvid på hyllan...).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 21:04   #5
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Låt mig gissa, du använder gainers efter föreslagen portionsstorlek och inte efter eget tycke?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 22:48   #6
Helgehorse
Registered User
 
Helgehorses avatar
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 496
Mutant mass gainer gör mig otroligt hård i magen, Använde den 1 gång och aldrig mer. Grät nästan när jag skulle skita.
Helgehorse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 11:46   #7
Mass-Tech
Stötta mig i min kamp mot mitt missbruk av porr och amerikanska muskeltidningar!
 
Mass-Techs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 6 415
Hade inga problem när jag använde den.
__________________
Team MassFreaks for LIFE
[SIGPIC][/SIGPIC]

Min Cost Of Redemption
Jamie Eason Tribute
Jay Cutlers hemsida
Ronnie Colemans hemsida
Mass-Tech är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 18:34   #8
Fitforbeach
Registered User
 
Fitforbeachs avatar
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 93
Jag har druckit Mutant Mass i thailand. Jag tyckte den var god trots att jag blanda den med thais äckliga mjölk. Druckit den både varm och kall.

Om det är någonstans man har känslig mage så är det där. Men inget sprutbajs för mig.

Jag ger den 4 av 5 solar.
Fitforbeach är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)