Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-23, 09:38   #61
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Du är ute och cyklar kompis.
Det är för mycket fåfänga och för lite sport. Det är då det blir fjantigt. Är det så svårt att förstå? Jag antar att det kanske är det eftersom det idag anses helt normalt att smälla upp tjugo nästan likadana bilder på sig själv (lite olika pussvinklar) på facebook. Gärna i bar överkropp också. Och gör man det så har man visat prov på att man inte förstår. Så visst.
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 10:55   #62
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Skillnaden i bikini är inte att du tycker att det ena är sexigt och inte det andra eftersom det ligger helt hos dig. Vad man finner sexigt är en fråga om preferenser. Seriositet ser jag inte varför bikini måste ha mindre av.

Jag vet inte vad Miss World powerlifting är för något.

Det som stärks här är egentligen min känsla för vad den verkliga skillnaden är. Snubbar(könsneutrala) blir kåtare av bikini så därför måste det vara fel.
Miss world powerlifting var en skönhetstävling som skulle hållas efter...EM (? tror jag) där de kvinnliga deltagarnas utseende skulle bedömas och en skulle vinna. men pga protester blev tävlingen inställd.

Snubbar (könsneutrala) blir kåta av bikini. Byggning är inte en (borde inte vara en) skönhetstävling, utan bedöms utifrån massa, hårdhet och symmetri. Att ha ett gäng skitsnygga tjejer på scen, i högklackat som tävlar om vem som är snyggast är en skönhetstävling. Moralpanik åt sidan, men det har inte på samma scen och samma tävlingar att göra.

Tänk dig att emellan viktklasserna i sl så körs sm i nakenstyrkelyft där de enda deltagarna är skitsnygga tjejer som max får ha en nakentotal på 450kg.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 11:05   #63
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Miss world powerlifting var en skönhetstävling som skulle hållas efter...EM (? tror jag) där de kvinnliga deltagarnas utseende skulle bedömas och en skulle vinna. men pga protester blev tävlingen inställd.

Snubbar (könsneutrala) blir kåta av bikini. Byggning är inte en (borde inte vara en) skönhetstävling, utan bedöms utifrån massa, hårdhet och symmetri. Att ha ett gäng skitsnygga tjejer på scen, i högklackat som tävlar om vem som är snyggast är en skönhetstävling. Moralpanik åt sidan, men det har inte på samma scen och samma tävlingar att göra.

Tänk dig att emellan viktklasserna i sl så körs sm i nakenstyrkelyft där de enda deltagarna är skitsnygga tjejer som max får ha en nakentotal på 450kg.
Ah ja just det. Där finns det en essentiell skillnad dock och det är att styrkelyft inte är en skönhets- eller utseendetävling på något vis över huvud taget. Att införa det försvinner via herr Ockhams fina rakblad. Det blir som att införa en skönhetstävling för att avgöra vem som vinner i F1.

I bikini däremot finns ingen essentiell skillnad utan den handlar om en gradskala. Brudarna är mindre muskulösa, poserna är något annorlunda och reglerna i sig har någon liten skillnad. Inget hindrar dig och dina preferenser från att göra en stor skillnad (läs: spagetti är äckligt) men i all egentlig mening är skillnaden liten. Därför blir det oerhört märkligt att dra på med hela moraliseringsorkestern.

Istället för att göra sin egen preferens till andras lag så välj enkelt att inte konsumera produktionen i fråga. Du vet det vanliga liberala kredot.

Hade en sådan SL-variant uppstått så hade jag helt enkelt inte konsumerat den. Jag är dessutom rätt så jävla säker på att google med lätthet får fram nakna brudar som knäböjer.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 12:50   #64
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
I bikini däremot finns ingen essentiell skillnad
BB=massa, hårdhet och symmetri
MP och Bikini=vem är snyggast & sexigast

Inte samma sak, inte samma skala.
Citat:
Istället för att göra sin egen preferens till andras lag så välj enkelt att inte konsumera produktionen i fråga. Du vet det vanliga liberala kredot.
Det gör jag inte heller. Men jag har åsikter om det ändå. Behöver vi fler eller färre upplägg som till 100% bygger på fåfänga i samhället i stort? För jag råkar vara en del av samhället så jag kommer påverkas även om jag vänder blicken åt ett annat håll. Jag tycker vi behöver färre sådana upplägg.
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 12:54   #65
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
BB=massa, hårdhet och symmetri
MP och Bikini=vem är snyggast & sexigast

Inte samma sak, inte samma skala.

