Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-04-03, 16:05   #31
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Tiderna man äter, spelar stor roll!!...
I alla fall för mig, men det är som med träning, allt är individuellt...

Provade för några å sedan, hmm....2015/2016, att ändra på tiderna jag åt....
Vilket resulterade i minus 8 kg, på vågen. och bibehållen muskelmassa/styrka.

Frulle tidigt, och sedan mellanmål, frukt, sedan träning, efter träningen, käkade jag min lunch!!....sedan mellanmål vid 13/14:00-tiden...

Sedan jobba på. Sen sista måltiden var typ 17:00.....däromkring.....inget mer efter det då......

Likadan mat/matlådor, inga ändringar på något, utom på tiderna då.....

Funkar ett tag, i alla fall......sedan måste man nog, för det sista, börja, tänka mkt, vad man stoppar i sig.......

Men , fick bort 8 kg, i alla fall.....fett........

Men detta tog ca: 1 år.......
Det tar sin tid, funkar inte med veckor osv, som veckopressen , vill göra sken utav.......Hepp.........

Och håller på just nu, med fett borttagande också.....
Senaste vikt, idag, Onsdag: 150,35kg.....med kallingar på.....
På väg nedåt, i sakta mak....mvh/
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....

Senast redigerad av bighulken den 2019-04-03 klockan 16:08.
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 19:58   #32
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Har provat nu 2 dagar i rad att inte äta något efter 16 (bara vatten) det fungerar bättre än man tror men skulle rekommendera att man bör lägga sig och sova någonstans kring 20-21 för det är typ då man börjar bli hungrig men om man ligger i sängen och sover så märker man ju inte av det.

Ganska skönt att slippa tänka på kvällsmat också.

Tanken är att köra en diet och se om det ger något.

Blir ca 15 timmar fasta för mig med sömnen inräknad.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-04-03 klockan 20:00.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 21:31   #33
robiiiinnnn
Registered User
 
robiiiinnnns avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 560
Problemet är att jag blir så jävla Hungrig efter träningen på kvällen så det känns som jag ändå behöver en stor måltid efteråt. Något litet räcker inte, ska dock testa något mer mättande med lite kalorier. Möjligtvis turkisk youghurt blandat med whey, eller proteinfluff!
robiiiinnnn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 21:50   #34
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Citat:
Ursprungligen postat av robiiiinnnn Visa inlägg
Problemet är att jag blir så jävla Hungrig efter träningen på kvällen så det känns som jag ändå behöver en stor måltid efteråt. Något litet räcker inte, ska dock testa något mer mättande med lite kalorier. Möjligtvis turkisk youghurt blandat med whey, eller proteinfluff!
Det bästa vore ju om man orkade träna på morgonen. Men är man morgontrött så är man.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 04:46   #35
TheDoctor
Registered User
 
TheDoctors avatar
 
Reg.datum: Jan 2018
Ort: Nordvästra Skåne
Inlägg: 215
Jag tränar kl 6.15 på morgonen och äter mycket på jobb fram tills jag slutar kl 16. Är hungrig som fan ändå runt 18 snåret.
__________________
Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dine like a pauper.

Workout like your life depends on it.
TheDoctor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 06:33   #36
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Bäst för din hälsa är att äta god mat när du vill, träna och se till att vågen inte ökar.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 07:30   #37
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av robiiiinnnn Visa inlägg
Problemet är att jag blir så jävla Hungrig efter träningen på kvällen så det känns som jag ändå behöver en stor måltid efteråt. Något litet räcker inte, ska dock testa något mer mättande med lite kalorier. Möjligtvis turkisk youghurt blandat med whey, eller proteinfluff!
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=226870
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=228245

Ät rejält på kvällen innan du lägger dig om du tränat precis innan.
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 09:56   #38
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Bäst för din hälsa är att äta god mat när du vill, träna och se till att vågen inte ökar.
Det tror jag med...
Om sena måltider, stora måltider och skipping breakfast automatiskt orsakar ökad mängd underhudsfett så undrar jag hur Martin Berkhan och alla IFare lyckas existera inom samma dimension.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 10:13   #39
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Det var inget, jag yrar i nattmössan. Det är antagligen mer hälsosamt att äta under dagtid. Gick inte att ta bort förra inlägget.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-04, 16:03   #40
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av robiiiinnnn Visa inlägg
Problemet är att jag blir så jävla Hungrig efter träningen på kvällen så det känns som jag ändå behöver en stor måltid efteråt. Något litet räcker inte, ska dock testa något mer mättande med lite kalorier. Möjligtvis turkisk youghurt blandat med whey, eller proteinfluff!
Jo men som sagt tråden handlar ju om hälsa och inte bygga muskler, vill du bygga muskler på en hög nivå så gäller ju andra regler.