Det gör jag inte heller. Men jag har åsikter om det ändå. Behöver vi fler eller färre upplägg som till 100% bygger på fåfänga i samhället i stort? För jag råkar vara en del av samhället så jag kommer påverkas även om jag vänder blicken åt ett annat håll. Jag tycker vi behöver färre sådana upplägg.
Det blir inte en annan sak eller en annan skala för att du slår fast det i text på kolozzeum. Jämför reglerna och tävlingsformen.

Vilka är de vi du refererar till som har behov? Vem behöver 100 meter sprint?
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 12:59   #66
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Jämför reglerna och tävlingsformen.
Det gjorde jag ovan på ett sammanfattande sätt.
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 13:00   #67
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Det finns få människor som imponerar på mig med sitt intellekt men Hurril briljerar gång på gång.

En eloge från en av dina beundrare
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 13:03   #68
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Det gjorde jag ovan på ett sammanfattande sätt.
Kan du visa var i reglerna det du påstår står?
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 13:04   #69
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Det gjorde jag ovan på ett sammanfattande sätt.
Nej du slog fast vad byggning är och vad bikini är med fem ord och det är inget annat än din position. Förklara vad den essentiella skillnaden är mellan tävlingsformerna. Jag kan hjälpa dig lite:

Symmetri och balans. Är de saker som kan mätas exakt så pass att alla direkt vet att Person A är tydligt bättre än Person B? Om inte finns bara subjektivitet kvar - vi kommer istället att tala om vad som anses vara snyggare och vad som anses dra ned skönheten.

Vad är hårdhet? Kan du mäta den och få ut en siffra? Vad är enheten på den? Subjektivt även det med andra ord.

Vad är massa? Kan du mäta den? Ska vi ta fettfri massa med vattenvägning eller kanske kroppsmått? Inte? Du förstår vad som finns kvar då? Ren subjektivitet.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 13:07   #70
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Kan du visa var i reglerna det du påstår står?
Kan inte ni visa var i reglerna det står att det inte är så?

KOM IGEN NU. Är det detta som anses intelligent på Kolo? Att vägra förstå djupare resonemang?

Senast redigerad av Alltidxx den 2013-08-23 klockan 13:10.
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 13:08   #71
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Kan inte ni visa var i reglerna det står att det inte är så?

KOM IGEN NU. Är det detta som anses intelligent på Kolo? Att vägra förstå djupare resonemang? I övriga samhället är det något som anses ointelligent.
Var i reglerna står det att man inte får måla sig blå och sjunga lilla snigel? Skärp dig
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 13:08   #72
Birkey
Registered User
 
Birkeys avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Karlstad
Inlägg: 121
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
BB=massa, hårdhet och symmetri
MP och Bikini=vem är snyggast & sexigast

Inte samma sak, inte samma skala.
Så du menar att om man tävlar i MP så behöver man inte ha massa, hårdhet samt symmetri?

Rolig du
__________________
instagram birkbodinwigler
Birkey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 13:11   #73
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Det finns få människor som imponerar på mig med sitt intellekt men Hurril briljerar gång på gång.

En eloge från en av dina beundrare
Jag skickar pengar till ditt konto senare
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 13:19   #74
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx Visa inlägg
Det är för mycket fåfänga och för lite sport. Det är då det blir fjantigt. Är det så svårt att förstå? Jag antar att det kanske är det eftersom det idag anses helt normalt att smälla upp tjugo nästan likadana bilder på sig själv (lite olika pussvinklar) på facebook. Gärna i bar överkropp också. Och gör man det så har man visat prov på att man inte förstår. Så visst.
Samtidigt har du själv deffat för att få synligare magrutor. Hyckleri på hög nivå.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 13:21   #75
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
samtidigt har du själv deffat för att få synligare magrutor. Hyckleri på hög nivå.
+1
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)