Att försöka göra båda tror jag knappast kommer fungera utan man måste nog välja.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-27, 10:11   #41
Janko
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2019
Inlägg: 1
Jag har själv kört efter det här i ca 1 år med reservation för ett x antal dagars avtramp, Körde liknande upplägg som en del utav en diet tappade 1kg i veckan ungefär från 129 till 75-78(hydrerad) jag kände även med 90 till 120min konditionsträning på 155+ i puls om dagen + 2 yoga pass inklämda och 3-4 styrketräningspass på 90min att jag blev hälsosammare trots att det var stor risk för överträning och det är jag väldigt medveten om. minskade inflammationer, satt på anstalt under denna tiden och dieten pågick i 16månader men ca 12 mån utav dom var hardcore. 1500-2000kcal och den största delen utav kalorieintaget var på morgonen, och efter träning.
Kolhydrater på morgonen och efter träning, inget alls under dagen förutom det som var oundvikligt och mycket små mängder, förutom växtfibrer då. dem räknar jag inte då dem inte var många.

Jag läste väldigt mycket om kost och många olika böcker som sa lyfta fram olika saker, titeln matrevolution, den boken fick mig och se på träning och kost med andra ögon och det ledde till att jag ville försöka med något helt nytt träningsmässigt och kostmässigt, jag lyckades med det här upplägget,

OBS. jag hade väldigt dåligt kolesterol LDL och HDL och även den andra, men jag lyckades få jävligt bra värden på denna tiden, jag är 30 och fyller 31 om 4 månader. även varit väldigt ohälsosam från tid till tid. Borde vara död men jag lever och ger tummen upp för 12h+ fasta ! Fyll magen på frullen 60 %frukost - 25 %lunch - 15 %- protein bara på middagen och lunchen såklart enligt mitt upplägg, mådde hur bra som helst på det här. kolhydrater efter varje pass




PS. Jag drack citron,ingefära,gurkmeja,kyrddnejklika 2liter mått oviktigt på kvällen men räknade det som fastandes ändå, jag mår prima och blev inte ens övertränad i den mån att resultat uteblev, blev självklart sliten och fick känningar i leder m.m men det var värt det, aldrig sett mina magmuskler och dem fick jag en skymt av innan jag muckade och lite efter, men nu har det goda livet satt sina spår 2-4kg plus på magen kanske nån cm på armarna också men iallafall detta blev en självbiografi/avreflektion och orkar inte redigera men sån är jag. hate it or love it. jag är ändå hemlig so u welcome to hate:-)

Senast redigerad av Janko den 2019-04-27 klockan 10:13. Anledning: 60 25 15 menas frukost lunch middag :p blev en redigering iallafall
Janko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-27, 17:50   #42
Dajollee
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 161
Själv när jag velat gå ner har jag fastat på morgon o dag o ätit från 14-22 ca.
Alltid gått ner väldigt effektivt på det. Om hälsan lidigt på det upplägget är svårt att säga men ni som lovar guld genom att skippa kvälls mål för att gå ner i vikt
Jag vettefan om det gör så stor skillnad..
Dajollee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 19:28   #43
Mell
Registered User
 
Mells avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 424
Hur står sig studien i ursprungsposten i den här tråden mot den metareview:en som inte stödjer några rekommendationer för frukostätande postad här: Inga fördelar med frukostätande ?

Den andra studien är ju en metareview av RCT-studier så den har väl ändå lite högre evidensgrad än studien som postats i befintlig tråd eller är det så att de angriper problemet från olika fronter?

Senast redigerad av Mell den 2019-08-24 klockan 19:29.
Mell är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)